گزیده خبرهای 28 مهر-92

گزیده خبرهای 28 مهر-92
قصاب به جاي گاو قرباني شد!
چه خوب بود که با قصابان و سلاخان و دژخیمان زندان ها و پای چوبه ها وطناب دار به ویژه ی سیال چال زندان اوین برخوردمی شد .یعنی جای جلاد وقربانی عوض می شد؟
يك قصاب مصري كه قصد داشت گوساله‌اي را به عنوان قرباني روز عيد ذبح كند، با مقاومت گوساله روبرو شد و به طور تصادفي، با چاقوي خودش به قتل رسيد. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، يك قصاب مصري كه مشغول آماده كردن گوساله‌اي براي ذبح بود، به دنبال مقاومت گوساله بر زمين افتاد و بر اثر فرو رفتن چاقوي سلاخي در سينه‌اش، جان سپرد. به نوشته روزنامه القدس العربي، لحظاتي پس از وقوع اين حادثه، حاضران در محل سعي كردند قصاب را به بيمارستان منتقل كنند، اما اين كار بي‌فايده بود و وي پيش از رسيدن به بيمارستان از دنيا رفته بود. گفتني است پيش از اين هم حوادث مشابهي در كشورهاي عربي رخ داده است، به عنوان نمونه در سال 2009 ميلادي فيلم كوتاهي از درگيري يك قصاب فلسطيني با گوساله‌اي كه براي ذبح آماده مي‌شد، منتشر گرديد كه در آن فيلم هم قصاب نقش بر زمين شد و زير دست و پاي گوساله جان داد.
دستگيري سارقان تحت عنوان مامور گاز در اراك
مگرامکان دارد اگر چنانچه رژیم ازصدر تاذیل آن آلوده به فساد در همه زمینه ها نباشد وشرایط سخت تحمیل شده با شکاف عمیق طبقاتی وجود نداشته باشد چنین سارقان زیر عنوان مأمور گاز در اراک و شهر ومکان های دیگر هم اتفاق نمی افتاد.
اراك - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از دستگيري افرادي كه به عنوان مامور گاز در شهرستان اراك اقدام به سرقت مي‌كردند خبر داد و گفت:در پي شكايت شخصي مبني بر ورود دو نفر به منزل و سرقت طلا از شاكي موضوع مورد پيگيري ويژه آگاهي اراك قرار گرفت.اين افراد كه تحت عنوان مامور گاز با اطمينان از تنها بودن زن وارد منزل شاكي شده بودند پس از درگيري يك رشته گردنبند را سرقت و از محل متواري شدند. رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به دستگيري دو نفر سارق و يك نفر هم‌دست آن‌ها خاطرنشان كرد: متهمان پس از دستگيري به اتهام خود اعتراف و با تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند. وي در پايان از همشهريان خواست تا در صورت حضور افرادي تحت عنوان مامور آب و برق و گاز از اين افراد كارت شناسايي درخواست كنند.
تهران باراني مي‌شود
با وجود اینکه اخطار داده می شود بارندگی در پیش است که موجب آبگرفتگی خیابان ها ومعابر وموجب تردد وترافیک می شود .ولی دریغ از تدارک برنامه ریزی برای پیش گیری مشکلات یا خسارات ناشی از بارندگی شود.
طي روزهاي آينده شاهد بارش باران در سواحل شمالي كشور به خصوص گيلان، مازندران و اردبيل خواهيم بود كه با آبگرفتگي معابر همراه خواهد بود. محمد اصغري با اشاره به ورود سامانه بارشي به كشور، اظهار داشت: اين سامانه بارشي امروز وارد كشور مي‌شود و در مرحله نخست موجب كاهش ملموس دماي هوا در سواحل و شمال غرب كشور مي‌شود. كارشناس هواشناسي با اعلام اينكه ميزان كاهش دماي هوا در نيمه شمالي كشور برابر 15درجه سانتي‌گراد خواهد بود، افزود: جمعه گذشته دماي هوا در سنندج و رشت نسبت به روز گذشته خود به ترتيب 11 و هفت درجه سانتي‌گراد افزايش يافت. اصغري بيان داشت: اين در حالي است سامانه بارشي كه از غرب اروپا وارد كشور مي‌شود از امروز موجب كاهش محسوس دماي هوا در اكثر نقاط كشور به خصوص عرض‌هاي شمالي مي‌شود. به گزارش فارس، اصغري يادآور شد: بر همين اساس طي روزهاي آينده شاهد بارش باران در سواحل شمالي كشور به خصوص گيلان، مازندران و اردبيل خواهيم بود كه با آبگرفتگي معابر همراه خواهد بود. وي بيان داشت: البته در عرض‌هاي پايين‌تر از جمله كردستان، زنجان، قزوين، البرز و تهران از اواخر روز يكشنبه (امروز) بارش باران دور از انتظار نخواهد بود؛ البته بارندگي با كمي تأخير به سمنان و خراسان رضوي نيز مي‌رسد. اصغري با بيان اينكه طي روزهاي آينده وزش باد در اكثر نقاط كشور با سرعت قابل توجه دور از انتظار نيست، خاطرنشان كرد: اين سامانه روز سه‌شنبه از كشور خارج مي‌شود. 
جهت اطلاع
موضع گیری انتقادی  آخوند عابدینی امام جمعه ارتجاعی قزوین حامی ولی فقیه از اجرای برنامه های موزیک وهنری در این شهر !
* حجت الاسلام عبدالكريم عابديني امام جمعه موقت قزوين در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته خود در مسجدالنبي(ص) اين شهر از عملكرد متوليان فرهنگي قزوين به شدت انتقاد كرد. وي گفت: برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي با مجوز رسمي متوليان امر در اين شهر جز لطمه زدن بر ارزشهاي مذهبي و فرهنگي و ترويج لهو و لعب نتايج ديگري ندارد. وي افزود: برگزاري اين كنسرت‌ها مغاير با اخلاق و آموزه‌هاي ديني است.
افشاي فساد 400 ميليون دلاري دولت گذشته از سوي داوود احمدي نژاد
باز تیغ کشی حاج داود احمدی نژاد علیه ی دولت اخوی و فسادمالی دروندولت دهم مدعی عدالت محور ساده زیست مورد حمایت رهبرولی فقیه  کرده است.
داوود احمدي نژاد در مورد فسادهاي مالي دولت دهم گفت: يك شركت خارجي به ايران پيشنهاد كرد تا از مازوت، بنزين تهيه كند. اين طرح به دست ما رسيد و با يكي از وزراي نفت آن زمان مشورت كرديم كه او گفت اين طرح غير ممكن و مانند اين است كه از قره قورت، شير تهيه كنيم. آن‌ها مي‌خواستند يك پالايشگاه به وسعت تهران احداث كنند و در آخر با استفاده از هزاران تن مازوت شايد يك قطره بنزين تهيه كنند و اين يعني اينكه مي‌خواستند سرمايه ملت را بالا بكشند. رأس اين جريان يعني مشايي به دست خط خودش به يكي از بانك‌ها دستور داده بود كه 400 ميليون دلار به آن‌ها تخصيص دهد كه ما جلوي آن را با كمك معاون آن بانك گرفتيم كه بعد‌ها آن معاون بانك را نيز سرنگون كردند. به گزارش انتخاب از قانون، وي افزود: بعدا آن معاون بانك را بركنار كردند. مشايي هر كس را مي‌خواست عوض مي‌كرد و احمدي نژاد او را خط قرمز خود مي‌خواند و افراد هم از ترس اينكه جايگاه خود را از دست ندهند و اخراج نشوند دستورات او را انجام مي‌دادند. وي ادامه داد: در نمونه‌اي ديگر يكي از دوستان به ما گفت وقتي كه آگهي فروش فولاد خوزستان را ديديم دو ماه قبل از آن به اميرمنصور خسروي گفته بودند كه فولاد را بررسي كند و بعد هم آگهي فروش 10 روزه زدند كه فقط خسروي بتواند سهام را خريداري كند و از قبل نيز به وي گفته بودند كه مسائل را بررسي كند و اين اصل جرم است كه ما ماجرا را به كميسيون اصل نود ارجاع داديم. جرم اين انحرافي‌ها يكي دوتا نيست در سايپا، مس سرچشمه و جاهاي ديگر نيز پول خوردند. به ما گفته‌اند اين دوستاني كه 16 ميليارد را برده بودند طي نامه‌اي به نهاد رياست جمهوري گفته‌اند كه 9 ميليارد و ششصد ميليون تومان ديگر نيز برداشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند كه آبروريزي نكنند و در خفا اين پول را نيز بر مي‌گردانند
مذاكره‌كننده آمريكا: كاخ سفيد به اين زودي‌ها تحريمها عليه ايران را لغو نخواهد كرد .
جالب است که بر خلاف گرد وخاک بر پا کردن  تبلیغاتی محور مذاکره ی محرمانه ی هسته ای ژنو که گفته می شود تحریم هاکاهش می یابد و بمرور لغو می گردند . اما  اکنون نقل خبر شده است  که  كاخ سفيد گفته است به اين زودي‌ها تحريمها عليه ايران را لغو نخواهد كرد .

پس از يك دوره مذاكرات مخاطره آميز برنامه هسته‌اي ايران در ژنو، اكنون دولت اوباما به دنبال اطمينان بخشيدن به قانونگذاراني است كه مذاكره با ايران را برنمي تابند. به گزارش افكارنيوز به نقل از فارين پاليسي، اليوت انگل، عضو ارشد كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا مي‌گويد: "آنطور كه وندي شرمن به من گفته است ايراني‌ها در مذاكرات اخير هسته‌اي در ژنو جدي هستند ولي نسبت به ادامه مذاكرات در خصوص جزييات هشدار داد و تاكيد كرد كه مذاكره كنندگان آمريكايي براي ادامه مذاكرات تا دستيابي به توافق نهايي با هدف پايان دادن به برنامه هسته‌اي ايران با چشمان باز عمل خواهند كرد." به گفته انگل، وندي شرمن به كنگره اين اطمينان را داده است كه كاخ سفيد به اين زودي‌ها تحريم‌ها عليه ايران را لغو نخواهد كرد. "شرمن به روشني اطمينان داد كه تا زماني كه پيشرفت قابل توجهي در مسير برنامه هسته‌اي ايران رخ ندهد كاخ سفيد و دولت تحريم‌هاي عليه ايران را لغو نمي‌كند. پيش از اين نگراني وجود داشت كه كاخ سفيد تحريم‌هاي عليه ايران را به آساني ملغي كند.