گزیده خبرهای 19 دی ماه 1388

فيلم : گزارش حسین کروبی از حمله به مهدی کروبی و شلیک دو گلوله به طرف وی در قروين

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=11904

روشنگری دخالت داشتن پاسداران مسلح و بسیجیان 400- 500 نفره در قزوینو اقدام تهاجمی علیه کروبی که همراه با شلیک دو گلوله بسوی خود روی وی بوده است که گزارش آن ازسوی فرزندش حسین کروبی توضیح داده شده است .

حمله به کروبی به روایت حسین کروبی

http://www.fararu.com/vdcci1q1.2bq4m8laa2.html

نامه مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی علیه محمد علی رامین

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=14579

وقتی رژیم قرون وسطائی بصورت ملوک الطوایفی و ارباب و رعیتی اداره می شود. معلوم است که قانونش را نیز خان ها و کد خدا ها بر حسب ضریب قدرت و جایگاه و موققعیت ووابستگی شان نسبت به خان بزرگ یا ولی فقیه لوطی جماران تعیین و وضع می کنند . زیرا که لوطی جماران برای عنتران وظیفه تعیین و ترسیم می کند که کجا و چه موقع و چگونه اینان دست به هنرنمائی نشان دادن جای دوست و دشمن بزنند و اجرا کنند؟

اینكه موسوی از مصادیق فعالان ضد نظام جمهوری اسلامی است در صلاحیت دبیر هیات نظارت بر مطبوعات نیست

دختران و زنان دستگیر شده روز عاشورا تحت فشارهایی طاقت فرسائی قرار دارند

اینگونه اقدام ضد انسانی هدیه و پاداش و دستأورد 31 ساله حاکمان جنایتکارو عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز و غارتگر کودتائی به جوانان دختران و پسران پرورش یافتگان خودش می باشد که نشان می دهد رژیم کودتائی و نا مشرووع چگونه ماهیت ضد مردمی دارد و چطوری دچار چگونه کابوس ووحشتی نسبت به جوانان ناراضی و شورشی شده است؟ زیرا که به جای پاسخگوئی به مطالبات جوانان معترض و ناراضی که 70% جمعیت کشور را در بر می گیرد راهی جز سرکوبی حد اکثر برای بقای حکومت ننگین اش ندارد.

بنابه گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ، تعداد زیادی از دختران و زنان دستگیر شده روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط غیر انسانی در بند متادون زندان اوین بسر می برند.تعداد زیادی از دختران و زنان دستگیر شده اعتراضات روز تاسوعا و عاشورا در بندان متادون (قرنطینه) زندانی هستند . شرایط این بند غیر انسانی است. دختران و زنان زندانی از سرمای شدید و نبود پوشش کافی برای استراحت و نداشتن لباس رنج می برند.همچنین چندین برابر این بند زندانی در آن جای داده شده است و زندانی از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند. وضعیت غذای این بند به لحاظ کمی و کیفی قابل مصرف نیست. دختران و زنان زندانی در ساعتهای مختلف شبانه روز و گاها چند بار برای بازجوئی برده می شوند . بازجوئی ها با خشونتهای غیر انسانی بازجویان همراه است و آنها را تحت فشارهای روحی شدید قرار می دهند و در شرایط طاقت فرسائی بسر می برند. بازجویان وزارت اطلاعات در مراحل مختلف بازجوئی بر روی گرفتن اعترافات تلویزیونی متمرکز هستند. اسامی تعدادی از بازجویانی که در پروژه گرفتن اعترافات تلویزیونی نقش دارند عبارتند از سعید شیخان،علوی و سید هستند.بند متادون (قرنطینه) برای بازداشتهای موقت مورد استفاده قرار می گیرد و دستگیر شدگان روز عاشورا در کنار زندانیان عادی وه معتاد نگهداری می شوند.در حال حاضر علاوه بر بند متادون دختران و زنان دستگیر شده اعتراضات عاشورا در بندهای 209 و بند 240 زندان اوین زندانی هستند.

اعتصاب غذای محمد نوری زاد در زندان

چگونه می تواند رژیم کودتائی و ضد انسانی پاسداران و لوطی جماران نامشروع نباشد که حتی همکارسابق دروغ نامه ی کیهان سر بازجو حسین شریعتمداری و عضو انجمن قلم وابسته به خودشان تحمل نمی شود که چرابرای عبورازبحران شرایط موجود به لوطی جماران نامه نوشت و خواهان تصویب عدم کفایت سیاسی پاسدار گماشته احمدی نژاد از سوی بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم شد که اکنوندچار چنین سر نوشتی در زندان شده است؟

شبکه جنبش راه سبز (جرس): محمد نوری زاد سه روز است که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.به گزارش جرس، این روزنامه نگار پس از نوشتن دو نامه انتقادی سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای و انتقاد از صادق لاریجانی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.گفتنی است به نوری زاد تاکنون اجازه تماس با خانواده اش داده نشده است.

