روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 14دیماه ماه سال 1388

نقدوبررسی سر مقاله روزی نامه جمهوری "سال تداوم شكست هاي آمريكا در عراق"

"لوددادن ا قدامات تروریستی بیشتر در سال میلادی جدید درعراق با متهم کردن آمریکا"

در پاسخ به عنوان سر مقاله "سال تداوم شكست هاي آمريكا در عراق" سئوال است برای چه عراق در سال میلادی گذشته عراق همچنان در رأس اخبار رسانه های خبری جهانی قرار داشت؟ مگر در این کشور چه اتفاقات مهمی به جز اقدامات تروریستی رخ داد که در رأس اخبار خبرگزاری های جهانی واقع شد؟ اهداف اصلی بمب گزاری و انفجارات و عملیات تروریستی در عراق مگر جز بی ثبات و نا آرام کردن عراق بوده است که فقط یک کشور همسایه ی عراق خواهانش بوده و می باشد ؟ زیرا که طبق وصیت بنیانگذار این نظام جنگ نعمت الهی می باشد . بنابراین دیگر هیچگونه ابهام و شکی باقی نمی ماند تا مشخص و بر جسته نشده با شد که عامل تشویق و تحریک کننده و طراح بمب گذاری ها و نا آرام و آشوب گرائی ها در عراق دام کشوریست و در راستای چه اهداف شوم و پلیدی این اقدام ضد مردمی و ویران و باتلاق سازی بیشتر عراق را دنبال می شود؟ به خصوص اینکه اکثر بمب گذاری های پر هزینه و تلفات انسانی و خسارات مالی در محدوده ی موسوم به منطقه ی سبز بغداد بوده است که زیر کنترل نحست وزیر دست نشانده ی عراق نوری المالکی می باشد . البته فر اموش نشده است که طرح مشترک نا بود سازی مجاهدین مقیم اشرف نیز با تهاجم وحشیانه ی پلیس و ارتش عراق و نفوذی های رژیم فاشیستی تروریستی کودتائی پاسداری حاکم بر ایران وسپاه قدس و 9 بدر و اعزام پاسداران آد مکش حرفه ای از ایران به عراق انجام شد که عجیب هم مورد توجه خبر گزاری های جهانی واقع شد.

البته از 7 ماه پیش که در ایران کودتای تقلباتی از سوی لوطی جماران و سپاه پاسداران اتفاق افتاد سپس تظاهرات های گسترده ی ضد حکومتی از 25 خردادشروع و در دنباله تظاهرات در روزهای قدس و 13 آبان و عاشورا تا کنون ادامه داشته است که در صدر خبر های مخابره شده ی روزانه ی شبکه های مهم خبر گزاری های جهانی قرار داشته است . مشخص نیست که برای چه سرمقاله نویس بطور عمد این خبر مهم را فاکتور گرفته و با سانسور کردنش در عوض به عراق سفر کرده و با آب و تاب خبر ساز بودن عراق در سال گذشته را تحلیل و تفسیر کرده است . مهمتراینکه پیش بینی سال تداوم شکست آمریکا در عراق را هم نوید داده است تا مکمل تحلیل ادعائی سقوط آمریکا و اسرائیل در دو دهه آینده ی هم قلم و همتای یادداشت روز نویسخود در دروغ نامه ی کیهان سعدالله زارعی شود.

همینطور سر مقاله نویس در دنباله ی سرمقاله ی خود بدون ذکر نقش فشار باتهدید دخالت گرایانه ی لوطی جماران و پاسداران و دولت و مجلس نا مشروع رژیم کودتائی برای لغو توافق امنیتی – نظامی دولت عراق با آمریکا و تأکید چپ و راست مبنی بر اخراج نظامیان آمریکائی از عراق که از سوی لوطی جماران و پاسداران و سایر مقامات و مسئولان رژیم کودتائی نامشروع حاکم بر ایران تکرار و اصرار شده است و با نا دیده گرفتن که چگونه مخالفت با تصویب اصلاح قانون انتخابات پارلمان عراق شد . همینطور فشار برای عدم بر گزاری انتخابات پارلمان عراق ناشی از تکرار شکست مشابه انتخابات شورا های استانی عراق که شداما اکنون بعنوان سخنگوی دولت عراق و نماینده ی مردم این کشور از اراده ی عراقی ها برای خروج اشغال گران و اعاده ی حیثیت ملی عراق آنه ماز طریق نخست وزیر آلت دست نوری المالکی شده است . جالب اینکه نا خواسته پیرامون اینگونه تلاش های تروریستی و برای رفع مسئولیت دخالت گری پاسداران ،آمریکائیان عامل ومقصر بمب گذاری ها و اقدامات تروریستی در بغداد قلمداد ومتهم شده اند .بنابراین سر مقاله نویس برای توجیکاری طرح و اقدامات تروریستی در عراق در سال جاری میلادی که فاش شده در راستای تداوم شکست آمریکا در عراق است و برای رو در روئی با اوباما رئیس جمهور آمریکا، خلاصه در بسترچرخاندن اوضاع برای پیروزی حامیان و سر سپردگان رژیم کودتائی پاسداران در انتخابات پارلمانی عراق اینگونه اعتراف کرده و بطور وارونه تحلیل و تفسیر ارائه داده است :

