روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 تیر ماه سال 1391
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی  نامه ی حکومتی جمهوری " آمريكا رأس شرارت "
" سرمقاله نویس   مدعی شده است موضع  وزير خارجه آمريكا در افغانستان يك روز پس از گنده گويي‌هاي وي در اجلاس دشمنان سوريه در ژنو  كه با تحريم روسيه، چين و دبيركل سازمان ملل برگزار شد و افزوده  در آن تعدادي از گروه هاي تروريست مخالف دولت سوريه، كشورهاي هم پيمان آمريكا و برخي سازمان هاي بين‌المللي حضور داشتند که برای براي شنيدن نقطه نظرات تكراري آمريكا در قبال سوريه با هزينه وزارت خارجه آمريكا چند ساعتي به پاريس آمده بودند و نتیجه گرفته است که  وزير خارجه آمريكا كه خود را در فراهم آوردن همه طرف‌ها براي تصميم گيري و اجماع درباره آينده سوريه ناموفق و شكست خورده مي‌ديد، چونکه اظهارات شرارت آميز و تهديدگونه‌اي را عليه سوريه، روسيه، چين و كشورهاي مخالف سياست واشنگتن بر زبان جاري كرد که می بایست عازم سفر کابل می شد..."
سرمقاله نویس  سفر نا گهانی وزیر امور خارجه ی آمریکا به کابل را بهانه کرده است تا همچون همیشه  از موضع ضد آمریکایی روضه خوانی مبسوط کند . تا که توانسته باشد در دفاع از هم پیمان ذلیل وخوار شده و رو به سقوط بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار سوریه  دفاع کرده باشد . یعنی اتخاذ و  پیگیری سیاست نخ نما شده ی  یک بام و دو هوا که همراه با تناقض گویی می باشد و جزو تخصص قلم زنان مطبوعات حکومتی همچون وی می باشد  هدف دفاع کردن از سوریه را پیگیری نموده است  . زیرا که برای وی نه اینکه کشته شدن روزانه ی مردم معترض سوریه مهم نیست ، بلکه اینان  را همچون قربانیان 33 ساله رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف ضد انقلاب وهمکار و همسو با دشمن بیگانه به خصوص آمریکا می داند.  بهرصورت سرمقاله نویس   مدعی شده است موضع  وزير خارجه آمريكا در افغانستان يك روز پس از گنده گويي‌هاي وي در اجلاس دشمنان سوريه در ژنو  كه با تحريم روسيه، چين و دبيركل سازمان ملل برگزار شد و افزوده  در آن تعدادي از گروه هاي تروريست مخالف دولت سوريه، كشورهاي هم پيمان آمريكا و برخي سازمان هاي بين‌المللي حضور داشتند که برای براي شنيدن نقطه نظرات تكراري آمريكا در قبال سوريه با هزينه وزارت خارجه آمريكا چند ساعتي به پاريس آمده بودند و نتیجه گرفته است که  وزير خارجه آمريكا كه خود را در فراهم آوردن همه طرف‌ها براي تصميم گيري و اجماع درباره آينده سوريه ناموفق و شكست خورده مي‌ديد، چونکه اظهارات شرارت آميز و تهديدگونه‌اي را عليه سوريه، روسيه، چين و كشورهاي مخالف سياست واشنگتن بر زبان جاري كرد که می بایست عازم سفر کابل می شد . همینطور در ادامه با فراموش کردن  همکاری حاکمان ایران در اشغال نظامی افغانستان و  عراق با آمریکا در عوض  از سیاست نخ نما شده ی تکراری  استفاده  کرده  برای اینکه مدعی شده است که وزارت امور خارجه  آمریکا براي پوشاندن شكست آمريكا در عراق، افغانستان، خاورميانه و فلسطين مجبور است موضع گیری تند علیه سوریه و حتی چین و روسیه اتخاذ  کند . برای همین  سرمقاله نویس با تاکتیک برج مقابل بارو  در دفاع از هم پیمان سوریه سنگر  پشت روس‌ها  گرفته  و اذعان کرده  است که روس ها  بهتر و زودتر از ديگران، رفتار غيرمتعارف هيلاري را تفسير كرده و ابراز داشتند