نامه و صدای شما


نامه و صدای شما. 12 اسفند -91
پیام ها ونامه ها در روزی نامه ی جمهوری اسلامی بازتاب داده شده است که با وجود سانسور نهادینه شده در مطبوعات وجود دارد .ولی همینقدر  که از زیر تیغ سانسور عبور کرده برجسته شده است که چگونه عملکرد 34 ساله ادعای مبارزه با قاچاقچیان  مواد مخدر   ومعتادین  شرایط آنگونه شده است که گزارش شده آزادانه مواد مخدر خرید وفروش می شود .از سوی دیگر گوشه هایی از چگونه اوضاع عملکرد دولت مدعی اصول گرای ساده زیست  عدالت محور عاشق خدمت به مردم ایران نیز در پوشش نامه ها گله و شکایت از گرانی وعدم رسیدگی و برخورد به گرانفروشان بیان یا انتقاد شده است .
نامه‌اي شما
عدم برخورد با گرانفروشان مرغ 
به رغم اينكه دولت قيمت مرغ وارداتي را 48 هزار ريال و مرغ توليد داخلي را 57 هزار ريال تعيين نموده مشخص نيست چرا برخي از فروشندگان محصولات پروتئيني مرغ را 68 هزار ريال و برخي هم بيشتر از اين مبلغ بفروش مي‌رسانند. بازرس? هم نيست متولي اين گرانفروشي را بگيرد. با تعزيرات هم تماس مي‌گيريم مي‌گويند بازرس مي‌فرستيم اما خبري نمي‌شود، مگر قرار بود به گفته رئيس‌جمهور 70 هزار بازرس با اجحاف و گرانفروشي تعدادي از كسبه بي‌انصاف خدانترس برخورد نمايند، حال چرا آنها را به حال خود گذاشته و اين بازرسان با كارتهاي خود تنها حقوقش را مي‌گيرند پيدا كنيد. پرتقال فروش را! جعفرزاده - تهران 
بهانه گرانفروشي 
برخي معتقدند سزاي گرانفروش نخريدن است. خوب اگر همه گرانفروشي كنند چه بايد كرد. امروز وقتي از فروشنده سئوال مي‌كنيم چرا گرانفروشي فورا مي‌گويد دلار و سكه گران شده است، نمي‌دانم مواد خوراكي و كالاهائي كه در داخل توليد شده و هيچگونه ارزبري ندارد اين چه ربطي به افزايش قيمت دلار دارد. سعادتي - مشهد 
سازماني به نام حمايت از فروشنده! 
سابق بر اين هر كجاي تهران، از شمال گرفته تا جنوب و غرب و شرق آن قيمت‌ها يكسان بود. علت آنهم كنترل قيمت از سوي شورائي به نام شوراي اصناف بود اما امروز اين شورا به سازمان حمايت از مصرف‌كننده تغييرنام داده كه فقط جانب فروشنده و كارخانه‌دار را بگيرند. قلي‌نژاد - تهران 
سكوت مسئولان در مقابل تخلف آشكار سدمعبر 
برخي صاحبان مغازه در شهرستان آمل براي جلب بيشتر مشتري علاوه بر نصب تابلوي مشخصات و عنوان شغلي خود بر بالاي سر در مغازه‌شان، تابلوي بزرگ ديگر هم در مقابل مغازه در وسط خيابان و كوچه، مكاني كه محل عبور و مرور خودرو است گذاشته بگونه‌اي كه ديد رانندگان عبوري را كور نموده هر لحظه نيز امكان تصادف خودروهاي عبوري با خودروهايي كه از پاركينگ وارد خيابان مي‌شوند مي‌رود با اين اوصاف مشخص نيست چرا شهرداري و راهنمايي و رانندگي اين شهرستان نسبت به اين تخلف آشكار هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دهد. مانند صاحب يك آرايشگاه در منطقه اسپر كلا، كوي شاكر به رغم تذكر اهالي محل كه علاوه بر نصب تابلو در نقاط مختلف محل، در مقابل مغازه‌اش بگونه‌اي سدمعبر نموده است. از اهالي اسپر كلا آمل 
صداي شما
شاه مرادي - تهران: فروش مواد مخدر به خصوص شيشه در برخي ميادين منطقه نارمك بيداد مي‌كند از مأمورين هم خبري نيست در گذشته مأموران كلانتريها مرتباً در خيابانها و كوچه‌ها گشت مي‌زدند و با متخلفين برخورد مي‌كردند، بي‌دليل نيست امروز در غياب مأموران فروشندگان مواد مخدر و تعدادي اراذل و اوباش بيشتر جولان داده عرضه اندام مي‌كنند. 
* مسعودنژاد - تهران: برخي زباله‌هاي ساختماني از جمله خاك و گچ و سيمان ساختماني را در مكان ديگري دورتر از محل سكونتشان در كنار سطل‌هاي مخصوص زباله مي‌ريزند و شهرداري هم تا پول نگيرد نسبت به جمع آوري آن اقدام نمي‌كند. حال گناه ما كه محل زندگيمان در مقابل اين سطل‌ها قرار گرفته چيست كه بايد پول حمل اين زباله‌ها را هم به شهرداري بدهيم.
* سعادتي - شيراز: قيمت داروهاي مخصوص بيماريهاي خاص و سرطاني بطور سرسام آوري افزايش يافته و مسئولان هم تنها نظاره گر هستند و هيچ اقدام عملي انجام نمي‌دهند گناه آنهائي كه ندارند چيست بايد از بيماري بميرند. 
* پورسالار - گرگان: براي كاري به تهران آمده بودم و آدرس محلي را از يك مأمور پليس راهنمايي و رانندگي سؤال كردم كه متأسفانه به جاي راهنمايي نزديك بود جريمه‌ام كند بهتر نيست نام اينگونه افراد را مأمور جريمه و رانندگي بگذارند تا مأمور راهنمايي و رانندگي!
* شاكري - تهران: هرچه به پايان سال نزديك مي‌شويم كمبود اسكناس بيشتر احساس مي‌شود هر سال در چنين روزهايي علي‌رغم اطلاعيه‌ها و مصاحبه‌هاي مسئولان بانك مركزي عابر بانكها در قبال هركارت بانك شبكه شتاب جوابگو نيست و پول نمي‌دهد، وقتي از مسئولان بانك هم سؤال مي‌كنيم مي‌گويند پول نداريم.