آتش سوزی در 100 هکتار از جنگل های ارومیه

 آتش سوزی در 100 هکتار از جنگل های ارومیه 8مرداد-96
ارومیه- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 100 هکتار از جنگل های منطقه مارمیشو ارومیه شامل گونه های نادر درختی، طعمه حریق شده است و عملیات مهار آتش در این منطقه همچنان ادامه دارد.
هوشنگ داداش زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از جنگل های منطقه مرزی مارمیشو ارومیه از بامداد روز گذشته (شنبه) براثر بی احتیاطی برخی افراد دچار حریق شده و با وجود تلاش مردم و کارکنان منابع طبیعی استان تاکنون حدود 80 درصد از آتش سوزی مهار شده است.
وی با اشاره به اینکه وزش باد عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است، افزود: آتش سوزی در منطقه مرزی اتفاق افتاده و مین ها و خمپاره های عمل نکرده روند مهار آتش سوزی را کند کرده است.
وی اظهار کرد: استفاده از بالگرد به خاطر احاطه به همه محل آتش سوزی در اطفای حریق در این منطقه ضروری است ولی با وجود پیگیری های صورت گرفته هنوز جوابی از مرکز دراین خصوص دریافت نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تامین بالگردهای اطفای حریق، مشارکت مردم محلی و اکیپ های این اداره کل این آتش سوزی در روز جاری مهار و از گسترده تر شدن آن جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، منطقه مارمیشو در غرب ارومیه قرار دارد و از مرتع، جنگل و گونه های نادر گیاهی و جانوری پوشیده است؛ ارومیه 350 هزار هکتار عرصه ملی دارد.
8137/3072
**
خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی