گزیده خبرها 11 تیر - 89
سردار رادان در گفت‌وگو با فارس:عمليات انسداد مرزهاي كشور براي مبارزه با مواد مخدر آغاز شد.خبرگزاري فارس: جانشين فرمانده ناجا از آغاز عمليات انسداد مرزهاي كشور در امر مبارزه با مواد مخدر خبر داد.http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8904100734
وا قعیت این است که این پاسدارسردارلمپن قاتل احمد رضا رادان که جزو یکی از مجرمان اصلی بازداشتگاه کهریزک می باشد . پس از تهدید نمایشی و تبلیغاتی که آخوند انگلیسی محمد صادق لاریجانی رئیس انتصابی دستگاه قضائیه آلوده به رشوه و تبعیض و فساد که کرده است گویا که می خواهد با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کند . این سرادار پاسدار هم وارد صحنه شده است تا که پیام سرکوب خفقان و سرکوب مضاعف دهد ومدعی شود که زیر پوشش مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و ورود قاچاق آن به داخل کشور می خواهد مبارزه کند . لذا می بایست گفت که اینگونه ادعا کردن یعنی تکرار یورش 2000 نیروی ضربتی به خاک سفید در تهران است که در چند سال پیش در یک شبیخون بربر منشانه ی شبانه، گروه ضربت تعداد 400 آلونک در خاک سفید ویران شد و تعداد 2000 نفر زن و کودک و پیر وجوان باز داشت شدند و این مکان فقیر نشین ویران شد چونکه هدف تخریب نمودن آلونک ها و اشغال زمین های شان بود. اما اهالی آواره و بی خانمان شده متهم شد ند که تأمین کننده توزیع مواد مخدر به خصوص تریاک در استان تهران و 4 استان مجاور تهران بودند. البته چند روز پس از این یورش مغول وار تعداد 6 نگون بخت این منطقه تخریب و اشغال شده دستگیر شده که یک زن هم در میان شان بود در همین مکان و در ملاء عام بر دار کشیده شدند وچند روز هم جسد شان برای برت دیگران در فضا معلق ماند. ولی نتیجه منجر شد که قیمت تریاک در تهران واستان های همجوارسریع بالا برود و گران شود. در عوض هروئین و سایر مواد مخدر ارزان شد و معتادین تریاکی به سوی مصرف سایر مواد مخدر دیگر هل داده شدند تا که زودتر دچار مرگ زود رس تحمیلی شوند . ناگفته نماند که آن اقدام توطئه ای علیه دولت مدعی اصلاح طلب خاتمی و انحصاری کردن توزیع مصرف مواد مخدر از سوی پاسداران ونیروی انتظامی در استان تهران بود . اکنون نیز طرح افزایش خفقان وسرکوب وحذف واسطه های توزیع کننده ی مواد مخدر و انحصاری کردنش از سوی باند مافیائی سپاه پاسداران از طریق نیروی
انتظامی اینگونه دنبال می شود.
300هزار معتاد بي‌بضاعت در حال تبديل شدن به معتادان خياباني هستنداین پاسدار خالی بند و دروغگو احمد رضا رادان نمی خواهد تا که با پاک کردن صورت مسئله آدرس غلط بدهد ونوار مرز کشور را به بندد تا که مواد مخدر وارد کشور نشود ، گویا قصد ندارد که همچون اقدام مشابه ی همتای سابق خودش سردار زارعی فرمانده پلیس تهران که با بهانه مبارزه با مفاسد اجتماعی در خانه ی فساد در کنار 6 زن تن فروش بازداشت شد . وی نیز تصمیم ندارد تا که در گیر ورود و توزیع مواد مخدر نشود. اگر راست می گوید بستن مرز پیش کش ، فکری به حال این رقم معتادین به حال خود رها شده در تهران کند که بخش کوچکی از عملکرد حاکمان رژیم ضد بشر و محصول مبارزه ی مشترک نیروی انتظامی و دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه در 31 سال گذشته می باشد.ايلنا:رئيس جمعيت خيريه تولدي دوباره با اشاره به عدم توانايي پرداخت 400 هزار تومان هزينه درمان توسط معتادان بي‌بضاعت گفت: اين معتادان در صورت عدم حمايت و افزايش يارانه‌هاي درمانشان به معتادان خياباني و كارتن‌خواب تبديل مي‌شوند. عباس ديلمي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اينكه مطابق با آمارهاي سال 86 ،RSA (ارزيابي وضعيت اعتياد در كشور) ،هفت درصد از جامعه معتادان، رفتارهاي پرخطر دارند، تاكيد كرد: معتاداني كه جاي اقامتي مشخصي ندارند مي‌توانند براي جامعه دردسرساز شده و هزينه‌هاي سنگيني را به جامعه تحميل كنند. رئيس جمعيت تولدي دوباره افزود: يكي از استراتژي‌هايي كه در نظام بهداشتي پيشرفته طراحي شده آن است كه الگوي مصرفي كم‌خطر در ميان معتادان به سمت الگوهاي پرخطر نرود. اين در حالي است كه استراتژي فوق در كلمات و جملات سياست‌گذاري‌ها در كشور به نمايش گذاشته مي‌شود اما در عمل كارها به كندي پيش مي‌رود. ديلمي‌زاده خطاب به مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اميدواريم كه براي يارانه درمان معتادان بي‌بضاعت اقدامي كنند، تا اين يارانه چند برابر شود. او ادامه داد:‌ معتادان بي‌بضاعت در حال حاضر 50 تا 100 هزار تومان براي درمان مي‌پردازند، اما با حذف يارانه‌ها توانايي پرداخت 400 هزار تومان بابت درمان ندارند و به طور حتم از راه‌هاي خلاف چنين پولي را به دست مي‌آورند. رئيس جمعيت خيريه تولدي دوباره با اشاره به اينكه در حال حاضر ظرفيت درماني برنامه‌هاي اقامتي در كشور ساليانه 200 هزار نفر است، تصريح كرد: اميدواريم كه تا پايان سال جاري اين ظرفيت، 50 درصد افزايش يابد. او افزود: در حال حاضر بين 200 تا 300 هزار معتاد بي‌بضاعت در كشور وجود دارد كه در برنامه‌هاي درماني اقامتي شركت كرده و به طور مستقيم تحت تاثير اثرات منفي حذف يارانه‌ها قرار دارند كه بايد براي آنها اقدام عاجلي صورت گيرد.
شرایط وخیم جسمی سید ضیا نبوی در اثر حمله عصبی در زندان اوین
وقتی که رژیم ضدبشری مشروعیت اش را از دست داده است . همچنین در وحشت دائمی از واکنش اعتراضی و خیزش و قیام مردم معترض بسر می برد . بنابراین از یک سو که به ارگان های سرکوب گر و شکنجه و زندانبان ودژخیمانش برای خاموش کردن صدا های اعتراضی نیاز مند می شود . همچنین بموازات اینکه تلاش می کند جوانان محروم و بیکار را بسوی اعتیاد خانمان بر انداز بعنوان مسکن موقت تحمل کردن شرایط بس نابرابر سوق دهد تا که سپس اهرم تبلیغاتی و سرکوب چند جانبه بعنوان مبارزه با مواد مخدر و قاچچاقچی و معتادین وجود داشته باشد . از طرف دیگر شرایط را برروی زندانیان سیاسی نیز بطور وحشیانه و ضد انسانی افزایش می دهند . لذا دو گزارش خبری زیر نمونه ی بارز اعمال ضد بشری حاکمان وحشت زده ی متزلزل شده ی نا مشروع و کودتائی می باشد.بر
اساس اخبار رسیده از منابع آگاه در زندان اوین سید ضیا نبوی دچار حمله عصبی و تشنج در زندان شده است. به گزارش دانشجونیوز، چند تن از هم بندان سید ضیا نبوی در زندان تلاش کردند تا مسئولین زندان را نسبت به شرایط وخیم وی آگاه کنند ولی بی توجهی مسئولین زندان نسبت به شرایط وخیم نبوی باعث تداوم تشنج و حمله عصبی و از دست رفتن قدرت تکلم او تا ساعت ها بشود. همچنین هم بندان وی سعی کردند تا با دادن آب قند به او، فشار او را تنظیم کنند وسپس پس از چند ساعت مسئولین زندان نبوی را به بهداری زندان منتقل کردند. به گفته منابع آگاه پزشکان شرایط جسمی او را وخیم عنوان کردند و خاطرنشان کردند تداوم حمله عصبی باعث ایجاد از کار افتادن سیستم ایمنی و دفاعی بدن وی خواهد شد.سید ضیا نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل بوده که در تاریخ 25 خرداد 88 توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده و تا کنون بازجویان وزارت اطلاعات مانع از ملاقات حضوری وی با خانواده اش در یک سال اخیر شده اند. همچنین در روزهای اخیر قاضی پرونده تجدید نظر سید ضیا نبوی به خانواده وی گفته است: " برای تامین وثیقه فرزندتان تلاش نکنید، در صورت ادامه پیگیری های شما و دوستانش برای تامین وثیقه، قرار وثیقه وی را از 500 میلیون به 800 میلیون افزایش خواهم داد."گفتنی است خانواده سید ضیا نبوی به قاضی پرونده گفتند که توان تامین وثیقه 500 میلیون تومانی را ندارند و از قاضی پرونده درخواست کردند که وثیقه فرزندشان را کاهش دهد. سید ضیا نبوی مدت 98 روز از مدت بازداشت یک ساله اش را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده است. گفتنی است نبوی در دوره بازجوئی از سوی بازجویان وزارت اطلاعات تحت فشار برای اعتراف به اینکه با هماهنگی سازمان مجاهدین خلق به همکاری با ستاد یک از کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات اخیر پرداخته،قرار گرفته است.سید ضیا نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شده که با سیاست های حذفی دولت نهم 3 ستاره شده و ازتحصیل در دانشگاه محروم گردید.
علیرغم یکماه نگهداری بهروز جاوید تهرانی در سلول انفرادی / قرار تمدید شد
ایهنم بخشی دیگر از عملرد حاکمان رژیم ضد بشری می باشد که اگر چنانچه بخش نا محروم و فقیر و نا آگاه جامعه را به دام مرگ بار موا د مخدر می کشاند که در گزارش ر قبلی به یک مورد اشارهه شد.از سوی دیگر با بخش آکگاه تسلیم نا پذیر ومقاوم هم اینگونه در سیاه چال هایش با زندان اندر زندان ساختن بر خورد می کند.
خبرگزاری هرانا – مسئولین زندان رجایی شهر کرج به درخواست وزارت اطلاعات نگهداری بهروز جاوید تهرانی در سلول انفرادی را تا پایان سالگرد 18 تیر ماه و به مدت نامعلومی تمدید کردند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بهروز جاوید تهرانی زندانی سیاسی محبوس در بند یک زندان رجایی شهر کرج که از دهم خرداد ماه سالجاری به دلیل نامعلوم به سلول انفرادی منتقل شده است در آستانه سالگرد وقایع کوی دانشگاه تهران در 18 تیر 78 نگهداری این زندانی محکوم در پرونده کوی دانشگاه را در سلول انفرادی به مدت نامعلومی تمدید نمودند.جاوید تهرانی به مدت یک ماه است در سلول های انفرادی بند یک زندان رجایی شهر در وضعیت نامناسب و شرایط محیطی سختی به سر می برد و مسئولین زندان از رسیدن دارو و لوازم بهداشتی به این زندانی جلوگیری میکنند، نامبرده در هفته یکبار حق استحمام و در طی روز نیز یکبار اجازه استفاده از سرویس بهداشتی را دارد.
