گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها  قسمت چهارم  10 تیر - 96
دادگاه آمريكا ساختمان بنياد علوي را قابل مصادره اعلام كرد
يک وکيل دولت آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه اي اعلام کرد هيئت منصفه دادگاه رسيدگي به پرونده ساختمان «بنياد علوي» به نفع دولت آمريکا حکم صادر کرده است. پيش از اين وکلاي دولت «دونالد ترامپ»، رئيس جمهور آمريکا از اعضاي هيئت منصفه دادگاه رسيدگي به پرونده «بنياد علوي» خواستند ساختمان اين موسسه غيرانتفاعي مستقر در منطقه «منهتن» نيويورک و ساير مستغلات آن را مصادره کند
    
۶۰ درصد مالکيت اين آسمان خراش در منطقه منهتن نيويورک که بيش از 500 ميليون دلار ارزش دارد متعلق به بنياد علوي است و مقامات آمريکايي تلاش دارند تا با مصادره اين ساختمان به افرادي که ادعا مي شود «قربانيان تروريسم ايران» هستند، غرامت بپردازند. 40 درصد سهام ديگر اين آسمان خراش متعلق به «شرکت آسا» است که مقام هاي آمريکايي ادعا مي کنند با بانک ملي ايران ارتباط دارد.
    
وکلاي دولت ترامپ در جلسه نهايي دادگاه رسيدگي به اين پرونده ادعا کرده بودند که «بنياد علوي» در جايگاه مالک عمده اين آسمان خراش از ارتباطات شرکت «آسا» با ايران مطلع بوده و به همين دليل قوانين تحريم هاي آمريکا عليه ايران را نقض کرده است
    
شبکه خبري «بلومبرگ» نوشت دادستان هاي فدرال آمريکا سرانجام پس از تلاشي 9 ساله براي مصادره اين آسمان خراش توانستند در دادگاه به موفقيت برسند.
    
مطابق اين گزارش، هيئت منصفه دادگاه رسيدگي به اين پرونده روز پنجشنبه حکم داد که کنترل اين آسمان خراش در اختيار دولت ايران است. اين دادگاه همچنين حکم کرد که مديريت ساختمان بنياد علوي که به ايجاد ميليون ها دلار درآمد ناشي از اجاره در سال منجر شده، نقض قوانين تحريمي آمريکا عليه ايران بوده است
    
به گزارش فارس، بنياد علوي، سازماني مستقل، غيرانتقاعي و خيريه است که اهداف خود را تبليغ فرهنگ اسلامي و زبان، ادبيات و تمدن فارسي از طريق کمک هاي مالي خيريه و انسان دوستانه در قالب برنامه هاي آموزشي، مذهبي و فرهنگي در آمريکا اعلام کرده است. در طول دهههاي گذشته، بنياد علوي علاوه بر فعاليت در زمينۀ اشاعۀ فرهنگ ايراني- اسلامي در آمريکا، ميليون ها دلار نيز به مدارس، دانشگاه ها و سازمان هاي خيريه در اين کشور کمک کرده است.
    
در سال 93 مقامات آمريکايي از صدور حکم براي فروش ساختمان بنياد علوي خبر داده بودند
    
پرونده مربوط به اين ساختمان در حالي از يک ماه پيش بار ديگر به جريان افتاد که دادگاه تجديدنظر نيويورک سال گذشته حکم مصادره و فروش مربوط به برج را رد کرده بود.
    
حکم جديد هيئت منصفه دادگاه به معني آن است که دادستان هاي فدرال اکنون مي توانند تلاش خود براي مصادره اين ساختمان را آغاز کنند. بنياد علوي احتمالاً درخواست تجديد نظر در اين حکم را خواهد کرد.
        
پاسخ واشنگتن به زبان ديپلماسي دولت يازدهم
    
روزنامه هاي زنجيره اي و رسانه هاي به ظاهر حامي دولت بارها تاکيد کرده بودند که دولت يازدهم با زبان ديپلماسي آشناست و تنها از اين طريق مي توان از منافع ملي دفاع کرد.
    
