گزیده خبر های 18 تیر- 91 . قسمت -2
شيرين عبادي: ديگر كسي رغبتي به خاتمي ندارد (خبر ويژه)
باز پاسدار شریعتمداری از شیوه ی  سیاست توبره و آخور خوری   و یک تیر وچند نشان استفاده کرده است . زیرا با  که در دوستون خبر ویژه و گفت وشنود دروغ نامه ی کیهان  هدف پلیدش را دنبال کرده است . برای اینکه با نقل کردن از شیرین عبادی علیه ی خاتمی ضمن دراز ومتهم کردن هردو تای شان هم  زیرآب مدعیان اصلاح طلبان را زده است. هم تلاش کرده است که  تقلبات گسترده در کودتای 22 خرداد 88 را نیز ماستمالی  نماید . هم منتقدان رقیب را متهم به دروغگویی کرده است .
شيرين عبادي در واكنش به تكاپوي خاتمي براي بازگشت به عرصه سياست گفت فكر نمي كنم اصولا كسي رغبتي به او داشته باشد.عبادي در روزگار طاغوت از سلطنت جانبداري مي كرد تا آن جا كه در روزهاي اوجگيري انقلاب اسلامي، مردم انقلابي را اوباش توصيف كرده و خواستار سركوب آنان شد. وي به واسطه پيوند با گروهك منافقين و خوش خدمتي هايي كه به برخي سرويس هاي اطلاعاتي داشت، نامزد دريافت جايزه نوبل شد اما خاتمي كه در آن هنگام رئيس دولت اصلاحات بود، اين جايزه را سياسي توصيف كرد. با اين حال عبادي فاش كرده كه با مساعدت دولت خاتمي از كشور گريخت و با مشورت وي و كروبي، ديگر به ايران بازنگشت چرا كه به وي گفته شد در صورت بازگشت، بازداشت خواهد شد.عبادي در مصاحبه با يكي از رسانه هاي اپوزيسيون درباره تحركات اخير خاتمي براي بازگشت به عرصه سياسي مي گويد: من اطلاعي از تصميم آقاي خاتمي ندارم چون جزو حلقه ياران ايشان نيستم اما فكر مي كنم اصولا مردم ديگر رغبتي به خاتمي نداشته باشند. به اين دليل كه هشت سال ايشان در مسند بودند و حتي مجلس ششم را هم در آن زمان كاملا همراه با خودشان داشتند. نتيجه اش اما اين شد كه احمدي نژاد به قدرت رسيد. در حالتي كه هم انتخابات مجلس هفتم و هم انتخابات رياست جمهوري كه منجر به پيروزي بار اول محمود احمدي نژاد شد، توسط خاتمي برگزار شد و هر دو انتخاباتي بسيار مناقشه برانگيز بودند؛ هم از جهت عملكرد نادرست شوراي نگهبان و رد غيراصولي صلاحيت ها و هم از جهت تقلب هايي كه در انتخابات صورت گرفت.يادآور مي شود بنابر اظهارات الهه هيكس (ازگزارشگران حقوق بشر) عبادي توسط كريم لاهيجي (بغدادي- همكار نزديك مسعود رجوي در سازمان منافقين) به وي معرفي شده و او نيز عبادي را به عنوان نامزد دريافت جايزه صلح نوبل معرفي كرد
جهت اطلاع
 به نظر می رسد که دامنه ی اختلافات میان حاکمان ایران وترکیه  که ناشی از موضع گیری  طرفین نسبت به سوریه می باشد  . اکنون نمونه  صدور مأموریت جدید تروریستی و تخریبی با ترفند مواد مخدر   به ترکیه اعزام شده است.
 آتاتورك هم از عرياني بهره‌مند شد! حوالي ظهر روز پنج شنبه (15 تير)، مردمي كه از ميدان شلوغ تقسيم در شهر اسلامبول تركيه مي‌گذشتند، مرد لختي را ديدند كه بر روي مجسمه آتاتورك نشسته بود و به سوي وي كه علي‌رغم حضور پليس و پرتاب اشياء به سوي وي، حاضر به پايين آمدن از روي مجسمه جمهوريت نبود، حمله‌ور شدند البته در اين ميان دخالت پليس تركيه مانع از آن شد كه به اين مرد آسيبي برسد و پس از دقايقي پليس موفق شد وي را پايين بياورد و به اداره پليس منتقل كند. براساس گزارش روزنامه حريت تركيه در اداره پليس مشخص شد كه نام اين مرد محمد م. و اهل آذربايجان ايران بوده و تحت تأثير مواد مخدر دست به اين عمل زده است!
