۴۰۰ بار درباره شهرک دامپروری نیر تماس گرفتم ، اما دریغ از یک مورد پیگیری

 انتقاد فرماندار نیر از رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل؛

۸-مهر-۱۴۰۱

فرماندار نیر گفت: عملیات اجرایی و عمرانی شهرک دامپروری نیر بعد ۱۹ سال بزودی آغاز می شود و پیش بینی می شود این شهرک تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین کلنگ زنی شهرک دامپروری در اراضی روستای ویرثق شهرستان نیر در استان اردبیل برگزار شد؛ کلنگ زنی اولیه ۱۹ سال پیش انجام شده بود که به دلیل عدم پیگیری، تکمیل این پروژه مهم تا امروز محقق نشده بود.

شهرام محمدی فرماندار نیر در این مراسم با اشاره به پروژه های فعال و تکمیل شده در ۹ ماه اخیر در این شهرستان اظهار کرد: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، قیرپاشی راه کریق آرموداق بعد از ۱۵ سال، آسفالت ۹۰ درصدی راه کوراییم خلفلو، انعقاد قرارداد پروژه کنارگذر نیر، اخذ مجوز احداث کمپ تیم‌های ملی و اخذ اعتبارات ورزشی، ساماندهی مجموعه گردشگری بولاغلار و احداث آبدرمانی مدرن مروارید آزادی و تامین اعتبار شهرک دامپروری از جمله اقداماتی است که در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: برای احداث زیرساخت های اولیه شهرک دامپروری در روستای ویرثق نیر حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار  مصوب و تامین شده که ۲ میلیارد تومان از آن  برای تسریع در آغاز عملیات عمرانی به صورت اولیه جذب شده است. خوشبختانه مشکل تفکیک اراضی در این منطقه نیز با همکاری اوقاف رفع شد و زمین شهرک از نسخ کلی جدا شده و سندی جداگانه بنام جهاد کشاورزی صادر گردید. در تلاشیم با تکمیل این پروژه ۶۲ واحد دامپروری کوچک نیر را نیز به این شهرک انتقال دهیم. 

فرماندار نیر با گلایه از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴۳ روز گذشته حدود ۴۰۰ بار تماس گرفته و پیگیر رفع مشکلات این شهرک شدم اما دریغ از یک مورد پیگیری از سوی سازمان! امروز هم انتظار می رفت که در این مراسم مهم، هم رئیس سازمان و هم معاون امور دام حضور یابند که متاسفانه این زحمت کوچک را هم به خود ندادند.