برخورد سليقه اي با سياست خارجي قدرت رژیم را متزلزل مي كند

نمايندگان مجلس ارتجاع  در گفت و گو با اوین نامه ی كيهان: برخورد سليقه اي با سياست خارجي قدرت جمهوري اسلامي را متزلزل مي كند 12 آبان -94
اوین نامه یکیهان سربازجو شریعت نداری به سراغ اعضای مجلس ارتجاع رفته که باوی علیه ی دیپلماسی دولت روحانی همسویی دارند .چون هدف فضا سازی علیه ی ظریف وزیر امور خارجه است . چون مأموریت و پیگیری وی بود که برجام تصویب شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با کيهان، ثبات در سياست خارجي را عامل اصلي تامين منافع کشور دانستند و تاکيد کردند که برخورد سليقه اي با سياست خارجي عامل تزلزل در جايگاه منطقه اي و جهاني جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.
    
سرويس سياسي- «عزت، حکمت و مصلحت» سه اصل محوري و ثابتي بوده است که سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بر مبناي آنها شکل گرفته است. رهبر معظم انقلاب اين سه اصل را «يک مثلث الزامي براي چارچوب ارتباطات بين المللي» دانسته و همچنين تعامل ايران با جهان را در سند چشم انداز بيست ساله کشور بر مبناي اين سه اصل استوار کرده اند.
    
مقام معظم رهبري در ديدار روز يکشنبه وزير امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوري اسلامي با ايشان فرمودند: «سياست خارجي کشور مانند همه کشورهاي جهان بر منافع بلندمدت و اصول و ارزش ها استوار است و با رفت وآمد دولت ها با سلايق سياسي گوناگون، تغيير نمي کند؛ دولت ها فقط در تاکتيک ها و ابتکارات اجراييِ راهبردهاي سياست خارجي تاثيرگذار و دخيلند».
    
کيهان در گفت و گو با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بررسي ابعاد اين فراز از فرمايشات رهبر معظم انقلاب پرداخته است.
        
ثبات در سياست خارجي منافع کشور را تامين مي کند
    «
حسينعلي حاجي » نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: ولايت فقيه بالاترين رکن نظام است که طبق قانون اساسي فرمانده کل قوا و ناظر بر سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه مي باشد.
    
حاجي افزود: براساس قانون اساسي، سياست هاي کلان توسط رهبر معظم انقلاب تعيين مي شود و تمامي قوا بايد حرکت خود را در آن راستا تنظيم کنند.
    
وي در ادامه گفت: اجراي سياست هاي کلان براساس رهنمودهاي ولي فقيه، اقتدار جمهوري اسلامي را حفظ کرده و آن را ارتقا داده است.
    
نماينده مردم شاهين شهر در مجلس خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که کشورهايي که سياستشان دچار تغيير و فراز و نشيب است، خسارات بزرگي را متحمل مي شوند.
    
حاجي اظهار داشت: اجراي سياست هاي کلان و استراتژيک به صورت ثابت و مستمر در هر کشوري موجب مي شود که جهان حساب ويژه اي براي آن کشور باز کند.
        
کشورهاي پيشرفته در اصول جهت گيري ثابت دارند
    
وي تصريح کرد: اگر در اجراي سياست هاي کلان نظام، ثبات وجود نداشته باشد، دشمن به طمع مي افتد و در صورتيکه دولت هماهنگ با غرب بود با آن همکاري مي کنند و اگر دولتي آمد که هماهنگ نبود، همکاري را قطع مي کنند.
    
نماينده مردم شاهين شهر افزود: کشورهاي پيشرفته نيز همواره در اصول، جهت گيري واحد و ثابتي را اتخاذ مي کنند.
        
اگر دولت ها در چارچوب اصول حرکت نکنند، از اهداف فاصله مي گيريم
    «
سيد حسين نقوي حسيني» نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي نيز در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سياست خارجي نظام را صريح و شفاف ترسيم کرده است و اصول حاکم بر سياست خارجي را متذکر شده است.
    
نقوي حسيني افزود: بنابراين هر دولتي که بر روي کار آمد بايد بر پايه همين اصول حرکت کند و اقدامات، روابط و مناسبات خود با ساير کشورها را در چارچوب اين اصول تنظيم کند.
    
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: علت اصلي اينکه اين موضوع کلان در قانون اساسي ذکر شده است اين است که دولت ها تغيير مي کند وليکن سياست هاي جمهوري اسلامي فراتر از دولت ها مي باشد.
    
نماينده مردم ورامين در مجلس خاطرنشان کرد: چنانچه سياست هاي کلان نظام از جمله سياست خارجي تحت تاثير اميال و گرايشات اشخاص و جريانات سياسي قرار گيرد، از هدف ها دور مي شويم و به نتيجه مطلوب نمي رسيم.
    
وي تصريح کرد: يک افقي ترسيم شده است و امکان دستيابي به اين افق در صورتي محقق مي شود که در سايه چارچوب اصول جمهوري اسلامي باشد.
    
نقوي حسيني اظهار داشت: اگر دولت ها در چارچوب اصول حرکت نکنند و تمايل به تغيير باشد، جمهوري اسلامي از اهداف زاويه مي گيرد.
    
    برخورد سليقه اي با سياست خارجي، عامل تزلزل در جايگاه ايران
    «ابراهيم کارخانه اي» نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: سياست خارجي برگرفته از متن قانون اساسي است و چون قانون اساسي ثابت است، سياست خارجي نيز ثابت خواهد بود.    کارخانه اي افزود: يکي از عوامل اقتدار جمهوري اسلامي ايران، ثابت بودن مشي سياسي در مسير عزت در طول 36 سال گذشته بوده است.    وي در ادامه گفت: سياست هايي که حضرت امام(ره) در روابط خارجي اعمال مي کردند، پس از ايشان توسط مقام معظم رهبري دقيقا رعايت شد.    نماينده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که سياست هاي کلان از جمله سياست خارجي بستگي به دولت ها داشته باشد و برخورد سليقه اي با آن صورت گيرد، به دليل اينکه روش و منش دولت ها با يکديگر متفاوت است بنابراين ما بايد هر 4 سال يا 8 سال يکبار شاهد تغييرات اساسي در سياست خارجي باشيم.    کارخانه اي اظهار داشت: در صورت وقوع چنين اتفاقي جايگاه ايران در معادلات منطقه اي و جهاني متزلزل مي شود.
        دشمن همواره به دنبال انحراف انقلاب از مسير اصلي است 
   وي تصريح کرد: در طول 36 سال گذشته، دولت هاي مختلف با سياست هاي مختلف بر سر کار بوده اند و دشمن همواره به دنبال انحراف انقلاب از مسير اصلي بوده است.    نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي افزود: قانون اساسي و اصول رهبري دو رکن اساسي اقتدار جمهوري اسلامي ايران بوده است.    کارخانه اي در ادامه گفت: در طول زعامت 26 ساله مقام معظم رهبري، بارها شاهد خطرات بزرگي بوده ايم که اين انقلاب را تهديد کرده است.    وي خاطرنشان کرد: اگر اقدامات پيش دستانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب نبود، يقينا کشور با مشکلات بزرگي مواجه مي شد.