 خوب این شکاف میان حاکمان تهران با گماشته شان نوری مالکی مزدور دست نشانده می تواند منتهی به عمیق شدن و فرو ریختن دیوار مشترک باشد و همسنگری تبدیل دگر سنگری متضاد خصمانه منجر شود . چون نوری مالکی مزدور وامدار چند جانبه می باشد.
دولت عراق هم به صف مخالفين بسته شدن تنگه هرمز پيوست. به گزارش روزنامه الصباح سخنگوي رسمي دولت عراق در گفت و گو با اين روزنامه چاپ بغداد - با بيان اين كه ايران حق ندارد تنگه هرمز را به روي تجارت جهاني ببندد، گفت اين كشور بايد با گفت و گو و تفاهم، اختلافاتش را با جامعه جهاني حل و فصل كند. وي در مورد تنگه هرمز گفت: در ميان كشورهاي حوزه خليج فارس، عراق بيشترين زيان را از بسته شدن اين تنگه مي‌بيند. علي الدباغ در همين مصاحبه افزود: از ايران خواستيم تا از گزينه (بستن تنگه هرمز) استفاده نكند و با گفت و گو و تفاهم به حل اختلافات بپردازد. وي گفت: بستن اين گذرگاه آبي موجب توقف كامل صادرات نفتي عراق از مناطق جنوبي اين كشور كه به 7/1 ميليون بشكه در روز مي‌رسد، خواهد شد
مگر خود آخوند  فسیل طوطی رهبر ولی فقیه احمد جنتی دبیر شورای نگهبان آلت دست  زبان ندارد که نیازبه سخنگو کردن آقازاده اش دارد؟
.* علي جنتي فرزند ارشد آيت‌الله جنتي مي‌گويد: پدرم ديگر مدافع احمدي نژاد نيست. وي در گفتگو با هفته نامه آسمان افزود: ما دائماً رفت و آمد داريم. هم از لحاظ جسمي و هم از لحاظ معنوي ايشان را پدر خودم مي‌دانم و علاوه بر رابطه پدر و فرزندي ايشان همواره از نظر علمي و اخلاقي استاد و راهنماي من بوده‌اند. لذا براي ايشان بسيار احترام قائل هستم. ايشان از نظر معنوي و مراتب تقوي و زهد و پارسايي شخصيت كم نظيري هستند. از نظر سياسي طبيعي است كه اختلاف نظر داشته باشيم. چون متعلق به دو نسل هستيم. علي جنتي در اين گفتگو با اشاره به حمايت‌هاي پدرش از احمدي نژاد و بحث‌هائي كه در اين زمينه با پدر داشته گفته است: نگاه ايشان (آيت‌الله جنتي) به دولت تغيير كرده است. ايشان جزو مدافعان سرسخت آقاي احمدي نژاد بودند، اما الآن ديدگاه ايشان تغيير كرده. اين طور نيست كه روي مسأله‌اي حالت جزميت و دگم داشته باشند
رئیس هیات مدیره فولاد فام اسپادانا بچه سال و مدرک دوم راهنمایی دارد
وقتی خمینی شیاد گفته بود زندان ها دانشگاه ها شده است . از سوی دیگر با یورش سراسری به دانشگاه های کشور وبه خاک وخون کشانیدن شان 3 سال تعطیل کرد . مهمتر اینکه در 33 سال گذشته فقط با قشر تحصیل کرده و دانشگاهی مبارزه شده است . طوری که رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی رکوردار فرار مغزهاست . بنابراین  موازی مدارک قلابی سازی  که شده است . چه اشکال دارد که این یکی با این مدرک چنین پست ودر آمد کلانی  داشته باشد.