" اين جشن عراقي ها البته با وقوع چندين انفجار خونبار در ماههاي اخير همراه شد تا اين واقعيت مورد تاكيد قرار گيرد كه جشن واقعي ملت عراق زماني است كه تمامي بيگانگان از كشورشان خارج شونداز اينرو بايد گفت كه آمريكايي ها در يكسال گذشته در دو جبهه متحمل شكست شدند يعني علاوه بر اينكه تلفات سنگيني بر نظاميان آن كشور وارد شد مجبور شدند در سايه انزجار ملت عراق و بدون اينكه به هيچ يك از اهداف خود از لشكركشي به عراق دست يافته باشند به طرح عقب نشيني از عراق تن دهند. آمريكائي ها به همين دليل بر توطئه هاي خود براي تاثيرگذاري هرچه بيشتر در صحنه سياسي عراق افزودند تا در صورت اجبار براي خروج كامل از اين كشور پايگاه هايي در داخل عراق براي ادامه نفوذ در اختيار داشته باشند. طبق توافقنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن خروج نيروهاي آمريكايي از عراق بايد تا اول زمستان سال آينده تكميل شود. در پي طرح زمزمه خروج نظاميان آمريكايي واشنگتن تحركات براي باز گرداندن عناصر حزب بعث و عوامل وابسته به خود به داخل هيات حاكمه آمريكا را به شدت افزايش داد. اساسا روي كار آوردن باراك اوباما با شعارهاي صلح طلبانه و ادعاي ايجاد تغيير به همين خاطر بود كه وي بتواند زمينه خروجي آبرومندانه از عراق را براي آمريكا فراهم سازد.اشغالگران در سال ميلادي گذشته توطئه هاي متعددي را براي تداوم حضور مستقيم و غيرمستقيم خود در عراق شكل دادند كه قطعا اين گونه توطئه ها در سال جديد نيز با توجه به اينكه سال آخر حضور نظامي آمريكايي ها در عراق اعلام شده است افزايش خواهد يافت و اين واقعيت هوشياري بيشتر مردم عراق و وحدت در ميان گروهها و جناح هاي سياسي اين كشور را مي طلبد


در خاتمه اینکه بدلیل اینکه لوطی جماران و پاسداران کودتاگر سخت در بن بست قرار گرفته اند و قدرت مانور دادن همچون سابق که با بحران سازی های زنجیره ای جدید راه عبور از بحران های سابق برای شان فراهم می شد را ندارند . زیرا که پس از طرح کودتای تقلباتی و حذف رقییب مغلوب دوم خردادی ها امکان مانور تبلیغاتی و بحران سازی های جدید بدون هزینه برایشان هر گز امکان پذیر نیست . زیرا که خیلی زود هر روزنه و فرصتی مبدل به حرکت اعتراضی و نظاهرات بزرگ سازمان یافته ضد حکومتی از سوی مردم می شود که همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه می باشد . به خصوص اینکه بحران عدم مشروعیت و بی ارزش و اعتبار شدن لوطی جماران هم مکمل بحران هسته ای شده و فاش شدن سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز برای باج گیری هسته ای شده است که سخت رژیم کودتائی ر ا متزلزل و آسیب پذیر نموده است . لذا می بایست بموازات سیاست سر کوبگری و خفقان و سانسور داخلی خیلی بیش از گذشته به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه روی آورد و بها داده شود . برای همین تا زمان بر گزاری انتخابات پارلمانی درعراق باید منتظر اقدامات گسترده ی تروریستی و بمب گذاری های سازمان یافته ی زنجیره ای شد که نا آرامی ها و آشوب گرائی و بحران آفرینی در عراق در پی خواهد داشت . همچنین تلاش جنگ افروزی در منطقه هم هدف دیگر می باشد . چونکه می بایست طبق پیش بینی لو داده شده سرمقاله نویس طرح های تروریستی به پیش رود که در عنوان سر مقاله بهاینموضوع اشاره شده است. پس در عراق باید آمریکائیان عامل و مقصر بمب گذاری ها و اقدامات تروریستی معرفی شوند .یا اینکه بعید نیست که دوباره طرح توطئه ی تهاجم مشترک دیگر ععلیه ی مجاهدین اشرف طراحی وتدارک دیده شود تا یا زمان بر گزاری انتخابات پارلمانی عراق به تعویق افتد و اصلاً بر گزار نشود . یا اینکه از طریق رعب وحشت ناشی از اقدامات بمب گذاری و آشوب گرائی وناامن سازی و بی ثبات کردن عراق مردم عراق از ترس پای صندوق های رأی گیری حضور نیابند و در نهایت با تقلب و دستکاری کردن نامزدان مورد نظر لوطی جماران و پاسداران کودتا گر از جعبه های مار گیری انتخاباتی بیرون آیند ومانع از شکت نوری المالکی دست نشانده و دوباره نخست وزیر شدنش شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881014/index.html

روزی نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 14دیماه ماه سال 1388