برخوردهای زننده قرون وسطایی در "داروخانه ۱۳ آبان" با بیماران و مراجعان
برخوردهای زننده قرون وسطایی در "داروخانه ۱۳ آبان" با بیماران و مراجعان-۶ دی -۱۴۰۱
مراجعان به داروخانه ۱۳ آبان نه تنها هیچ سیستمی برای نوبتدهی مشاهد نمیکنند بلکه هیچ محلی برای راهنمایی مراجعان و نجات آنها از سردرگمی و معطلی نیز تدارک دیده نشده و در صورت پیگیری، این امر صرفا پاسخهای زننده متصدیان حاضر در باجه را به دنبال دارد.به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، این روزها کلانشهرهایی مانند تهران، محل مراجعه بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات درمانی و حتی داروهاست.داروهایی که گاه و بیگاه به دلایل مختلفی دچار کمبود میشوند و بیماران به امید یافتن این داروها در شهرهای بزرگتر، از شهرستانها راهی پایتخت میشوند.در میان این مشکلات و بروز مقطعی برخی کمبودهای دارویی، یکی از مسائلی که وجود دارد نبود سیستم نوبتدهی برخط یا شمارهدهی در برخی داروخانههای بزرگ و پرازدحام تهران است که علاوه بر افزایش شلوغی داروخانهها، موجب سردرگمی بیماران، معطلی و نارضایتی آنها نیز میشود.تمام بیمارستانها موظف به "نوبتدهی آنلاین" هستند/ مردم تخلفات را گزارش کنند"داروخانه 13 آبان" در خیابان کریمخان تهران یکی از داروخانههای پرازدحام پایتخت است که بسیاری از بیماران از سراسر کشور برای تهیه دارو به این داروخانه میآیند.این داروخانه، یکی از داروخانههای فاقد سیستم نوبتدهی اتوماتیک برای مراجعین است و بسیاری از بیماران باید برای دریافت داروهای موجود در نسخه، در سالن انتظار داخل داروخانه بنشینند یا گاها در صورت نبود فضای کافی، در محوطه بیرونی داروخانه منتظر پیج شدن از سوی اپراتور بمانند تا داروی خود را با چندین ساعت معطلی و بلاتکلیفی دریافت کنند.از آنجا که عمده مراجعین این داروخانه، بیماران خاص، صعبالعلاج یا بدحال هستند، متاسفانه روزانه، مراجعان به این داروخانه شاهد ازدحام، سردرگمی عجیب، معطلی کُشنده و عدم پاسخگویی حداقلی و مودبانه مسولان مربوطه در این داروخانه هستند که البته این امر باعث ایجاد موجی از نارضایتی در بیماران مراجعهکننده به داروخانه 13 آبان شده است.از سوی دیگر، مراجعان در وهله نخست ورود به این داروخانه نه تنها هیچ سیستمی برای نوبتدهی مشاهد نمیکنند بلکه هیچ محلی یا فردی برای راهنمایی مراجعان و نجات آنها از سردرگمی و معطلی نیز تدارک دیده نشده است و حتی در صورت پیگیری برخی بیماران یا همراهی آنها برای دریافت پاسخ، این امر صرفا برخی پاسخهای زننده و زشت متصدیان حاضر در باجه های این داروخانه را به همراه دارد! برای پیگیری این مسائل، به سراغ دکتر محمود بیگلر؛ سرپرست مجموعه داروخانههای دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتیم.بیگلر درباره این موضوعات به تسنیم گفت: تا یکماه آینده وضعیت ساماندهی مراجعین داروخانه 13 آبان تغییر چشمگیری پیدا خواهد کرد و نوبتدهی به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد به این صورت که سیستم نوبتدهی به نرمافزارها متصل و شمارهدهی با دستگاه انجام خواهد شد همچنین سرعت سیستمهای نرمافزاری این داروخانه ارتقا خواهد یافت.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود فضای فیزیکی داروخانه تصریح کرد: برای افزایش فضای فیزیکی داروخانه نیز اقداماتی آغاز شده و تا پایان سال جاری، برای ارائه دارو به بیماران صعبالعلاج و خاص، فضای فیزیکی داروخانه، دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت.