نامه‌ها وصدای شما

 «هادی»‌ روستا
اینجانب در فروردین ماه سال 1395 قصد ساخت منزلی در روستای «خانیک» از توابع شهرستان گناباد در خراسان رضوی را داشتم که اعضای شورا گفتند باید مجوز بگیرم. جهت دریافت مجوز به تمام ادارات مربوطه بارها و بارها مراجعه کردم که همگی گفتند طرح «هادی روستا» درحال بازنگری است و مجوز داده نمی‌شود. الآن با گذشت نزدیک به یک سال و نیم هنوز هم می‌گویند بازنگری طرح تمام نشده و مجوز نمی‌دهند تا مردم برای خانواده سرپناهی بسازند و می‌گویند که بنیاد مسکن استان باید اقدام کند. لذا سئوال این است آیا برای بازنگری طرح «هادی» آن هم در یک روستا حدود یکسال و نیم زمان کمی است؟ از طرفی مصالح ساختمان کلی گرانتر شده که به ضرر سازندگان می‌باشد به نظر من این اقدامات سختگیرانه باعث مهاجرت از روستا به شهرها می‌شود و بهتر است دولت کسانی را که قصد ساخت و ساز در روستاها را دارند مورد تشویق قرار دهد تا روستاها خالی نشود. از مسئولین محترم تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.
علی خانیکی - تهران

*جبارزاده از تهران: شهرداری تهران قبلاً قول ساخت زیرگذر در متروی نیروی هوایی داده بود که متاسفانه اخیراً در حال ساخت ساختمانی عظیم بالای این ایستگاه مترو است، چرا؟
*
فخار از اصفهان: چرا مسئولان بانک مرکزی تکلیف موسسه مالی اعتباری ثامن و سپرده گذاران را مشخص نمی‌کنند؟
*
درخشان از تهران: پیاده‌روهای کوچه‌های منطقه افسریه وضعیت نامناسبی دارد و همین امر عبور و مرور را برای ساکنین سخت کرده است. تذکر دهید اکثر مردم از وسط خیابان برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.
*
علیزاده از تهران: بنگاه‌های املاکی به صورت قارچ گونه هر روز در حال افزایش است و برای سود بیشتر با ترفندهای مختلف سعی در افزایش اجاره‌بها دارند.
*
امینی از تهران: برخی از فروشگاه‌های بزرگ گاهی تخفیف‌های 50 درصدی برای اجناسی که تاریخ انقضایشان رو به اتمام است می‌گذارند و متاسفانه خیلی از این اجناس فاسد شده هم هستند. چرا کنترل و نظارتی برای اینگونه فروشگاه‌ها نمی‌شود؟