مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه
تهران - ایرنا - آغاز به کار بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی دفترحفظ و نشرآثار رهبر انقلاب، ارائه خدمت 2800 موکب ایرانی برای زائران در عراق، اختصاص 18 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال گذشته، ضرورت توقف تحریم ها و بازگشت آمریکا به تعهدات خود، آماده شدن افکار عمومی آمریکا برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور، کشته شدن محافظ شخصی پادشاه عربستان و اتهام دروغگویی ترامپ به رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه بود.
داخلی
******
تهران - بخش «دفاع مقدس» پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، هم‌زمان با ایام هفته‌ی دفاع مقدس طی مراسمی آغاز به کار کرد.
تهران - رئیس جمهوری در پیامی درگذشت مرحوم «حاج عوض سپهری»، پدر بزرگوار شهیدان والامقام غلامحسین، غلامرضا و عبدالمحمد سپهری را به خانواده آن مرحوم و مردم شهیدپرور و مقاوم دزفول تسلیت گفت.
تهران - رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برجام بدون منافع برای تهران ارزشی ندارد، گفت: در سفر رئیس‌ جمهوری به نیویورک بارها به اروپایی‌ها اعلام کردیم که حتی با خروج آمریکایی‌ها آنها وظیفه سنگین‌تری در قبال برجام دارند و باید با استقلال بیشتری به تعهدات خود در توافق عمل کنند تا همچنان این معاهده بین المللی که خود در تحقق آن محوریت داشتند، حفظ شود.
تهران - وزیر ورزش و جوانان گفت: از پتانسیل نیروهای مسلح برای توسعه تیراندازی، سوارکاری و سه گانه که سابقه افتخارآفرینی در آنها را داشته و از امکانات خوبی برخور دارند، استفاده خواهیم کرد.
تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه ای، اعضای هیات علمی سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را منصوب کرد.
تهران - سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی توضیحاتی در مورد سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل ارائه کرد.
شهرری ـ رییس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین کل کشور با بیان اینکه امسال به کمیت و کیفیت موکب‌های اربعین توجه ویژه‌ای شده است، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ موکب ایرانی به زائران پیاده روی اربعین در عراق خدمات می دهند.
تهران - رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی ساختارهای اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، گفت: از نمایندگان محترم مجلس برای درک ضرورت‌های کشور و موافقت با تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی قدردانی می‌کنم.
یزد - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در سال گذشته و برای اشتغال روستاها بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.
تهران - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی با بیان اینکه جنگ سایبری با ایران را آمریکا آغاز کرد، تاکید نمود که اگر ایالات متحده جنگی را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.
خارجی
******
نیویورک - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقتصاد و آینده مردم را در گروه دیدار نمایشی با ترامپ قرار نمی‌دهیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر می‌خواهند با جمهوری اسلامی صحبت کنند باید به تعهداتشان بازگردند و تحریم‌ها را متوقف کنند.
اسلام‌آباد - "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان قرار است در راه بازگشت به کشورش از نیویورک، به جده رفته و با حاکمان سعودی دیدار کند. این پنجمین سفر خان به عربستان در یکسال اخیر به این کشور است.
تهران - وزیر امور خارجه عمان در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ادامه گفت وگوها برای پرهیز از هرگونه تنش در منطقه شد.
تهران - رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر رئیس دمکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور را متهم به دروغگویی کرده و خواستار استعفای او شد.
تهران - رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که تا چندی پیش در مقابل استیضاح ترامپ مقاومت می‌کرد، گفت که اکنون افکار عمومی این کشور حامی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری است.
تهران- خبرگراری اسپوتنیک به نقل از منابع سعودی گزارش داد که عبدالغزیز الفغم  محافظ شخصی سلمان بن عبد العزیز شاه عربستان کشته شده است.