حمله راکتی به یک روستا در اقلیم کردستان عراق

 حمله راکتی به یک روستا در اقلیم کردستان عراق۱۵-شهریور-۱۴۰۱

این حمله راکتی باید ازسوی تروریست های مسلح عراقی زیر کنترل سپاه تروریست قدس انجام گرفته باشد.چون هدف تهدید حزب دمکرات کردستان عراق است تا از همکاری با مقتداصدر فاصله بگیرد.

نمایی عمومی از شهر سوران که حمله در نزدیکی آن روی دده است.

مقام‌های محلی در اقلیم کردستان عراق از اصابت چهار موشک کاتیوشا به روستای قریبه در نزدیکی خلیفان از توابع شهر سوران در استان اربیل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، هلكورد شيخ عثمان سرپرست بخشداری سوران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله هیچ قربانی نداشت، اما خسارات مادی برجای گذاشت.

او اضافه کرد: «هنوز منشأ و هدف این حمله مشخص نشده‌، به ویژه آنکه این منطقه نظامی نیست و پرجمعیت است».

اقلیم کردستان عراق در سال‌های اخیر هدف حملات گروه‌های شبه‌نظامی قرار داشته است.

ماه گذشته، مقامات اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که میدان گازی «خور مور» در منطقه سلیمانیه، شمال عراق، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

خردادماه نیز، مرکز مقابله با تروریسم کردستان اعلام کرد که انفجار یک پهپاد در شهر اربیل، واقع در شمال غربی عراق، سه مجروح بر جای گذاشته و به چندین خودرو خسارت زده است.

همچنین این منطقه هدف حملات ایران و ترکیه نیز بوده است.

اوایل خرداد، مقامات شمال عراق اعلام کردند که حملات پهپادی ترکیه به شورشیان کرد در روز شنبه دست‌کم پنج کشته بر جای گذاشته است که دو نفر آنها غیرنظامی هشتند.

ایران نیز در اواخر اسفند گذشته در اقدامی بی‌سابقه با چندین فروند موشک بالستیک خود اربیل، مرکز اقلیم خودمختار کردستان، را مورد حمله قرار داد و اعلام کرد که هدف از این حمله یک مرکز آموزشی نظامی اسرائیل بوده است.

اسرائیل و مقامات کردستان عراق اما وجود این مرکز آموزشی را رد کردند.