گزیده خبرهای 11 آبان 90 قسمت _3

طرح یک سئوال ساده

طرح یک سئوال ساده. چرا انسانیت در جهان بظاهر متمدن کنونی آنگونه مرده است که تکنولوژی پیشر فته اختراع و ابداعات روز مره که در بستر های گوناگون در سراسر جهان وجود دارد و هزینه های بسیار سنگین صرف اینگونه تحقیق و پژوهش های علمی وپزشکی می شود . ولی هنوز نه کشف برای در مان بیماری های لاعلاج همچون سرطان نشده است ، بلکه هزینه های بسیار سنگین صرف ابزار وادوات جنگی می شود که ار بردش تبدیل به تولید وترویج و سرعت اینگونه بیماری های لا علاج می شود که این دو کودک دختر وپسر جز قربانیانش می باشند؟

يكي از غم انگيز‌ترين ازدواج‌هاي جهان در لبنان برگزار شد. در اين مراسم ازدواج، دختر 8 ساله به نام خلود كه سال‌هاست مبتلا به سرطان است با دوست بيمارش، كريم 12 ساله ازدواج كرد. به گزارش عصر ايران، اين مراسم در حقيقت بزرگ‌ترين آرزوي خلود بود او هميشه به دوستان و خانواده‌اش مي‌گفت دوست دارد قبل از مرگش لباس سفيد عروسي به تن كند. اين مراسم در يكي از سالن‌هاي بزرگ و مجلل بيروت برگزار شد و خانواده اين عروس و داماد با اشك و آرزوي شفا براي اين دو كودك جشن با شكوهي برپا كردند. لباس عروس توسط طراح مدل لباس معروف "زهير مراد" دوخته شده و يكي از طراحان چهره مشهور، كار آرايش اين دو كودك را انجام داده بود. خلود و كريم براي نخستين بار يكديگر را در بيمارستان كودكان سرطاني ديدند و از همان ابتدا با هم دوستان صميمي شدند.

هبر معظم انقلاب: با یکصد سند آبروی آمریکا را در جهان خواهیم برد.امروز تروریست بزرگ در دنیا، آمریکا است.خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ما یکصد سند غیرقابل خدشه از نقش امریکا در هدایت ترورها و تروریست‌ها در ایران و منطقه داریم که با ارائه این صد سند، آبروی امریکا و مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را در افکار عمومی جهان، خواهیم برد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811000781

تهدید خطر افشا گری پاسدار گماشته حمدی نژاد که گفته می شد در صورت رأی استیضاح به وزیر اقتصادش داده شود در بازار مکاره دست به روشن گری و گشودن پرونده ی اختلاس گران ودزدان حامی ولی وقیح منفور ونا مشروع همچون آقازاده مجتبی خامنه ای می زند . ولی چون با دخالت ولی وقیح منفور و نا مشروع به عدم رأی استیضاح وزیر اقتصاد این خطر دفع شد. موجب شد تا که ولی وقیح وارد صحنه شود تا با تیغ کشی علیه ی آمریکا با روضه ی 13 آبان دست به دفاع از سپاه قدس بزند لو دهد که دست حامیان وی ونه پاسدار گماشته احمدی نژاد د ر طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا در کار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، روز سیزدهم آبان را یکی از عبرتهای قابل تأمل انقلاب اسلامی و نشان دهنده معجزه توکل به قدرت الهی و ایستادگی همراه با بصیرت در راه رسیدن به هدف، دانستند و تأکید کردند: به برکت توکل، ایستادگی، و بصیرت ، ملت ایران در 32 سال گذشته، از همه چالش ها پیروزمندانه بیرون آمده و پیشرفت کرده است و در آینده نیز قطعاً ملت ایران در چالش های پیش روی خود پیروز و سربلند خواهد بود.در این دیدار که در آستانه سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای سیزدهم آبان را به معنای واقعی کلمه، از ایام الله دانستند و افزودند: چنین مناسبت های برجسته و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی، فرصتی برای تأمل به منظور شناخت مسیر صحیح حرکت ، و برنامه ریزی برای آینده براساس تحلیل واقع بینانه از این عبرتهای تاریخی است.