مصاحبه تفصيلي فارس با وزير سابق ارشاد؛ناگفته‌هاي صفارهرندي از چهار سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.خبرگزاري فارس: وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصاحبه تفصيلي با فارس ناگفته‌هايي از چهار سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را بيان كرد
پاسدار محمد حسین هرندی که وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید دولت نهم بود که بر کنار شد و اکنون معاون فرهنگی رئیس گزمکان کودتااگر پاسدار محمد علی جعفری می باشد فاش ساخته است که مشابه ی همان اختلافی که میان دولت با نیروی انتظامی پیرامون سرکوب زنا ن و دختران با بهانه ی مبارزه با بی حجابی وجوئد دارد در وزارت فرهنگ تفتیش عقاید و سانسور ارشاد هم وجود دارد . زیرا که در گفتگو خود با خبر گزاری دروغ پرداز فارس اذعان کرده است که اکنون در حوزه ی هنری سینمای به فیلم های سینمائی مجوز نمایش داده می شود که در دولت نهم زمان پاسدار محمد حسین صفا هرندی توقیف بودند واجازه نمایش نداشتند.
فارس: به نظر مي‌رسد اين تفاوت‌ها، يكي از آنها درباره آقاي شمقدري است كه ايشان در جايگاه مشاور هنري رئيس‌جمهور و شما در جايگاه وزير ارشاد يك دوگانگي ايجاد كرده بود، مثل صحبت‌ها و موضع‌گيري‌هاي خاصي كه گاه برخلاف روش ارشاد در دوره شما انجام مي‌شد، مثلا فيلم "درباره الي " از سوي ارشاد توقيف مي‌شود ولي با نامه‌نگاري‌هاي وي با رئيس‌جمهور اين فيلم رفع توقيف مي‌شود و حتي در جشنواره فجر و برلين هم جايزه مي‌گيرد؟ اين دوگانگي باعث ايجاد اين توهم مي‌شد كه يك دولت سايه‌ براي وزارت فرهنگ در دوره شما وجود داشته و بعد از انتقال آقاي شمقدري به وزارت ارشاد و معاونت سينمايي خيلي از اين سياست‌ها اجرايي شد و مثلا فيلم‌هاي توقيفي در دوره شما مجوز اكران گرفت؟
آ خرین شنیده ها از ترکیب جدید شورای نگهبان
در ترکیب جدید شورای نگهبان ضمن ابقای آخوند جنتی در این نهاد دست نشانده ی لوطی جماران همچنین آخوند احم خاتمی و علم الهدی دو طلبه شاگرد های آخوند متحجر دزد و انگلیسی مصباح یزدی وارد این نهاد می شوند تا که حامیان مصباح یزدی در شورای نگهبان افزایش می یابند. از سوی دیگر به جای غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم اصلانی همکار سر باز جو حسین شریعتمداری دردروغ نامه ی کیهان وارد می شود . یعنی اینکه این نهاد دست نشانده ی لوطی جماران بیش از گذشته سر سپرده ی لوطی جماران می شود ودر خدمت پاسداران کودتا گر می باشد و فزون ترعلیه یی رقیب مغلوب اقدام به قلع و قمع خواهد زد .
گفتنی است خبر خداحافظی آیت الله جنتی در برخی رسانه ها در حالی منتشر شد که وی انتقادات شدیدی را نسبت به احتمال کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشائی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود جهان نيوز سايت وابسته به زاكاني نوشت :ترکیب جدید اعضای شورای نگهبان بزودی اعلام می شود.به گزارش جهان و به گفته یک منبع آگاه، آیت الله جنتی برخلاف برخی اخباری که منتشر شده بود، در شورای نگهبان ماندگار خواهد شد.در همین راستا آیت الله مومن و آیت الله رضوانی نیز ابقا خواهند شد.همچنین برخی اخبار تائید نشده از معرفی آیت الله علم الهدی و آیت الله خاتمی به عنوان فقهای جدید شورای نگهبان حکایت دارد.همچنین گفته می شود رئیس قوه قضائیه،آقایان بیگی و اصلانی را به عنوان 2 حقوق دان شورای نگهبان و بجای آیت الله کعبی و دکتر الهام به مجلس معرفی می کند.گفتنی است خبر خداحافظی آیت الله جنتی در برخی رسانه ها در حالی منتشر شد که وی انتقادات شدیدی را نسبت به احتمال کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشائی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود.
