زخمی شدن شش سرباز و یک غیرنظامی اسرائیلی در حمله به یک اتوبوس در کرانه باختری

 زخمی شدن شش سرباز و یک غیرنظامی اسرائیلی در حمله به یک اتوبوس در کرانه باختری۱۴-شهریور-۱۴۰۱

بدون شک نقش ترغیب وتشویق سپاه تروریست قدس از طریق پول وسلاح وموشک دراینگونه عملیات قابل انکار نمی باشد.

در میانه تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، ارتش اسرائیل اعلام کرد شش سرباز این ارتش و یک غیرنظامی اسرائیلی در حمله‌ای علیه یک اتوبوس در دره اردن در شمال کرانه باختری زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۳ شهریور گفت سه مرد، شامل دو نفر از جنین در کرانه باختری و یک عرب اسرائیلی، به یک اتوبوس غیرنظامی که برای انتقال نیروهای جدید نظامی استفاده می‌شد، حمله کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شیشه جلو اتوبوس با حدود ۴۰ گلوله مورد هدف قرار گرفت و یکی از پنجره‌های کناری آن شکسته بود.

فرد غیرنظامی زخمی شده، راننده اتوبوس بود. همچنین بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، یکی از سربازان به شدت زخمی شده اما اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد.

در حالی که ارتش اسرائیل کنترل بیشتر اراضی دره اردن را در اختیار دارد، دو نفر از این مظنونان کمی پس از حمله در نزدیکی شهر طوباس در این دره بازداشت شدند.


بیشتر در این باره:

ابراز نگرانی یک مقام آمریکایی از تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها در کرانه باختری

 خبرگزاری فرانسه اضافه کرد دو مظنون در نزدیکی بقایای سوخته خودروی وانتی که گفته می‌شود از آن برای حمله استفاده ‌کردند بازداشت شدند و اسلحه‌هایشان نیز در همان نزدیکی روی زمین افتاده بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت که خودرو حین فرار «احتمالاً بر اثر کوکتل مولوتوفی که در آن بوده آتش گرفته است».

او ادامه داد دو مظنون بازداشت شده به دلیل سوختگی تحت درمان قرار گرفتند.

این حمله که هنوز مسئولیت آن از سوی گروهی برعهده گرفته نشده، بلافاصله با استقبال گروه شبه‌نظامی حماس در نوار غزه قرار گرفت.

روز جمعه نیز یک مرد فلسطینی پس از زخمی کردن یک سرباز در یک ایستگاه نظامی در نزدیکی الخلیل در جنوب کرانه باختری با شلیک یک سرباز اسرائیلی کشته شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرده که وضعیت در کرانه باختری «در حال حاضر بسیار ناآرام است».

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ م.ت./م.ا.