کمبودی که آتش کرونا را شعله ور می کند

 کمبودی که آتش کرونا را شعله ور می کند۱۰-شهریور-۱۴۰۰

کمبودی که آتش کرونا را شعله ور می کند

ایسنا/آذربایجان غربی بیش از ۹ماه است که واکسیناسیون کرونا در کشور شروع شده و حالا علاوه بر کسانی که دوز اول را دربافت کرده و برای دوز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند و تعداد بیشمار از گروه های سنی هدف در صف دریافت دوز اول واکسن کرونا هستند.

بامطالعه میدانی خبرنگار ایسنا از مراکز واکسیناسیون در ارومیه تعداد افرادی که برای دریافت واکسن دوز اول به مراکز مراجعه کردند به در بسته خورده و مراکز اعلام کرده اند فعلا واکسن نیست و باید منتظر باشند.

با شرایط وخیم شیوع کرونا در شهرهای آذربایجان غربی، سیر صعودی ابتلا و دو رقمی بودن آمار فوتی های کرونا طی هفته های اخیر،کمبود واکسن شبیه باد زدن شعله های آتش کرونا است. 

حسن زاده یک شهروند ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: از ۵شنبه هفته گذشته به ۲ مرکز مراجعه کرده تا اینکه امروز می گویند  فعلا برای دوز اول واکسن نداریم.

وی تصریح کرد: من در سامانه ثبت نام کرده ام واین مرکز را که نزدیک خانه ام است انتخاب کرده ام اگر قراربود شهر را بگردم تا واکسن پیدا کنم چرا اصلا ثبت نام کردم؟

حسن زاده یاد آور شد: بعد یک ساعت منتظرماندن مسئول مرکز می گوید بروید مرکز  خودرویی دوز اول واکسن کرونا را بزنید.

سید اکبری یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای در گفت وگو با ایسنا افزود: برای دریافت دوز اول واکسن در به در در شهر مراکز واکسیناسیون راذمیگردم یا نیست یا اگر هم هست مراکز بقدر شلوغ است و ازدحام جمعیت زیاد که اگر کسی در بین ان جماعت ناقل باشد حتما بقیه هم مبتلا می شوند.

علی پور یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای در گفت وگو با ایسنا افزود: دوز اول واکسن کرونا از نوع آسترازنکا زدیم والان یک هفته اس که کل مراکز را برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا از نوع آسترازنکا گشته ایم اما هیچ کدام این واکسن را ندارند.

وی تصریح کرد: امروز در مرکزی که دوز اول را زدیم گفتند به مرکزی دیگر بروم اگر به حد نصاب و ظرفیت برسد واکسن می زنند.

علی پور که به همراه همسر خود آمده بود، اظهار کرد: با این وضعیت بیماری چند روزی است که معطل شده ایم و امروز اگر واکسن نزنند دیگر پیگیر نمی شوم و دوز دوم را نمی زنیم.

علی احمد آقاپور، رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا افزود: هیچ کمبودی در تامین و تزریق واکسن کرونا در دوز اول و دوم نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تعیین شده به مراکز واکسن ارسال می شود .

آقاپور اظهار کرد: واکسن آسترازنکا دوز دوم در مراکز تعیین شده واکسیناسیون، تزریق می شود.

وی یاد آور شد: تا کنون در سطح استان ۸۷۹ هزار و ۹۲دوز واکسن تزریق شده است.

به گزارش ایسنا؛ در شرایطی که کشور در پیک پنجم شیوع کرونا قرار دارد و نیاز به واکسن کرونا  برای کاهش شیوع و مرگ و میر افزایش یافته باتوجه به سابقه واکسن سازی در کشور نیاز است در کنار واردات واکسن  به تولید داخلی توحه جدی داشته و با برنامه ریزی در مدت زمان کوتاهی کل جامعه هدف واکسینه شده و مردم  به راحتی و بدون دغدغه واکسن خود را دریافت کنند.