اشپيگل: افول خامنه ای شمارش معکوس سقوط حاکميت است

بهتر است اکنون که واقعیت دریافت شده است قلم بر دستان این هفته نامه به مقامات دولت آلمان پیشنها وتوصیه دهند تاکه در دفاع از جنبش آزادیخواهی مردم ایران به سیاست خائنانه ی مماشات گری تجارت نفت و خون و پایمال شدن نقض مستمر حقوق بشر در ایران پایان دهند و قطع رابطه ی دیپلماتیک با رژیم کودتائی پاسداران بد تر از نازیسم هیتلری نمایند.

هفته نامه اشپيگل، چاپ آلمان در گزارشی با عنوان: «ترس حکومت از مردم» می نويسد: تظاهرات خونين عاشورای حسينی در تهران نقطه عطفی در جدال ميان معترضان خيابانی و حکومت ايران بشمار می آيد. زيرا برای نخستين بار بود که تظاهرکنندگان به مقابله با خشونت پليس برخاسته به آن واکنش نشان دادند؛ اما گرچه جنبش مخالفان برنده بازی ست؛ اما حکومت نيز با بسيج نيروهای وسيع امنيتی هنوز مقتدر در برابر موج مخالفتها ايستاده است. اين هفته نامه در پايان تحليل خود درباره علتهای ترس حکومت از مردم می نويسد: جناح محافظه کار می داند افول آيت الله خامنه ای، شمارش معکوس سقوط حاکميت آلوده به فسادی ست که توسط نخبگان محافظه کار، روحانيون، و بخش بزرگی از مجموعه نظامی – صنعتی در اين سی ساله اداره می شود

بروجردی: آمریکا برای آزادی سه شهروند خود عجله نداشته باشد

پیام اینگونه ندا دادن یعنی اینکه این 3 شهروند و گردشگر آمریکائی ربوده و گرو گان گرفته شده با بر چسب اتهامات وارده جاسوسی بایدمورد مبادله با 11 تروریست های اعزامی و زندانی در آمریکا واقع شوند که هم حاصل سکوت در برابر سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز است. هم نتیجه ی سیاست کثیف و خائنانه ی مماشات گری و سیاست تجارت نفت و خون غرب است. همینطور سناریو و.پروژه ی تکراری و کپی شده در ابعاد کوچک تر گروگان گیری کار کنان سفارت آمریکا در تهراندر 13آبان سال 58 است با این تفاوت که شرایط کنونی بطور کلی با آن دوران فرق اساسی دارد. زیرا که رژیم کودتائی نامشروع و متزلزل و آسیب پذیر شده است وهم ضریب نارضایتی بسیار بالا و ایزوله شده در منطقه و جهان است . مشروط بر اینکه همه ترفند های اهداف گروگان و باج گیری کردن اتباع بیگانه هم لورفته است .

راديو فردا : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا انتظار نداشته باشد که سه کوه‌نورد تبعه این کشور که از تابستان و پس از گذشتن از مرز ایران و عراق در ایران زندانی‌اند به زودی آزاد شوند.جاش فتل، ۲۷ ساله، شین باوئر، ۲۷ ساله، و سارا شورد، ۳۱ ساله، هنگام گردش و سیاحت در منطقه کردستان عراق، به گفته خانواده‌های آنها، «تصادفا» از مرز عبور کرده و وارد ایران شدند و به دست نیروهای مرزی ایران بازداشت و زندانی شدند.پس از این که این سه شهروند آمریکایی به جاسوسی برای دولت آمریکا متهم شدند، ماه گذشته وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که این افراد به‌زودی در ایران محاکمه خواهند شد.علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز پنج‌شنبه با اشاره به دستگیری «دیپلمات‌های ایرانی» در عراق توسط نیروهای نظامی آمریکا گفت که «آمریکایی‌ها برای آزادی این سه نفر عجله نداشته باشند».آقای بروجردی گفت: «آمریکایی‌ها با عملیات تجاوزگرانه و برخلاف کنوانسیون وین و ضوابط بین‌المللی دیپلمات‌های ایرانی را که در نمایندگی رسمی حضور داشتند دستگیر و مدت طولانی زندانی کردندنیروهای آمریکایی حاضر در عراق پنج «دیپلمات ایرانی» را که در شهر اربیل کردستان عراق بازداشت شدند بیش از دو سال در حبس نگه داشتند و بالاخره در تابستان گذشته آنها را آزاد کردند.این نخستین بار نیست که ایران یک شهروند آمریکایی را به جاسوسی متهم کرده است. رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی – آمریکایی، نیز به جرمی مشابه متهم شده بود و بیش از سه ماه را در زندان اوین سپری کرد، اما بالاخره با آن که جمهوری اسلامی جرم او را محرز اعلام کرده بود آزاد شد و به آمریکا بازگشت.در حالی که خانواده‌های سه کوه‌نورد – روزنامه‌نگار آمریکایی بارها از طرق مختلف خواستار آزادی سریع آنها شده‌اند، محمود احمدی‌نژاد در آخرین سفر خود به نیویورک وعده داد که با وجود «استقلال قوه قضاییه در ایران» نهایت تلاش خود را برای آزادی آنها بکند. اما وعده آقای احمدی‌نژاد هنوز محقق نشده است.مقامات آمریکایی در همان زمان بارها گفتند که این افراد مشکوک به کمک به نیروهای شبه‌نظامی شیعه عراق بودند.ماه گذشته منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در نشستی خبری با اشاره به این که این سه نفر «با اهداف مشکوک» وارد ایران شده‌اند گفت که قوه قضاییه جمهوری اسلامی «آنها را محاکمه خواهد کرد».آقای متکی همچنین افزود که برای این افراد «حکم متناسب» با جرم صادر خواهد شد. مجازات جاسوسی در ایران اعدام است.

اداره آمار عدالت آمريكا:از هر 25 نوجوان در مراكز تاديبي آمريكا 3 نفر مورد تجاوز قرار مي‌گيرند.خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي به نقل از "اداره آمار عدالت " آمريكا نوشت كه از هر 25 نوجوان در مراكز تاديبي آمريكا 3 نفر مورد تجاوز جنسي قرار مي‌گيرند.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810170410

فراموش نشود که این کشف مهم شعبه ی بازداشتگاه کهریزک درآمریکا است . البته توضیح داده نشده است که کدامیک پیش کسوت درتجاوز است ودیگری اقدام به کپی برداری از روی عمل دیگری نموده است؟

سردار حزبي در گفتگوي مشروح اعلام كرد:اختصاص 5 ميليارد تومان‌ براي سازندگي در سيستان از سوي قرب كوثر سپاه خبرگزاري فارس: فرمانده‌ قرارگاه‌ سازندگي‌ كوثر سپاه از اختصاص مبلغ‌ 5 ميليارد تومان‌ براي فعاليت‌هاي سازندگي در سيستان و بلوچستان از سوي اين قرارگاه خبر داد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810180155

مگراین رقم با اعتراف رئیس بانک که 4 صفر واحدپول کشور بی ارزش شده چه رقمی است که اکنون پس از 31سال به استان سیستان و بلوچستان یاسر زمین سوخته و نفرین شده اختصاص داده شده است. آنهم از سوی یک پااسدار قاتل و غارتگر و شریک پاسداران کودتا گر بصورت لفظی بیان شده است کهحتی نمی تواند برابردر آمدناشی از حمل و نقل یک محموله مواد مخدراز نوارمرزی افغانستان به ایران وترانزیت از طریق ترکیه اروپاروزانه انجام میشود یا اینکه معادل در آمد حاصل از یک محموله کالای قاچاق و مواد مخدروارداتی از یک کشتی در اسلکه های غیر مجاز پاسداران در بنادر جنوب کشورباشد.

ذوالنور: چرا اوبامای قاتل پیام می دهد؟

http://www.fararu.com/vdcc11q1.2bq4e8laa2.html

این طلبه پاسدار جنایتکاردر ردیف آخوند طائب ومجتبی خامنه ای است که نقش مهمی درطراحی کودتای تقلباتی 22 خرداد وحذف رقیب در کنار پاسداران داشته ا ند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: پشت سر رهبري حركت كردن براي اين است كه انسان در ميدان غبارآلود فتنه متوقف نشود و از اردوگاه دشمن سر در نياورد. حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم اظهار داشت: سالروز حماسه 19 دي با ماه محرم و پس‌لرزه‌هاي فتنه عميق ايادي استكبار عليه نظام و انقلاب اسلامي تقارن يافته است.

