صداي ونامه‌هاي شما.

صداي ونامه‌هاي شما. 13 اسفند -92
* چند تلفن از تهران: قيمت سيب‌زميني اين روزها بسيار گران شده است و برخي علت آن را صادرات در اوايل امسال مي‌دانند. از مسئولان تقاضا داريم به وضعيت بازار صيفي‌جات رسيدگي كنند. تا بيش از اين شاهد افزايش قيمت سيب‌زميني به كيلويي 4000 تومان نباشيم! * از اهالي پرديس: خيلي از اهالي پرديس جهت امرار معاش به محل كار خود همه روزه به تهران مي‌آيند و هميشه بايد روزانه فقط 3600 تومان عوارضي پرداخت كنند! اخيرا شايعه شده كه مي‌خواهند عوارض 1800 توماني را به 2500 تومان افزايش دهند. آيا اين است خصوصي‌سازي؟! چرا بايد مردم مستضعف هميشه تاوان اين گراني‌ها را بپردازند؟ آه از هواي آلوده !هوا به اندازه‌اي آلوده است كه ديگر رمقي نيست كه آه بكشي! هواي آلوده تهران، نفس كشيدن را سخت؛ سالمندان را بيمار‌تر و شمار بيماران ريوي را بيشتر كرده است. خودم، همسرم و فرزندم يك هفته است كه به دليل آلودگي هوا به عفونت ريوي مبتلا شده‌ايم. بارها نزد پزشك رفته‌ايم و كيسه‌كيسه دارو استفاده مي‌كنيم، اما هنوز خوب نشده‌ايم. وضع اسفبار آلودگي هواي تهران به نظر مي‌رسد در چنبره‌اي از شعارهاي تكراري و كليشه‌اي مسئولان آلوده‌تر مي‌شود و روشن نيست نسخة درمان‌ آن نزد كدام عطار است! 
صداي شما
* چند تلفن از تهران: قيمت سيب‌زميني اين روزها بسيار گران شده است و برخي علت آن را صادرات در اوايل امسال مي‌دانند. از مسئولان تقاضا داريم به وضعيت بازار صيفي‌جات رسيدگي كنند. تا بيش از اين شاهد افزايش قيمت سيب‌زميني به كيلويي 4000 تومان نباشيم! 
* صفري از تهران: وضعيت مترو در اين روزهاي پايان سال مناسب نيست. چرا مسئولان قطار بيشتري در اين خط‌ها قرار نمي‌دهند كه مردم در ازدحام با مشكل مواجه نشوند؟ 
* يعقوبي از تهران: در محله قنات كوثر، شهرك اميد واقع در اتوبان شهيد بابايي امواج پارازيت به شدت افزايش يافته است و اين موضوع بنا به گفته كارشناسان خطرات فراواني براي ساكنين دارد. 
* يك شهروند از محله زعفرانيه تبريز: ساليان سال است كه عكس بزرگ حضرت امام(ره) در ميدان راهنمايي تبريز بطور نمادين وجود داشت ولي متاسفانه مدتي است برداشته شده است و ظاهرا مسئولان قصد برگرداندن عكس را ندارند! بنويسيد شايد مسئولان شهرداري پاسخگو باشند. 
* از اهالي پرديس: خيلي از اهالي پرديس جهت امرار معاش به محل كار خود همه روزه به تهران مي‌آيند و هميشه بايد روزانه فقط 3600 تومان عوارضي پرداخت كنند! اخيرا شايعه شده كه مي‌خواهند عوارض 1800 توماني را به 2500 تومان افزايش دهند. آيا اين است خصوصي‌سازي؟! چرا بايد مردم مستضعف هميشه تاوان اين گراني‌ها را بپردازند؟ 
نامه‌هاي شما
استمداد طلافروش مال‌باخته كرماني از مسئولين 
در تاريخ 24 ديماه امسال مغازه طلافروشي من ساعت شش ونيم بعدازظهر در بازار كرمان مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت و سرمايه يك عمر كار و تلاشم از دست رفت. با اينكه در مغازه خودم و ديگر مغازه‌ها دوربين نصب است و صحنه‌هايي از اين سرقت كه در نزديكي پاسگاه انتظامي اتفاق افتاده، ضبط شده، اما هنوز سارقين دستگير نشده‌اند. از طرفي من بابت خريد طلا مبلغ 500 ميليون تومان بدهكارم و چك نزد طلبكاران دارم كه هر روز براي وصول آن مرا تحت فشار مي‌گذارند. تقاضايم از مسئولين استان كرمان اين است كه مقدمات دريافت وام كم بهره‌اي را برايم فراهم كنند تا بتوانم چكهايي كه نزد طلبكاران دارم پرداخت نمايم. درخواست مي‌كنم اين وام را كه به نام من مي‌دهند، به رئيس صنف طلافروشان بسپارند تا در قبال چكهايم به طلبكارانم بدهد و من با توكل به خدا اقساط آن را پرداخت نمايم. متاسفانه تاكنون مراجعات براي دريافت وام به مسئولين موثر واقع نشده و همچنان مستاصل مي‌باشم. انتظار دارم مورد رسيدگي قرار گيرد. نسرين دباغي‌نژاد، طلافروش مالباخته - كرمان 
آه از هواي آلوده 
هوا به اندازه‌اي آلوده است كه ديگر رمقي نيست كه آه بكشي! هواي آلوده تهران، نفس كشيدن را سخت؛ سالمندان را بيمار‌تر و شمار بيماران ريوي را بيشتر كرده است. خودم، همسرم و فرزندم يك هفته است كه به دليل آلودگي هوا به عفونت ريوي مبتلا شده‌ايم. بارها نزد پزشك رفته‌ايم و كيسه‌كيسه دارو استفاده مي‌كنيم، اما هنوز خوب نشده‌ايم. وضع اسفبار آلودگي هواي تهران به نظر مي‌رسد در چنبره‌اي از شعارهاي تكراري و كليشه‌اي مسئولان آلوده‌تر مي‌شود و روشن نيست نسخة درمان‌ آن نزد كدام عطار است! علي. ا. ف ـ تهران 
آزمايش اعتياد پس از حادثه! 

حادثه غم‌انگيزي كه در جاده هرار رخ داد و عده‌اي از مسافران استان گلستان جان خود را به دليل سهل‌انگاري و چُرت راننده (كه اعتياد داشت) از دست دادند، بسيار دردآور و تأسف‌بار بود. سئوالي كه از راهنمايي و رانندگي و پليس راه به ذهن مي‌رسد؛ اين است كه مگر رانندگان شركت‌هاي مسافربري قبل از استخدام، آزمايش اعتياد نمي‌دهند؟ آيا قرار است پس از رخ دادن حادثه از رانندگان تست اعتياد به عمل آيد؛ مسئول اصلي و راستين اين‌گونه حوادث كيست؟ ب. كاشفي ـ استان گلستان