گزیده خبرهای 17 اسفند -93 . قسمت -6

گزیده خبرهای 17 اسفند -93 . قسمت -6
 
سامانه بارشی فردا به ایران می‌رسد
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور از فردا، برای استانهای سواحل دریای خزر، ارتفاعات جنوبی البرز، غرب، جنوب غرب،ارتفاعات جنوبی زاگرس و با شدت کمتری برای شمال غرب ابرناکی، بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف و در برخی از مناطق رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.براساس این گزارش، از امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی انتظار می‌رود دما در سواحل شمالی کشور مجددا کاهش یابد، ضمن اینکه دریای عمان و نیمه شرقی خلیج فارس مواجی خواهد بوداحد وظیفه» افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به 4 تا 16 درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری تا ابری در بعضی از ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه (فردا) بین 3 تا 14 درجه بالای صفر و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری، در ارتفاعات نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی همراه با وزش باد می‌باشد.
چک سفید پدرشوهر به عروس برای جدایی از پسرش!
زن جوان که از توهین‌های پدرشوهرش خسته شده بود راهی دادگاه خانواده شد تا برای همیشه به زندگی مشترک با شوهرش پایان دهد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی 6 ماه است که با شوهرم ازدواج کرده ام. خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه‌مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.زن جوان ادامه داد: پدرشوهرم مرتب مانع می‌شد و هربار می‌خواست یک جوری بین من و پسرش جدایی بیاندازد. اما موفق نشد، از روزی که ازدواج کردم یک روز خوش هم ندارم و پدرشوهرم مرتب مرا آزار می‌دهد اما همه این‌ها را تحمل کردم تا اینکه یک روز پدرشوهرم مرا صدا کرد و به من پیشنهاد داد تا با یک چک به هر مبلغی که می‌خواهم از شوهر جدا شوم.وی افزود: وقتی این پیشنهاد را شنیدم گویا دنیا روی سرم خراب شد. راستش آنجا متوجه شدم که دیگر نمی‌توانم به این زندگی ادامه دهم. پدرشوهرم واقعا به من توهین کرد و من دیگر تحمل رفتارهایش را ندارم.بعد از صحبت‌های این زن، قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌های او را هم بشنود.
پرواز مرگ کودک از آغوش مادر
رئیس پلیس راه استان زنجان از مرگ نوزاد یک ماهه در حادثه رانندگی خبر داد.سرهنگ «شیر محمدی»، رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: ساعت 2 بامداد در کیلومتر 58 محور زنجان – قزوین یک دستگاه سواری پژو از مسیر خود منحرف و با «گاردریل» حاشیه راه برخورد کرد.وی افزود: پس از این برخورد، نوزاد یک ماهه از آغوش مادر به بیرون پرتاپ و دچار مجروحیت شدید شد که پس از انتقال به بیمارستان، نوزاد جان خود را از دست داد.این مقام مسئول پلیس در ادامه به علت این حادثه اشاره کرد و گفت: کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه علت این حادثه را خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده پژو اعلام کردند.سرهنگ «شیرمحمدی» افزود: در طرح نوروزی سال گذشته از 29 تن کشته در تصادفات 11 تن کودک یک روزه تا یازده ساله بوده است
طوفان شن در استان کرمان 250 نفر را گرفتار کرد
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از گرفتار شدن 250 نفر از هموطنان در طوفان شن در استان کرمان خبر دادحسین درخشان» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از وقوع طوفان شن در کرمان خبر داد.وی گفت: طوفان شن به شکل گردباد و با سرعت زیاد مناطق ریگان، بم و شهداد در کرمان را در نوردید.به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، 250 نفر از ساکنان این مناطق بر اثر طوفان دچار حادثه شده که 4 تیم 3 نفره از امدادگران هلال احمر به آنها امدادرسانی کردند.وی ادامه داد: این طوفان 2 مصدوم برجا گذاشت که به صورت سرپایی مداوا و 18 نفر نیز اسکان اضطراری شدند.وی، از توزیع 150 ماسک نانو تولید هلال احمر میان طوفان زده‌ها خبر داد.
دختر خارجی که طراح سرقت بود
دختر 18 ساله اهل ارمنستان و یک پسر ایرانی بعد از آشنایی در شبکه اجتماعی واتس آپ، باند سرقت تشکیل دادند.دختر جوان به‌عنوان مسافر سوار ماشین‌های مدل بالا می‌شد و همدستش بعد از تعقیب آنها در فرصتی مناسب دست به زورگیری می‌زد.نخستین برگ این پرونده دی‌ماه سال‌جاری ورق خورد. در آن زمان مردی نزد پلیس رفت و خبر از سرقت خونین توسط یک دختر و پسر جوان داد.وی گفت: ساعتی قبل در یکی از خیابان‌های شرق تهران بودم که دختر جوانی دست بلند کرد. او که معلوم بود خارجی است از من خواست تا به‌صورت دربستی وی را به خیابانی در همان حوالی ببرم.من هم قبول کردم و با راهنمایی او وارد کوچه‌ای خلوت شدم و دختر جوان خواست مقابل خانه‌ای توقف کنم. به‌محض توقف، پسرجوانی به سمت ماشین آمد و به من حمله کرد. آنجا بود که دختر جوان دست به سرقت کیف‌پول، ضبط، موبایل و دوربین عکاسی که داخل داشبورد ماشین بود زد و در یک چشم برهم زدن هردو سوار موتور شدند و پا به فرار گذاشتند.من هم با سرو صورتی خونی خودم را به کلانتری رساندم تا شکایت کنم. با این شکایت، تیمی از ماموران با دستور قاضی شعبه دهم دادسرای ناحیه چهار تهران، تحقیقات خود را در این زمینه شروع کردند.درحالی‌ که کارآگاهان سرگرم تحقیق در این پرونده بودند چند شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار‌گرفت که نشان می‌داد دختر و پسر جوان و کم‌سن و سال وقتی آفتاب غروب می‌کرد در تاریکی شب به‌صورت سریالی دست به سرقت از راننده‌ها می‌زدند.به گزارش فرارو، با اطلاعات به‌دست آمده، ‌کارآگاهان به‌صورت نامحسوس محل‌هایی که سرقت در آنجا صورت گرفته بود را تحت کنترل قرار دادند تا اینکه هفته گذشته دختر و پسری را دیدند که سوار یک پراید بودند و شباهت زیادی به دزدان تحت تعقیب داشتند. آنها خودروی پراید را کنار خیابان پارک کردند و هردو پیاده شدند. ماموران وقتی پلاک خودروی پراید را استعلام کردند معلوم شد که سرقتی است. این درحالی بود که همه وسایل و لوازم داخل پراید سرقت شده بود.ماموران که مطمئن شده بودند دختر و پسر جوان دزدان تحت تعقیب هستند همچنان آنها را زیرنظر داشتند تا در فرصتی مناسب وارد عمل شوند و دستگیرشان کنند. سارقان بی‌خبر از همه جا به سراغ خودروی پرایدی که همان حوالی پارک شده بودند رفتند و در تلاش بودند تا در خودرو را باز کنند. آنجا بود که پلیس وارد عمل شد و دختر و پسر جوان به‌محض دیدن ماموران به سمت همان پراید سرقتی که کنار خیابان رها کرده بودند دویدند و سوار بر آن پا به فرار گذاشتند. همین اتفاق آغاز عملیات تعقیب و گریز بود تا اینکه سرانجام هردو متهم در جریان تیراندازی و شلیک‌های هوایی پلیس به دام افتادند.
*عشق سرقت
دختر و پسر جوان که هردو اعتیاد به ماده‌مخدر شیشه دارند برای بازجویی در اختیار تیم تحقیق قرار گرفتند. در بررسی‌ها معلوم شد که دختر جوان اهل ارمنستان است که از سال‌ها قبل در ایران زندگی می‌کند. آنها مدتی قبل از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ با یکدیگر آشنا شده و پس از آن تصمیم به دزدی گرفته بودند.دخترجوان گفت: ما برای سرقت دو ‌شگرد داشتیم؛ شیوه نخست‌مان این بود که من سد راه رانندگان شده و
کشته در تصادف جاده سوسنگرد

رئیس اورژانس بیمارستان شهید چمران سوسنگرد گفت: بامداد دیروز تصادف زنجیره‌ای در جاده سوسنگرد ـ اهواز منجر به فوت 3 نفر و مجروح شدن پنج نفر دیگر شدمهناز صاکی» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تصادف زنجیره‌ای در جاده سوسنگرد ـ اهواز منجر به فوت و مجروح شدن هشت نفر از هم‌استانی‌هایمان شد.وی با اعلام اسامی مجروح و فوت شدگان افزود: سکینه بوعذار، حسن بوعذار، حمید بوعذار (فوتی)، علی بوعذار، الهام حویزاوی، فاطمه نیسی، شهلا جلیزی و مینا حویزاوی نیز از مجروحان هستند.رئیس اورژانس بیمارستان شهید چمران سوسنگرد اضافه کرد: مجروحان پس از حادثه بلافاصله به اهواز منتقل شده‌اند.