حال پس از فتنه!۱۰-تیر-۱۴۰۲
سیاست زن ستیزی با تبعیض آشکار دررژیم قرون
وسطایی ولایت فقیه بیش از ۴۴ سال اعمال شده است .چون درنهادهای فرمایشی تبدیل شده
به کانون های تهدید وفشار وقدرت که درخدمت رهبرانتصابی ولی فقیه همه کاره ورژیم
تروریستی ولایت فقیه اند همچون شورای
خبرگان آخوندی و مجمع مصلحت نظام وشورای نگهبان آلت دست هیچ زنی دراین نهادهای فرمایشی عضویت
ندارد . همچنین درصد زنان نماینده مجلس ارتجاعی ونامشروع کمتراز۱۰٪ است وموازی آن
زن مجازبه نامزدی ریاست جمهوری نمی باشد .بدتر بیش از۴ دهه زنان مواجه با اعمال
سیاست حجاب اجباری بوده است . اکنون که پس ازقتل عمد مهسا امنیتی تبدیل بهانه ای شد تا زنان ودختران مقابل این
سیاست حجاب اجباری مقاومت کنند . بنابراین
شعار زن –زندگی- آزادی این حرکت اعتراضی
ادامه دار پرهزینه زنان ومقاومت که ازسوی مردان مورد حمایت واقع شده وپیوند به
اعتراضات سایر اقشارجامعه زده شده است ازسوی مهره درخدمت زن ستیزان فاسدحاکم متهم
به شعار محوری فرقهای خداناباور، مارکسیست و تجزیهطلب
بیش از مضحک بازتولید وتکرار لو رفته بیش از۴ دهه اند شده است!
پژمان
کریمی
پس از پاگیری شعلههای آتش فتنه ۱۴۰۱ با به دستگیری شعار عوام فریبانه «زن-زندگی - آزادی» که در واقع
شعار محوری فرقهای خداناباور، مارکسیست و تجزیهطلب است، بلافاصله عوامل نفوذی
دشمن خارجی در اردوگاه فرهنگ و هنر، فعالیت ضد دینی و ضد انقلابی و ضد ایرانی خود
را مطابق با شرایط روز، مضاعف کردند. صحنههای برخی از فیلمها با دو برداشت از
زنان فیلمبرداری شد؛ باحجاب و بیحجاب. موجی از طرح فیلمنامههای ضد باورهای
دینی سر برآورد. برخی بازیگران زن به کشف حجاب اسلامی و تظاهر به بیحجابی تشویق و
تحریض شدند. برخی از بازیگران بهویژه دختران، برای پرهیز از بازی در سریالهای
رسانه ملی تهدید شدند. در ساخت سریالهای نمایش خانگی تماسهای مکرر و واضح زن و
مرد، ترسیم و توجیه روابط آزاد و لاقیدی جنسی، ترویج مشروبخواری و قمار، بهکارگیری
الفاظ رکیک و سیاهنمایی نسبت به وضعیت کشورمان و... پی گرفته شد. نمایشهای
ساختارشکنانه ولو با مخاطب کودک در دستور کار قرار گرفت و یک نمایش نیز به روی
صحنه رفت. افراد موسوم به سلبریتی در فضای مجازی علناً به حمایت از اراذل و اوباش
و قاتلین نیروهای مدافع امنیت پرداختند و برخی نیز ساخت سلاح آتشزا را آموزش
دادند. بعضی از سکوهای نمایش فیلم و سریال که دارای چرخش مالی نجومیاند؛ به
پشتیبانی از وضعیت آشوبگری و آشوبگران پرداختند.رفتارهای فوق، نشان می داد،
دشمنان خارجی و داخلی سادهلوحانه، کار نظام جمهوری اسلامی را پایان یافته تلقی
کرده بودند. اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنها باز هم در محاسبات خود اشتباه
کردند. پس از حول و حوش چهارماه فتنهگری و قتل و خونریزی و تخریب، بساط فتنهگران
و یاغیان و لاتهای کف خیابان جمع شد و پسماندههای فتنه به لانهها خزیدند. اگر
چه برخی شبههنرمندان و عملههای میدانی دشمن با سوءاستفاده از رأفت اسلامی همچنان
در فضای مجازی علیه باورهای دینی و استقلال و افتخارات ملی، فعالیت میکنند!حال
یک نکته اساسی:پیشتر از همه هنرمندان، شاعران انقلابی چه در زمان وقوع فتنه و چه
پس از پایان آن، با اشعار کوبنده و حماسی به ثبت بخشی از تاریخ عبرتآموز کشورمان
پرداختند و حماسه مردمی صیانت از دین و انقلاب و جمهوری اسلامی را در آینه هنر
ماندگار کردند. اما در عرصههایی چون سینما و تئاتر چه؟ قطعاً کم نیستند هنرمندان
متعهد و مردمی که برای بازتاب رویدادهایی چون فتنه ۱۴۰۱ و ارائه تصویری مانا از ارزشهای میدان تقابل با آن فتنه، آماده
هنرورزیاند. باید پرسش کنیم؛ متولیان فرهنگ و هنر، تا چه اندازه صحنه را برای
تکاپو و مجاهدت فرهنگی آن هنرمندان آماده کردهاند یا در حال آماده سازیاند؟