صفار هرندي: تلاش براي نزديكي با آمريكا تباهي به دنبال دارد

    صفار هرندي: تلاش براي نزديكي با آمريكا تباهي به دنبال دارد 12 آبان -94
دلواپسان نگران هسته ای وابسته به پاسداران که جزو مخالفان برجام هستند .به مناسبت 13 آبان ترجیح بند ضد آمریکایی کوک کرده اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تلاش و تقلابراي نزديک شدن به آمريکا، اضمحلال و تباهي به دنبال دارد.
    
به گزارش ايرنا از اصفهان، محمدحسين صفارهرندي در نشست دانشجويي ويژه برنامه 13 آبان در تالار توحيد خانه دانشگاه با تجليل از روز 13 آبان افزود: هر سال در سالروز 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي بحث ضرورت بازنگري در اتفاقات سال 58 به ميان مي آيد که نظرات متفاوتي در ارتباط با سرشاخ شدن با آمريکا و يا ضرورت پايان يافتن گسست با آمريکا مطرح مي شود.
    
وي خاطرنشان کرد: موضوعي که تکرار مي شود اين است که اگر ارتباط را با آمريکا برقرار کنيم اتفاقات بزرگي مي افتد و گشايش هاي بسياري از پس آن ايجاد مي شود درحالي که اين ها تن ها يک گمانه است.
    
صفارهرندي ادامه داد: اگر بخواهيم اين گمانه را به آزمون بگذاريم و عملياتي کنيم وارد دوري مي شويم که اگر اثبات نشود ضرر بزرگي متوجه کشور مي شود.
    
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: يکي از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب از گذشته تاکنون اين بوده که آمريکا، گفت وگوهايي بي حاصل را با ما طي مي کند که به يک رابطه منطقي منجر نخواهد شد.
    
وي تسخير لانه جاسوسي را يک اقدام عقلاني دانست و گفت: مبارزه و ضديت با آمريکا در ذات انقلاب اسلامي نهادينه شده است.
    
همچنين صفارهرندي طي سخناني در همايش «نفوذ با طعم مک دونالد در دانشگاه امين فولادشهر» افزود: مردم ايران بواسطه جنايت هاي آمريکا در کشورمان ذهنيت منفي 25 ساله از آمريکا داشتند.
    
وي اظهار کرد: تسخير سفارت آمريکا، اقدام کاملاً عقلاني و منطبق بر منطق بود زيرا اين سفارتخانه درحال جاسوسي از کشورمان بود و اسناد باقي مانده از اين لانه جاسوسي براي اثبات اين موضوع موجود و قابل بهره برداري است.
    
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: برخي از افراد اذعان دارند که اين اقدام يک اقدام احساسي بود نه عقلاني. صفارهرندي خاطرنشان کرد: آنهايي که در جامعه به اين تصورات غلط دامن مي زنند مگر مواضع ضد آمريکايي حضرت امام(ره) در موضوعات مختلف مانند کاپيتولاسيون، جنايات مستقيم و غيرمستقيم آمريکا در ايران و مثال هاي اين چنيني را فراموش کرده اند که امروزه چنين ادعايي دارند؟
    
صفارهرندي با اشاره به گذشته تاريخي و سياهه جنايت آمريکا در کشورمان تاکيد کرد: آمريکا چه در جنگ هاي مستقيم و چه در جنگ هاي نيابتي خود عليه ايران همواره در صدد بود تا نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از هستي ساقط کند.
    
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به اقتصاد مقاومتي در کشور را امري ضروري دانست و متذکر شد: در روابط بين کشور ها معاملاتي صورت مي گيرد که مسلماً اولويت اول ما حفظ منافع ملي و تقويت اقتصاد کشور است اما اين موضوع بدين معني نيست که مرز ها را به روي هر نوع کالاي مصرفي و غيرضروري باز بگذاريم.