اين شيوه از سخن گفتن و سخن پراكني كردن، بازتاب ناكامي آمريكا عليه سوريه و ناكارآمد بودن سياست ديكته كردن مواضع واشنگتن به ديگران است . بعلاوه از طرف دیگر مواضع وزیر امور خارجه آمریکا علیه ی سوریه و سفر وی به کابل را يك تلاش تبليغاتي براي ترميم چهره شكست خورده اوباما در عرصه داخلي دانسته است . به ویژه اینکه  براي تأمين شعارهاي تبليغاتي در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا نیاز به این چنین مواضع تبلیغاتی می باشد. چون هدف تلاش تبليغاتي براي ترميم چهره شكست خورده اوباما رئیس جمهور آمریکا در عرصه داخلي  می باشد . بهر حال  هدف موضع ضد آمریکایی سرمقاله نویس  دفاع از سوریه می باشد . برای همین  این چنین با انتقاد کردن به موضع وزیر امور خارجه در اجلاس پاریس علیه سوریه وسفر وی به کابل و سخنرانی اش  قلمزنی کرده است :
"درباره اظهارات وزير خارجه آمريكا در پاريس و كابل كه كاملاً در جهت هم پوشاني يكديگر بيان شده و گذشت زمان، صحت يا عدم صحت آنرا مشخص خواهد كرد، نكاتي وجود دارد كه بايد هم اكنون يعني در زمان وقوع مورد بررسي قرار گيرند- اظهارات وزير خارجه آمريكا در افغانستان دقيقاً يك روز پس از گنده گويي‌هاي وي در اجلاس دشمنان سوريه در ژنو صورت گرفت كه با تحريم روسيه، چين و دبيركل سازمان ملل برگزار شد و در آن تنها تعدادي از گروههاي تروريست مخالف دولت سوريه، كشورهاي همپيمان آمريكا و برخي سازمانهاي بين‌المللي حضور داشتند و براي شنيدن نقطه نظرات تكراري آمريكا در قبال سوريه با هزينه وزارت خارجه آمريكا چند ساعتي را به پاريس آمده بودند. از اين رو وزير خارجه آمريكا كه خود را در فراهم آوردن همه طرف‌ها براي تصميم گيري و اجماع درباره آينده سوريه ناموفق و شكست خورده مي‌ديد، به عنوان متكلم وحده و سخنران آغازين و پاياني اين اجلاس، شدت ناراحتي خود را بروز داد و در سخناني كه بازتاب عصبانيت او از اين وضعيت بود، اظهارات شرارت آميز و تهديدگونه‌اي را عليه سوريه، روسيه، چين و كشورهاي مخالف سياست واشنگتن بر زبان جاري كرد كه خبرگزاريها آن را حاكي از عدم تعادل وي دانستند. وي كه به شدت مضطرب بنظر مي‌رسيد و آرامش خود را از دست داده بود، تهديد كرد روسيه و چين هزينه حمايت خود را از نظام سوريه، پس خواهند دادبراي پوشاندن شكست آمريكا در عراق، افغانستان، خاورميانه و فلسطين است و روشن است كه اين قبيل سخن گفتن‌ها در قد و قواره اين وزير خارجه پيرو از كار افتاده نيست. شايد روس‌ها بهتر و زودتر از ديگران، رفتار غيرمتعارف هيلاري را تفسير كرده و ابراز داشتند اين شيوه از سخن گفتن و سخن پراكني كردن، بازتاب ناكامي آمريكا عليه سوريه و ناكارآمد بودن سياست ديكته كردن مواضع واشنگتن به ديگران است، يك تلاش تبليغاتي براي ترميم چهره شكست خورده اوباما در عرصه داخلي است و براي تأمين شعارهاي تبليغاتي در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا انجام مي‌شود. 6 - جمع‌بندي اينست كه مواضع رئيس دستگاه ديپلماسي آمريكا در روزهاي اخير نشان دهنده درماندگي عميق و عقب‌ماندگي‌هاي كاخ سفيد از پيگيري تحولات منطقه و جهان و در عين حال علاقمندي مقامات اين كشور به ادامه سياست‌هاي شرورانه‌ايست كه آمريكا را روز به روز بيشتر به قله شرارت نزديك و نزد ملت‌ها منفورتر كرده است
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 تیر ماه سال 1391
آمريكا رأس شرارت