تکذیب خبر رد مصوبه مجلس در شورای نگهبان
مگر از این نهاد وابست و آلت دست رهبر لوطی جماران غیر از این می توان توقع داشت. به خصوص اینکه اکنون حامیان لوطی جماران و پاسداران کودتا گر و دولت نا مشروع دهم بسیج و همآهنگ شده اند تا هم دست رفسنجانی و ایادی اش را از دانشگاه آزاد قطع کنند . هم اینکه سرمایه ی 250 میلیارد دلاری اش را اشغال و مصادره نمایند؟
سخنگوي شوراي نگهبان گفت:‌ مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد هنوز در دست بررسي است و نتيجه نهايي در اوايل هفته آينده اعلام خواهد شد.به گزارش ایلنا، عباسعلي كدخدايي، در خصوص انتشار خبري مبني براينكه شوراي نگهبان با استناد به اصل 57 قانون اساسي مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي را مغاير با قانون اساسي دانسته‌است، گفت‌: ابعاد اين مصوبه همچنان در دست بررسي است و تاكنون نظر نهايي در اين خصوص اعلام نشده است.سخنگوي شوراي نگهبان گفت: نتيجه اين مصوبه در اوايل هفته آينده نهائي و اعلام مي‌شود.گفتني سايت‌ الف در خبري اعلام كرده بود كه شوراي نگهبان است به اتفاق آرا مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را
مغاير اصل 57 قانون اساسي دانسته است
؛
محمدشریف وکیل زندانیان سیاسی: برای پرونده ای که ۵ سال پیش حکم ۳ سال زندان می دانند الان حکم اعدام می
دهند
ترقی و پیشرفتی که لوطی جماران در هر سخنرانی یا روضه خوانی خود به آن اشاره و تأکید می کند .همین واقعیت افزایش صدور حکم اعدام است . زیراکه هر چه حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی نا مشروع از مردم فاصله می گیرند. می بایست که هم ضریب سرکوب و خفقان و اقدامات ضد انسانی اش را افزایش دهند . هم اینکه آشکارا زیرآب قانون را بزنند. مهمتر اینکه پوچی و وارونه بودن عدالت و قضاوت در دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض رژیم ضد بشری را با صدور گسترش حکم اعدام برای بی گناهان و قربانیانش این چنین به نمایش گذارند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران : محمدشریف وکیل زندانیان سیاسی و از وکلای کانون مدافعان حقوق بشر درمصاحبه باکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به تفصیل در رابطه با پرونده زینب جلالیان فعال سیاسی کرد مطالبی را مطرح کرده است. او از منبع اخباری که طی روزهای گذشته در مورد اعدام قریب الوقوع خانم جلالیان مطرح شده اظهار بی اطلاعی کرد و تصریح کرد که معتبرترین منبع خبری برای تایید اجرای حکم وی، پدر، وکیل و یا روابط عمومی دادگستری می تواند باشد. تا کنون منابع یاد شده اطلاعات دقیقی در این خصوص منتشر نکرده اند. او همچنین به کمپین گفت که به دلیل عدم امکان دسترسی به پرونده وی قادر نیست به اظهار نظر ماهوی راجع به وضعیت آن بپردازد.شریف در رابطه با جزییات پرونده زینب جلالیان گفت: « بعد از این که حکم اعدام در مراحل بدوی و تجدیدنظر صادر شد، پدر زینب، کشاورزی از اهالی ماکو، که زبان فارسی را هم به راحتی صحبت نمی­کند از ماکو به تهران آمد و از من خواست وکالت زینب را به عهده بگیرم؛ علی رغم مراجعه­ مکرر من و همکارم آقای امیرسالار داوودی برای به ثبت رساندن وکالت نامه، موفقیتی حاصل نشد و نهایتا وکالت را با یک لایحه به دفتر دادستان تهران، تسلیم کردیم.»