غارت 2 ميليارد دلاري اموال ايران توسط آمريکا، تمديد قانون تحريمي آيسا، تمديد وضعيت اضطراري عليه ايران توسط اوباما، قانون محدوديت ويزا، لغو شدن تحريم ها روي کاغذ و قانون جامع تحريم هاي غيرهسته اي تنها بخشي از واکنش آمريکا به زبان ديپلماسي دولت يازدهم است.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
موج بارشی در راه است 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی روزهای آتی موج بارشی از شمال غرب و منطقه البرز عبور خواهد کرد، گفت: در روزهای آینده آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز با بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد.
«
احد وظیفه» در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده اکثر مناطق کشور جوی نسبتاً آرام و آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه طی سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک شرق کشور و به‌ویژه زابل را در برمی‌گیرد، گفت: در طول همین مدت و در زمان عصرگاهی باد نسبتاً شدید و گرد و غبار برای برخی مناطق استانهای سمنان، تهران، قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از عبور موج بارشی در روزهای آتی خبر داد و گفت: طی امروز و فردا، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی با بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد.
به گفته «وظیفه»، شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود و مردم و مسافران باید به نکات ایمنی دقت لازم را داشته باشند.
وی، اهواز با 50 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 11 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 38 درجه بالای صفر رسید که از 24 ساعت آینده دمای برخی شهرها همانند اهواز، شهرکرد و تهران یک تا دو درجه خنک‌تر خواهد شد.
*
اهواز، گرم‌ترین شهر جهان
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که همانند روز گذشته دمای هوای 51 و 52 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهیم کرد، گفت: روز چهارشنبه گذشته اهواز گرم‌ترین شهر جهان بود.
«
کوروش بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت دمایی حاکم بر استان اظهار کرد: روز چهارشنبه 7 تیرماه، دمای هوای اهواز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و اهواز گرم‌ترین شهر جهان بود. حداقل در هفته‌های اخیر در هیچ نقطه‌ای از دنیا دمای 53 درجه سانتی‌گراد نداشتیم.
وی ادامه داد: 14 شهرستان خوزستان دمای 51 و 52 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش حدودی و جزئی میانگین دمای استان خبر داد و تصریح کرد: از امروز شنبه تا اواخر هفته مجددا انتظار روند افزایش دما در اکثر نقاط استان را داریم.
*
هوای تهران «سالم» است
هوای شهر تهران در شرایط سالم قرار گرفت.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هوای تهران روز جمعه در شرایط سالم قرار گرفت.
طبق میانگین 24 ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت 12 جمعه، هوای پایتخت در شرایط «سالم» قرار گرفت.
شاخص کیفیت هوا جمعه(9 تیرماه) به روی عدد 83 قرار گرفت و این در حالی است که هوای شهر تهران، در روزهای قبل «ناسالم» برای گروه‌های حساس اعلام شده بود.
خبر ويژه 
آمريكا عوض نشده شما خود را فريب مي داديد
مرور آخرين مواضع محمدجواد ظريف در توئيت هايش نشان مي دهد که او به هر دليل نمي خواهد نقض مخرب برجام را جدي بگيرد.
    
ظريف ديروز يک پيام توئيتري نوشت: «سازمان ملل و تمام دنيا مي گويد ايران به طور کامل به تعهداتش (در برجام) پايبند است اما نفرت نهادينه آمريکا از ايران، آن را به انکار واقعيت، وادار مي کند».
    
وي همچنين دقايقي بعد در توئيت ديگري نوشت: «ديدارهايي عالي با رهبران در برلين، رم و پاريس داشتم. به رغم دشمني هاي آمريکا، اتحاديه اروپا به برجام و تعامل سازنده پايبند است
    
ظريف در توئيت سوم مي نويسد: «ايالات متحده مادربزرگ هاي ايراني را از ديدن نوه هايشان محروم مي کند. اين کار واقعاً نمايش شرم آور دشمني با تمام ايراني هاست».
    
درباره اين توئيت ها شايان ذکر است که اولاً، توئيت و ايميل و از اين قبيل همچنان که دولت اوباما را وادار به وفاي عهد نکرد، براي دولت ترامپ هم بازدارنده نيست.
    