توضیحات دادستان درباره 5 محارب و چند بهایی

http://www.fararu.com/vdccs1q1.2bq448laa2.html

عباسجعفری جانشین قاتل منفور سعید مرتضوی ومجرم قتل های باز داشتگاه کهریزک است که یک مهره ی آلت دست پاسداران کودتاگراست که خوب می داندکه اینگونه مانور دادن تبلیغاتی و حتی اجرائی شدن که از موضع نهایت ضعف و در ماندگی و آسیب پذیری رژیم نامشروع کودتاگران و لوطی جماران مطرح و اتخاذ می شود.به خصوص اینکه درشرایطی که لوطی جماران بیش ازحد لجن مال وبی اعتبار شده استکه اینگونهاقدام و خبررسانی کردن ها نه اینکه دیگر موجب ایجاد رعب ووحشت در جامعه نمی شود وبرروی عزم جزم معترضان تأثیری نمی گذارد، بلکه برعکس در صورت اجرا شدن تظاهرات را قهر آمیز و سرنگونی را عجیب شتاب می دهد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام کرد: پنج متهمي که پرونده آنها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شده است، جزو گروهک تروريستي منافقين هستند و بهايياني که اخيرا دستگير شده اند به اتهام سازماندهي آشوب هاي روز عاشورا بازداشت شده اند.

آیت الله یزدی: این آقا هنوز حاضر نیست از این افراد تبری بجوید

http://www.fararu.com/vdch-xnx.23n66dftt2.html

بازی کردن با آخوندسوخت هشده ی دزد و مفسد با آقازاده های غارتگر و فاسد تر از خودش که برای عدم گشودن پرونده های فساد و غارتگری شان که عباس پالیز دار به بخش کوچکی ازآن در دانشگاه همدان اشاره کرد. ازترس تبدیل به تازی در خدمت پاسداران کودتا گر و لوطی جماران و آخوند متحجر دزد انگلیسی محمدتقی مصباح یزدی مرشد پاسداران کود تا گر شده است که چپ و راست بسوی رفسنجانی مکار بساز و بفروش و یوسف صانعی کیش داده می شودتا که همچونوی تسلیم شوند و لبیک یا لوطی یا خامنه ای سر دهند.

علمالهدي : ما بارها گفتيم توسعه بدحجابي سبب فحشا و لاابالي‌گري‌ها در كشور ميشود، در پاسخ گفتند "اين دختران و پسران بدپوشش، قلب آرام و پاكي دارند"، آخر كدام قلب پاك؟

هر چه بیشتر با اینگونه آخوندهای زن ستیز و دروغگوی و شیاد و فرصت و قدرتت طلب و خودفروخته ولورفته استفاده شود تا بیشتر مانور تبلیغاتی علیه رقیب مغلوب داده شود و زنان با اهانت و توهین نمودن تهدید گردند کردن بیشتر نمایان و برجسته می شود که رژیم کودتائی پاسداران با لوطی جماران با چه ذلت و پیسی و خفت و خواریروبرو می باشند. زیرا که معلوم می شود که نیازمند چه مفلسان و متملقان و چاپلوسان خود و دین فروشانی شده اند؟

