فیلم تداوم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند

 فیلم/ فارس من| تداوم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند۵-دی-۱۴۰۰

تحریم های ناشی از برنامه هسته ای وموشکی پاسداران  جنایتکار اقتصادرا بحرانی وخزانه را خالی وبودجه را مواجه باکسری کرده است .بنابراین برای فروش بنزین وحتی گاز قاچاق مازوت در نیروگاه هابرای سوخت استفاده می شود که عامل افزایش محیط زیست وآلودگی هواشده است.

در حالی که شمار روزهای ناسالم هوای اراک از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۳۲ روز رسیده و مردم اکثر روزها را هوای آلوده استتنشاق کرده‌اند، نیروگاه شازند همچنان درحال مصرف سوخت مازوت است.

به گزاش خبرگزاری فارس از اراک، در تاریخ ۲۲ آذرماه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس گفته بود: به علت آلودگی هوای شهر اراک و شدت بخشی مازوت‌سوزی نیروگاه شازند بر میزان آلایندگی با پیگیری‌های انجام شده ۴۶ مشعل مازوت‌سوز نیروگاه شازند از امروز به مدت ۱۰ روز خاموش و به جای آن سوخت گاز جایگزین شد.

میرزایی گفته بود: با پیگیری‌های استاندار مرکزی در زمینه افزایش سهمیه سوخت گاز نیروگاه طی نشستی که با وزیر نفت داشت روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه شازند اختصاص یافت که با تعیین این میزان سوخت شاهد کاهش مصرف مازوت در نیروگاه خواهیم بود.

به گزارش فارس نیروگاه شازند این مورد را به طور کامل رعایت نکرد و طی روزهای گذشته بازهم شاهد مازوت‌سوزی نیروگاه شازند بودیم و این کار امروز هم ادامه داشت.

 «اراکی‌ها نمی‌توانند نفس بکشند» و «نظارت بر دود کوره‌هایی که نفس اراک را به شماره انداخت» از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من است.