ثانياً طرف اصلي برجام، آمريکاست نه اروپا. نشان به آن نشان که آقاي روحاني گفت «اروپايي ها آقا اجازه هستند و بستن و توافق با کدخدا (آمريکا) راحت تر است». در واقع مي توان پرسيد اگر برجام، قائم به اروپا بود، چرا آقاي روحاني به مذاکره و توافق ويژه با آمريکا اصرار داشت؟ در 18 ماهه اجراي برجام نيز، شرکت ها و بانک هاي مهم اروپايي به خاطر تحريم ها و تهديدهاي جديد آمريکا، از همکاري با ايران صرف نظر کرده اند.
    
ثالثاً آقاي ظريف، در گذشته برخلاف امروز مي گفت «امضاي کري (آمريکا) تضمين است» که تيتر اول رسانه هاي حامي دولت هم شد. اما اکنون از نفرت نهادينه آمريکا و انکار واقعيت ها سخن مي گويد. در واقع آمريکا، هميني بود که امروز هم نشان مي دهد اما دوستان نمي خواستند بپذيرند.
    
رابعاً تقليل تحريم هاي مربوط به ويزا عليه اتباع 38 کشور در صورت مراوده با ايران، به «محروم کردن مادربزرگ ها از ديدار با نوه هاي خود». هيچ تفاوتي در اصل ماجرا که گسترش فزاينده تحريم ها در يک سال اخير است، ايجاد نمي کند و بدين ترتيب خسارت هاي برجام باقي مي ماند، بدون عايدي مورد نظر از آن.
 خاکسپاری  8 کشته شده در سوریه در قم و مشهد
پيکرهاي پاک 8 شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهاي قم و مشهد تشييع شدند.    پيکر 6 شهيد مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندهان نظامي و انتظامي، فضلا و طلاب و استادان حوزه علميه قم از مسجد امام حسن عسکري(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشييع و پس از طواف بر گرداگرد مضجع شريف بانو حضرت فاطمه معصومه(س) و اقامه نماز توسط آيت الله عليرضا اعرافي مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور براي خاکسپاري در قطعه شهداي مدافعين حرم آرامستان بهشت معصومه(س) انتقال داده و در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.    همچنين پيکرهاي پاک 2 شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) ديروز پس از اقامه نماز جمعه در مشهد تشييع شد. در اين مراسم که با حضور مسئولان اجرايي و اقشار مردم برگزار شد، پيکرهاي شهيدان احمد علوي و محمدعيسي باقري پس از طواف در حرم مطهر رضوي در قطعه 15 گلزار شهداي بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.
    
شهيد سيداحمد علوي 30 ساله 45 روز پيش در منطقه حلب و شهيد محمد عيسي باقري 23 ساله در منطقه تدمر کشور سوريه طي نبرد با تکفيري ها به شهادت رسيدند.
        
تشييع پيکر مطهر پاسدار شهيد حفاظت فرودگاه در تهران
    
مراسم تشييع پيکر مطهر شهيد «مهدي يزدي» از پاسداران حفاظت فرودگاه با حضور مردم قدرشناس تهران برگزار شد.    به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، اين مراسم باشکوه عصر پنجشنبه با حضور قشرهاي مختلف مردم، دوستان، همرزمان و خانواده اين شهيد از ابتداي خيابان شهيد ناطق نوري واقع در خيابان اشرفي اصفهاني، باغ فيض آغاز و تا گلزار شهداي باغ فيض ادامه داشت. پيکر شهيد يزدي پس از تشييع در گلزار شهداي باغ فيض به خاک سپرده شد.    شهيد مهدي يزدي از پاسداران حفاظت فرودگاه در مانور سوم تيرماه فرودگاه مهرآباد که در شرايط واقعي و به منظور ارتقاي آمادگي ها و سنجش توان عملياتي يگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام شد، از ناحيه سر مجروح شده بود اما پس از چند روز به خيل شهدا پيوست. اعضاي بدن اين پاسدار شهيد نيز به بيماران نيازمند اهدا شد.     مراسم سوم اين شهيد امروز از ساعت 17 تا 19 و مراسم هفتم وي روز سه شنبه 13 تيرماه از ساعت 17 تا 19 در آستان مقدس امامزادگان سيدجعفر و حميده خاتون واقع در اشرفي اصفهاني، باغ فيض، خيابان ناطق نوري برگزار خواهد شد.