گزیده خبرهای 9 آبان – 95 قسمت -2

گزیده خبرهای 9 آبان – 95 قسمت -2
    
    
شلیک گاز اشک‌آور در ورزشگاه یزد
بعد از حمله تماشاگران به سوی داور نیروی انتظامی مجبور به شلیک گاز اشک‌آور شد.به گزارش فارس، دیدار دو تیم فولاد یزد و راه آهن امروز با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید. این مسابقه حواشی زیادی داشت. بازی به دلیل دیر رسیدن ماموران انتظامی با تاخیر آغاز شد. حتی مسئول بازی با مسئولیت خودش بعد از 15 دقیقه بدون حضور ماموران انتظامی اجازه آغاز مسابقه را صادر کرد.در پایان مسابقه هم شماری از تماشاگران یزدی که از تساوی تیم‌شان ناراضی بودند به سمت داور و کمک‌هایش حمله کردند و ماموران انتظامی هم برای کنترل شرایط مجبور به شلیک گاز اشک آور شدند.حسین رشیدی مدیرعامل باشگاه راه آهن در گفت وگو با فارس این خبر را تایید کرد و گفت: شرایط در پایان مسابقه به گونه‌ای بود که مجبور شدیم در زمین چمن بمانیم تا اوضاع آرام شود.
عربستان مدعی شد که یک نفر را به اتهام ارتباط با ایران بازداشت کرده است.روزنامه الوطن عربستان این فرد را «تروریست» خوانده و مدعی شده است که وی در پرونده‌های مربوط به تروریسم و امنیت ملی عربستان نقش داشته است.این روزنامه ادعا کرد ریاض تاکنون چهار نفر را به عنوان «ایرانی‌های تروریست» در عربستان بازداشت کرده که حکم یک نفر از آن‌ها صادر شده، پرونده فرد دیگری در دست بررسی است و بازجویی با دو متهم دیگر نیز ادامه دارد.
خبر ويژه 
پيش دستي بر مجلس در فساد 8 هزار ميلياردي صندوق فرهنگيان
صادق زيباکلام گفت روحاني به خاطر فساد 8 هزار ميليارد توماني در صندوق ذخيره فرهنگيان، ترجيح داد کار وزارت آموزش و پرورش به استيضاح در مجلس نکشد.    وي در گفت وگو با روزنامه آرمان گفت: تغييرات اجتناب ناپذير بود. شايد به علت مسئله مالي در آموزش و پرورش آقاي روحاني ترجيح مي داد که اين مسئله به صورت استيضاح مطرح نشود.    اگر آقاي روحاني دخالت نمي کرد، قوه قضائيه همان طور که ديديم، دخالت مي کرد و اين مسئله افشا مي شد. شايد آقاي روحاني ترجيح دادند با مجلس رويارويي نداشته باشند. همان طور که مشخص نيست به چه علت آقاي روحاني از وزير ورزش خواستند استعفا کند.
کمال شرمساری و رسوایی برای  نهاد بین‌المللی !
سازمان ملل پیش از این هم از این قبیل رسوایی‌ها کم نداشته و رژیم اشغالگر صهیونیستی هم پیش از این در همین مجموعه‌ها به عضویت و حتی ریاست برگزیده شده است که موجب کمال شرمساری و رسوایی برای این نهاد بین‌المللی است.تاسف از این بابت است که هیچ محدوده یا خط قرمزی برای انتخاب یا اعلام داوطلبی کشورها در این قبیل مجامع وجود ندارد و کشورهایی که در این فهرست درباره عملکرد خود و دیگران اظهارنظر می‌کنند و تصمیم‌گیرنده هستند، خود جزو اصلی‌ترین ناقضین حقوق بشر در این فهرست جهانی محسوب می‌شوند، نکته‌ای که ارزش و اعتبار تصمیمات چنین مجامعی را پیشاپیش زیر سوال می‌برد.
*تروریست اعزامی رژیم درعربستان دستگیر شده اند
دولت عربستان مدعی است فردی را در ارتباط با ایران دستگیر کرده که در فهرست متهمان فعالیت علیه امنیت ملی عربستان بوده است. روزنامه الوطن عربستان این فرد را «تروریست» دانسته و مدعی شده است که وی در پرونده‌های مربوط به تروریسم و امنیت ملی عربستان نقش داشته است. این روزنامه ادعا کرد ریاض تاکنون چهار نفر را به عنوان «ایرانی‌های تروریست» در عربستان بازداشت کرده که حکم یک نفر از آن‌ها صادر شده، پرونده فرد دیگری در دست بررسی است و بازجویی با دو متهم دیگر نیز ادامه دارد. هنوز مقامات ایرانی در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.
انتقاد از سیاست‌های آمریکا در حمایت از مخالفان بحرینی مدعی دخالت ایران در بحرین
*رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در حمایت از مخالفان بحرینی مدعی دخالت ایران در بحرین شد. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ترکی فیصل، شاهزاده عربستانی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات این کشور در حاشیه دیدارهای اخیرش با چهره‌های سیاسی و پارلمانی کشورهای عربی نسبت به آینده وضعیت سیاسی بحرین ابراز نگرانی کرد و مدعی شد، نفوذ ایران در این کشور به شکلی خطرناک و نگران‌کننده در حال گسترش است.الفیصل با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در حمایت از مخالفان بحرینی ابراز نگرانی کرد که این سیاست‌ها باعث شود کنترل بحرین در دست ایران قرار گیرد.این سخن ترکی الفیصل نوعی فرافکنی است که نشان دهنده شکست مداخلات عربستان در بحرین است.