ایلنا: قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی گفت: در حالی ۶ تریلیون و ۸۷۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ۳۱۶ هزار و ۴۰۹ ریال به حساب شرکت فولاد فام اسپادانا واریز شده است که رئیس هیات مدیره فولاد فام اسپادانا مدرک دوم راهنمایی دارد و بچه سال نیز می‌باشد.به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی سراج قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی در چهاردهمین جلسه رسیدگی به این پرونده در رابطه با جزئیات پرونده، گفت: پرونده اصلی فساد بزرگ مالی ۳۲ متهم داشت که آخرین دفاعیات این متهمان تاکنون اخذ شده است. اما کیفرخواست ۷متهم جدید که ارتباط تنگاتنگی با پرونده فساد بزرگ مالی داشت به دادگاه رسید که این مسئله باعث ایجاد تاخیر در بررسی پرونده در دادگاه شده است.وی در ادامه بیان کرد: امروز آخرین دفاع رئیس گروه ملی اخذ می‌شود و همچنین شرکت فولاد فام اسپادانا که یک متهم در این پرونده دارد نیز امروز آخرین دفاعش اخذ خواهد شد.وی در ادامه بیان کرد: سه متهم دیگر نیز به اتهاماتشان در این جلسه رسیدگی خواهد شد و دفاعیات آنان نیز اخذ می‌شود.سراج در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی بیان کرد: رئیس هیات مدیره فولاد فام اسپادانا مدرک دوم راهنمایی دارد در حالی که دراین شرکت ۶ تریلیون و ۸۷۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۰۹ ریال ال سی تنظیم شده و به حساب آن واریز شده است.وی در ادامه بیان کرد: در کنار شرکت فولاد فام اسپادانا چند شرکت صوری نیز تشکیل شده که به دلیل فرار از مالیات شرکت فولاد فام اسپادانا خود را بدهکار این شرکت‌ها کرده است و این جز ارتباط تنگاتنگ و اختلاس چه معنایی می‌تواند داشته باشد.قاضی سراج با بیان اینکه ۱۳۳ ال سی به مبلغ ۳ تریلیون و ۳۸۷ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۳۴۶ ریال تنظیم شده و به حساب خدمات عمومی واریز شده است،بیان کرد: مبلغ ۲ تریلیون ۱۱۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۳۴ ریال نیز به حساب گروه ملی صنعتی فولاد ایران واریز شده است. 
اعتصاب کارگران نساجی ایران برک رشت در اعتراض به حقوق معوقه.
خوب اگر در خبر قبلی مدرک دوم راهنمایی در کنار دیگر ان دست به چپاول گری و  غارتگری  نزنند وحق وحقوق امثال این کار گران محروم وزحمت کش را بالا نکشند .نه حقوق نا چیز اینان به تعویق نمی افتد .نه اخراج و بیکار می شوند؟ بد تر اینکه مدعی می شوند که تحریم ها اثر ندارد.
 جمعی از کارگران قراردادی نساجی ایران برک رشت در واکنش به عدم دریافت بخشی از حقوق معوقه اسفند و همچنین حقوق کامل فروردین‌ماه و سایر مطالبات قانونی، ضمن اعتراضی صنفی که به وقفه‌ای کوتاه در تولید منجر شد، نامه‌ای خطاب به مدیرعامل این کارخانه تنظیم کردند.به  گزارش ایلنا، آنان خواستار دریافت «معوقات اسفند و حقوق کامل فروردین»، «پرداخت حق بیمه و امکان تمدید و تعویض دفترچه بیمه»، «بررسی و حذف نوبت کاری عصر و شب و اضافه‌کاری که در آخرین فیش حقوق دریافتی اعمال نشده است»، «پرداخت حقوق در فاصله زمانی ۵ تا ۱۰ هر ماه»، «دریافت نسخه قرارداد مطابق قانون با مشخص شدن تاریخ شروع و پایان کار» و «پرداخت مطالبات سال‌های ۸۹ و ۹۰ در صورت ادامه سوددهی کارخانه» شده‌اند.کارگران در خاتمه این نامه تاکید کرده‌اند که «بدیهی است که عدم همکاری مبنی بر اجرای تمامی بندهای فوق به منزله تداوم و تشدید بحران موجود و عدم پرداخت حقوق ماهیانه در تاریخ مقرر سبب تکرار این حوادث و توقف دستگاه‌ها و تولید خواهد شد