آمریکا خواستار تحقیق درباره مرگ کودک هفت ساله در پی یورش ارتش اسرائیل شد

 آمریکا خواستار تحقیق درباره مرگ کودک هفت ساله در پی یورش ارتش اسرائیل شد۸-مهر-۱۴۰۱

آمریکا تااقدام جدی ومسئولانه نکند تااسراییل را وادارکند تن به مذاکره برای تشکیل کشورمستقل فلسطین درکنارفلسطین دهد بحران وناامنی میان اسراییل وفلسطین ادامه خواهدداشت وفضا برای مانورتبلیغاتی و ناامنی وتحریک به درگیری نظامی حماس وجهاداسلامی وحزب الشیطان لبنان بااسراییل ازسوی رژیم تروریستی ولایت فقیه و سپاه تروریست قدس وجوددارد.

سربازان اسرائیلی در خانه‌ای در کرانه باختری

دولت آمریکا خطاب به اسرائیل خواستار انجام تحقیقات درباره مرگ یک کودک هفت ساله فلسطینی شد که در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به خانه والدینش رخ داد.

ریان سلیمان بامداد روز پنچ‌شنبه، هفتم مهر، زمانی که سربازان اسرائیلی برای دستگیر کردن دو برادر هشت و ده ساله او به خانه آن‌ها در دهکده «تقوع» در نزدیکی بیت‌اللحم در کرانه باختری حمله بردند، جان داد.

به گفته خانواده سلیمان، ریان از یورش نیروهای نظامی و خشونت آن‌ها به‌شدت ترسیده و لحظاتی پس از آن‌که نظامیان خانه را ترک کردند، قلب ضعیفش از حرکت باز ایستاد. انتقال ریان به بیمارستان «بیت جالا» قلب او را احیا نکرد.

در برخی گزارش‌ها گفته شد که ریان براثر پریدن از ارتفاع برای فرار از دست نظامیان جان خود را از دست داده است.

دو برادر خردسال ریان ظاهرا به دلیل سنگ‌پرانی به سوی نظامیان اسرائیلی، در راه بازگشت از مدرسه، مورد تعقیب قرار گرفته بودند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که گفت‌وگوی نظامیان با خانواده سلیمان در «شرایط آرام» صورت گرفت. با این حال، ورود نظامیان در این روز به یکی از مدارس الخلیل نیز رویدادی خشونت‌بار توصیف شد. ارتش اسرائیل این امر را تایید نکرد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت مرگ این کودک بی‌گناه مایه دلشکستگی است و باید سریعا درباره آن تحقیق شود.

یک روز پیش از آن نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، افزایش تنش و کشته‌ها در کرانه باختری را نظر به کشته شدن چهار فلسطینی در رویدادهای روز چهارشنبه در جنین، مایه نگرانی توصیف کرده بود.

به گفته ند پرایس، در ۹ ماه اخیر بیش از یک‌صد فلسطینی در کرانه باختری و بیش از ۳۰ فلسطینی در غزه کشته شده‌اند.

فلسطینیان شمار کشته‌ها در کرانه باختری را ده‌ها تن بیشتر می‌دانند و می‌گویند در ۹ ماه اخیر ۳۵ کودک در کرانه باختری و غزه به دست ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. روز هفتم مهر در آیین تشییع جنازه چهار کشته رویدادهای اخیر جنین نیز دو فلسطینی زخمی شدند.

کشته شدن پسربچه هفت ساله در برخوردهای نظامیان اسرائیلی تازه‌ترین رویداد در سلسله خشونت‌های ماه‌های اخیر است.

شماری از مقامات ارشد امنیتی پیشین و رسانه‌های اسرائیل رویدادهای دوره اخیر را مقدمه‌ای برای گسترش خشونت‌های تازه دانسته و حتی پیشاپیش آن را نوعی «انتفاضه» جدید نامیده‌اند.

ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل از مدتی پیش در آستانه سلسله اعیاد پاییزه یهودیان و تعطیلی‌های طولانی در این کشور، تعقیب فلسطینیان مشکوک، که احتمال دست زدن آن‌ها به «خرابکاری قریب‌الوقوع» را می‌دهند، گسترش داده‌ و ده‌ها فلسطینی دیگر را بازداشت کرده‌اند.