شریف افزود: « در مرحله‌­ای وارد پرونده­ زینب شدم‌ که حکم اعدام، قطعیت پیدا کرده بود و تلاش مان برای اخذ سند جدید که مثلا توبه نامه باشد که بتوانیم از طریق آن اعاده دادرسی کنیم، نیز قرین موفقیت قرار نگرفت. پرونده زینب در کرمانشاه مطرح بود آن جا حکم اعدام صادر و در دادگاه تجدید نظر تأیید و از طریق دایره نیابت به تهران ارجاع شده بود.از طریق دایره نیابت تلاش کردیم، ردی از پرونده پیدا کنیم که موفق نشدیم. بعد از ان همکارم اقای امیرسالار داوودی به دفتر دادستان تهران مراجعه کردند و با وکالت نامه­ی امضا شده و یک تقاضا به دفتر دادستان تهران، مراجعه کردند که این وکالت نامه به زندان برده شود و زینب جلالیان امضا کند و برگردانند تا ما به عنوان وکیل اقدام کنیم.»وی با اشار به اقدامات اخیر خود در این زمینه گفت: « دیروز که همکارم مراجعه کرده بود،اعلام کردند، تقاضا به دلیل این که حکم به قطعیت رسیده رد شده است و مطرح کرده اند؛ حضور وکیل در پرونده، موضوعیت ندارد و این پاسخ از نظر من، توجیه حقوقی ندارد؛ چون در نظام حقوقی ما بعد از قطعیت حکم هم مراحلی وجود دارد، ولو شانس موفقیت دراین مراحل کمتر از ۵% باشد.»این وکیل پرونده زندانیان سیاسی همچنین در مورد ملاقات با زینب جلالیان گفت: چون موفق به گرفتن وکالت از او نشدم امکان ملاقات میسر نشد ولی پدرش با او ملاقات داشته است.پدرش اطلاعات چندانی از اقدامات دخترش ندارد، فقط به شدت، نگران از دست دادن دخترش است.»محمد شریف راجع به احکام صادره پس از انتخابات گفت: «پرونده ای که برای موکلم پنج سال پیش از این۳ سال حبس صادر می شد، الان بعضا در همان حد، حکم اعدام صادر می شود. خوش بین نیستم، اما برای نجات جان زینب، همه تلاشم را می کنم.»در پایان شریف این قسم اعدام ها را برای جامعه، زیان آور دانست و گفت: « من روی این نوع پرونده ها زیاد کار کردم وکیل بسیاری از دختران کرد بودم که با پژاک همکاری داشتند، با بسیاری از این افراد و خانواده هاشان از نزدیک ارتباط داشتم و به خوبی می­دانم، از دست دادن این افراد، ضربه به جامعه می زند؛ چون انسان­های برجسته و کم یابی هستند. دختری بین سنین نوزده تا بیست و پنج سالگی چه احساسات و افکار و عواطفی دارد و چه انگیزه هایی می تواند داشته باشد! دختری در این سن و سال بهترین سال های عمرش را یا در کوه­ها سپری کند یا در زندان، این دلیل کافی هست برای حساسیت من روی این پرونده ها. هر وقت یکی از این افراد از دست می رود جامعه متضرر می شود.اصلی ترین ضررش این است که افراد دورو و چاپلوس، فاقد انگیزه های انسانی، جای گزین این انسان های مخلص می شوند. وقتی انسان هایی که در این درجه از اخلاص، گذشت و فداکاری هستند،از دست بروند؛ یک خون حیات بخش، از رگ یک ساختار حکومتی بیرون می رود.»سابقه خبر:زینب جلالیان، متولد ۱۳۶۱ در سال ۱۳۸۶ در کرمانشاه دستگیر و به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک، در آذرماه ۱۳۸۸ حکم اعدام­اش صادر و در دیوان عالی کشور تأیید شد.‌ نزدیکان وی می‌گویند:” جلالیان اتهاماتش را نپذیرفته است. با صدور حکم اعدام، برای این فعال سیاسی کرد، شمار فعالانی که‌ طی دوسال گذشته‌ محکوم به‌ اعدام شده‌اند به‌ ۱۳ تن رسیده‌ که‌ اسامی آنان به‌ قرار زیر است:۱- رمضان احمد، ۲- فرهاد چالش، ۳- شیرکو معارفی، ۴- رستم ارکیا، ۵- فرزاد کمانگر، ۶- علی حیدریان، ۷- فرهاد وکیلی، ۸- هیوا بوتیمار، ۹- انور حسین پناهی، ۱۰- ارسلان اولیایی، ۱۱- حبیب الله‌ لطیفی،۱۲- فصیح یاسمنی، ۱۳- زینب جلالیان