خطيب جمعه مشهد گفت: هرگاه جريان‌هاي شيطاني و دشمنان اسلام بنا را بر اجرايي كردن اسلام ستيزي گذاشتند، كار خويش را با توسعه فحشا و منكرات آغاز کردند.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت الاسلام و‌المسلمين سيد احمد علمالهدي در خطبه‌هاي عبادي-سياسي نماز جمعه امروز مشهد با اشاره به واقعه 17 دي ماه 1314 و صدور حكم كشف حجاب از سوي رضاشاه به تبيين اهميت مساله حجاب پرداخت و افزود: دشمن مي‌داند هيچ اهرمي قوي تر از بي‌حجابي براي كشاندن انسان‌ها به دامن فساد وجود ندارد، چرا كه حضور يك زن بي حجاب يا بدحجاب در عرصه جامعه نه تنها موجب تحريك غرايض انسان‌هاي فاسد و ناپاك مي‌شود بلكه حتي جوانان با عفتي را كه در خانواده‌هاي متدين تربيت شده‌اند، به سمت فساد سوق داده و در نهايت وي را به جمع انسان‌هاي فحشاكار وارد مي‌كند.وي درخصوص چگونگي وقوع مفاسد روز عاشوراي امسال تصريح كرد: اين مفاسد و اردو كشي‌هاي خياباني عليه نظام اين گونه نبوده است كه عده‌اي شب بخوابند و صبح پس از برخاستن به ولايت فقيه و ارزش‌هاي اسلام توهين كنند بلكه اين امر در يك پروسه زماني و طي سال‌ها به وقوع پيوسته است.عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در طي اين سال‌ها ما هر چه فرياد زديم، توسعه بدحجابي، فحشا و لاابالي‌گري‌ها در كشور، روزگار مردم را خاكستر مي‌کند و ارزش‌هاي اسلامي را از بين خواهد برد، عده‌اي در پاسخ گفتند "اين دختران و پسران بدپوشش، قلب آرام و پاكي دارند"، آخر كدام قلب پاك؟وي افزود: پس از آنكه سال گذشته بنده عرض كردم" زن بي حجاب در اين كشور پياده نظام آمريكاست"، سايت‌ها و روزنامه‌ها اهانت كردند و فحش دادند كه اين آقا، خشن است و به دختران معصومي كه قدري از موهايشان پيداست، لقب "پياده نظام آمريكا" را مي‌دهد اما مردم با چشم خود ديدند كه حرمت شكنان روز عاشورا چه سر و وضعي داشتند.وي گفت: لشكري كه دشمن در جنگ نرم خويش فراهم كرده و در قالب اردوكشي به خيابان‌ها گسيل داشت، از آسمان نيامدند بلكه در خانه‌هاي همين مردم تربيت شدند، بدين نحو كه در ابتدا بي‌حجاب و فاسد بودند و در مرحله بعد به استخدام آمريكا درآمدند و در نهايت كار را به جايي رساندند كه به امام حسين نيز توهين کردند.علمالهدي ادامه داد: هر اندازه كه حجاب از مرز كمال خويش، خارج شود و با اصل خويش زاويه پيدا كند، به همان اندازه نيز باعث فساد مي‌شود.وي تاكيد كرد: نظرات بنده به معناي دادن نظر فقهي نيست بلكه آن چه مطرح شد، حسابي ساده و سرانگشتي است.امام جمعه مشهد درخصوص پوشش چادر به آيه 59 سوره "احزاب" استناد كرد و درخصوص رنگ مشكي چادر نيز به ذكر حديثي كه توسط ام سلمه نقل شده است، پرداخت و افزود: ام سلمه مي گويد "زنان انصار پس از نزول اين آيه با پوشيدن چادرهاي مشكي نزد پيامبر آمدند و پيامبر آن‌ها را مورد تفقد قرار دادند."وي تاكيد كرد: اباحي‌گري و مشرب‌هاي وسيع بس است، ما با تشكيل اين نظام به دنبال ايجاد جامعه‌اي بوديم كه در همه ابعاد نمونه‌اي از جامعه پيامبر باشد.عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه احترام يك زن در پوشش و حجاب اوست و تاكيد بر رعايت حجاب نيز در همين راستاست، ادامه داد: قصد توهين به شان، مقام و شخصيت والاي زنان را ندارم بلكه از تمامي خواهران و برادران خويش به خصوص قشر تحصيل كرده خواستارم كه به حرمت عشقي كه به امام حسين دارند، به فرهنگ اهل بيت حقيقتا تاسي جويند.امام جمعه مشهد همچنين با گراميداشت قيام قهرمانانه مردم قم در 19 دي سال 56 اين حركت را جرقه حركت ميليوني مردم در برابر رژيم ستمشاهي و رقم زدن پيروزي انقلاب دانست و از عظيمت پياده مردم قم براي ملاقات با رهبر معظم انقلاب در سالگرد اين روز به عنوان حركتي پسنديده و شايسته ياد كرد.

قطع خطبه های آیت الله امینی در قم

پس از تهدید و عزل شدن از مرجعیت وتوهین کردن به یوسف صانعی اکنون نوبت امنیتی امام جمعه موقت قم شده است. زیرا که وی نیز گرایش بسوی منتظری داشت که اکنون چون صحبت ازوحدت نموده است . بنابراین می بایست اینگونه هزینه اش را از سوی ایادی آخوندهای در خدمت کودتا گران پاسدار و لوطی جماران شیخ محمدیزدی فاسدو شیخ محمد تقی دزد انگلیسی مصباح یزدی به پردازد؟

به گزارش برخی منابع خبری نماز جمعه امروز قم كه به امامت آیت الله امینی برگزار شد، برای دقایقی با حاشیه همراه شد.بنا به این گزارش خطبه دوم آیت الله امینی درباره ضرورت وحدت جامعه بود و ایشان رمز پیروزی را وحدت و اطاعت از ولی فقیه دانسته و در ادامه وجود اختلافات را ضرری بزرگ برای جامعه تعبیر كردند.پس از این خطبه دوم دقایقی با سر و صدای عده ای همراه و لحظاتی باعث قطع شدن خطبه ها شد. در این میان چند چهره افراطی كه تاب سخنان ایشان را از دست داده بودند با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، باعث بی نظمی و اعتراض دیگر نمازگزاران شدند.