مرگ روزانه ۶ معتاد تزريقي

مرگ روزانه ۶ معتاد تزريقي  8 مرداد – 96
این فاجعه آنسوی   عملکرد معادله 39 ساله مبارزه با قاچاقچیانم وادم خدر ومعتادین واعدام های ا دامه دار می باشد.

رئيس مرکز درمان اعتياد بهزيستي گفت: بايد نظارت و پيشگيري را قوي تر کنيم چراکه هم اکنون در توزيع متادون و ترامادول نظارت درستي نداريم.
    
فريد براتي سده در رابطه با وضعيت بيمه معتادان، به فارس گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبي در رابطه با اين موضوع قرار است بيفتد به طوري که وزارت رفاه امسال رقم اعتباري اين بيمه را دو برابر از سال قبل ديده است.
    
براتي ادامه داد: اين برنامه بايد به تدريج اجرا شود چرا که منابع زيادي مي خواهد و اين در حالي است که هم اکنون در بهزيستي اگر معتادان براي درمان به سازمان مراجعه کنند و تمايل به طرح داشته باشند يارانه درمان به آنها داده مي شود همچنين به معتاداني که از نظر مالي هم در مضيقه باشند اين يارانه پرداخت مي شود.
    
وي افزود: به جرات مي توان گفت که در خصوص درمان معتادان تشکيلات مهم و منسجمي تا به حال در کشور وجود نداشته و اين موضوع را در بحث توزيع ترامادول از سطح داروخانه ها نيز مي بينيم که نظارت قوي وجود ندارد. در متادون نيز وضعيت همين است.
    
براتي در مورد توزيع مواد مخدر دولتي، گفت: در چنين مسائلي بايد مراقب باشيم تا توجيهي براي برخي از افراد در جامعه نشود که به سمت آن بروند. اين افراد به خيال خود تصور مي کنند که ترياک مصرف مي کنند و بعد هم از سوي دولت به آنها کوپن داده مي شود. بايد به هنجاري کردن اين موضوع بيشتر دقت شود و به گونه اي نباشد که در جامعه بد مطرح شود.وي گفت: روزانه 6 نفر از معتادان تزريقي مي ميرند به همين دليل طرحي داريم که از دو سال پيش آن را مطرح کرديم و آن ايجاد اتاق امن تزريق است، جايي که سرنگ استريل به معتادان تزريقي داده مي شود و آنجا کمک پرستار و کمک بهيار وجود دارد.