دو خبر. 3 آبان -92

باید گفت که اینگونه اقدام ضد بشری فقط مختص یمن نیست ، برای اینکه در 34 سال گذشته به شیوه های ضدانسانی تر اینگونه اعمال خشونت آمیز وحشیانه در نقاط مختلف ایران به وقوع پیوسته است . نمونه های سنگسار کردن ها یا خود سوزی وخود کشی های زنان ودختران واسید پاشیدن بر صورت تا  مکمل شیوه های کشتن زن وفرزندان از سوی معتادان می باشد . در صورتیکه عامل و مقصر اصلی حاکمان عوامفریب ودین فروش می باشند . زیراکه موجب ترویج خرافات وتحجر وتعصبات خشک مذهبی وبرتری جنسیتی ورواج اعتیاد وتن فروشی می باشند
بسیاری از زنان کشورهای جهان سوم به دلیل شرایط پایین خانواده و جامعه به اشکال مختلف خشونت،‌ محرومیت از‌ آموزش و پرورش،‌ ازدواج‌های زودهنگام و اجباری، سوء استفاده جنسی، محدودیت آزادی، ‌بارداری اجباری و‌ ختنه زنان مواجه هستند.به گزارش شبکه خبر، پلیس یمن گفت: یک دختر 15 ساله یمنی به دلیل اینکه قبل از عروسی با داماد ملاقات کرد، زنده زنده سوزانده شد.    پس از مرگ این دختر نوجوان، پدر وی که یک مرد 35 ساله است در استان « تعز» در روستای دورافتاده «شبا» بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.اما او به ارتکاب این جرم اعتراف نکرد و گفت که این دختر با عمل خودش آبروی همه اعضای خانواده را برد.بنا بر گزارش وب‌سایتهای خبری یمنی وی مکالمه تلفنی دختر و نامزدش را به دست آورده بود.سال گذشته، نگرانی‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد به اصطلاح «قتل‌های ناموسی» در این کشور افزایش یافت.    عاملان ابن نوع قتل‌ها متهم نبودند و فقط 6 ماه تا یک سال با حکم زندان مواجه بودند.
چرا گفته نشده است که ریشه  یا عامل تحریم ها چیست که ترکش آن به تحریم دارویی اصابت کرده است؟ یا اینکه  چرا توضیح داده شده است که تحریم دارو ها چه ارتباطی به پیگیری پروژه ی هسته ای و اهداف نظامی آن دارد؟ مهمتر اینکه سئوال است که نیاز های دارویی  خامنه ای واعضای بیت رهبری وامثالهم در شرایط تحریم دارویی چگونه تأمین می شود؟

دختر محمود استاد محمد نمایشنامه نویس شهیر ایرانی که چند ماه پیش درگذشت، در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت پدرش به دلیل نبود دارو ناشی از تحریم‌های غرب درگذشت.مونا گفت که محمود استاد محمد با تایید پزشکان به دلیل نبود داروی ˈنگزاوارˈ Nexavar دار فانی را وداع گفت.به گزارش ایرنا دختر استاد محمد تایید کرد که پدرش تا پیش از این و پس از عمل مرتبط با بیماری سرطان کبد به مدت 18 ماه و بدون هیچ مشکلی با استفاده ازاین دارو ادامه حیات داد، اما سال گذشته وبه دنبال اعمال تحریم های جدید آمریکا این دارو نایاب و در نهایت منجر به فوت پدرش شد.خبرنگار سی.ان.ان گفت: تحریم‌های جدید بر سیستم مالی ایران که یکی از آنها واردات دارو می باشد، تاثیر گذاشته است.آمریکا و دیگر کشورهای غربی ادعا می‌کنند که تحریم‌ها مردم را هدف قرار نداده است .