قیام وال استریت تا سقوط کامل نظام ‌سرمایه‌داری ادامه دارد.آلیا: فریاد ملت ایران در 13 آبان ۵۸ امروز در «وال‌استریت» شنیده می‌شود.خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که ‌امروز فریاد ظلم‌ستیزی 13 آبان 58 مردم ایران به گوش مردم آمریکا هم رسیده و این فریاد در جنبش تسخیر وال استریت شنیده می‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811001154

بر خلاف سال های گذشته که از ماه ها جلوتر تبلیغات گسترده برای گرد همآیی و تظاهرات 13 آبان می شد که به مناسبت یاد آوری اشغال سفارت آمریکا در 58 تهران بود . ولی بدلیل اینکه در 13 آبا ن 88 چون شعار هایی سرداده شده که موجب شد نه زیرآب طرح سناریوی شعار مرگ بر آمریکا زده شود ،بلکه در عوض فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح و چین و روسیه سر داده شد . برای همین برنامه ریزان پشت صحنه مشخص شد که این ترفند دیگر نه همچون گذشته جواب و کار برد ندارد بلکه بر ضد خودش شده است . بنابراین اکنون این خاله قزی عضو بازار مکاره 2 روز مانده به 13 آبان فتوا داده که باید ساندیس خوران تنبان قرمزی های ضد آمریکایی به وال استریت بروند یا از هرجا هستند که با شعار ضد استکباری اعلام همبستگی ضد آمریکایی با این 99% ها سر دهند و تا انقلاب خمینی شیاد گونه ی انفجار نور بر پا سازند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: خداوند متعال در حالی نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را به ملت ایران داد که ملت ایران نیز به خوبی از آن بهره برده و بیداری اسلامی را توسط نعمت انقلاب اسلامی محقق کردند.وی افزود: امام راحل دو میراث ماندگار روز قدس و ۱۳ آبان را در میان ملت ایران به یادگار گذاشتند، اگرچه این دو میراث ماندگار در ابتدا ملی و داخلی بودند اما امروز، روز جهانی قدس و روز جهانی مبارزه با استکبار، جهانی شده است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تبعیض و ظلم دلیل اصلی قیام‌های مردمی و مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد:‌ ملت‌های تحت ستم جهان، امروز با دریافت پیام انقلاب ملت ایران در مقابل ستمگران و زورگویان ایستاده‌اند.نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قیام مردم وال‌استریت تأکید کرد: وال استریت نبض اقتصاد آمریکاست و امروز فریاد اعتراضات عالم‌گیر مردم آمریکا علیه سلطه حاکمان و قشر یک درصدی صهیونیستی-آمریکایی از این خیابان به گوش می‌رسد.آلیا ادامه داد: در طول سالیان متمادی عوارض سلطه لابی صهیونیستی-آمریکایی و حاکمانی که قشر یک درصدی آمریکا هستند، دامن کشورهای وابسته به استکبار را گرفته و لذا امروز ملت‌های دیگر هم علیه سلطه استبداد قیام کرده‌اند.وی با بیان اینکه قیام وال استریت تا سقوط کامل نظام لیبرال و سرمایه‌داری ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: ۱۳ آبان امسال با سال‌های دیگر متفاوت است چراکه فریاد ظلم‌ستیزی ۱۳ آبان ملت ایران در سال ۵۸، به گوش مردم آمریکا هم رسیده است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار داشت: ظلم سران کاخ سفید به جامعه 99 درصدی آمریکا را ملت ایران 13 آبان سال 58 فریاد زده و این صدای ظلم‌ستیزی ملت ایران است که امروز از وال‌استریت شنیده می‌شود.

حجت‌الاسلام طائب در گفت‌وگو با فارس:13 آبان 58 زمینه‌ساز بیداری ملت‌ها بود/تسخیر لانه جاسوسی انقلاب را صادر کرد.خبرگزاری فارس: رئیس قرارگاه راهبردی عمار گفت: شاید تصور خیلی‌ها این بود که ما از طریق جنگ و یا کودتا انقلابمان را صادر می‌کنیم اما حرکت‌هایی مثل تسخیر لانه جاسوسی انقلاب ما را صادر کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811001133

چون تق سناریوی نمایشی و فرمایشی ضد آمریکایی در آمده است .چونکه سیاست مماشات گری خائنانه ی زد وبند پشت پرده با شیطان بزرگ که از سوی لابی های دو طرف عجیب گندش در آمده وموجب گلاب زدن شده است .موجب شده است تا که کفگیر به ته دیگ بخورد. طوریکه سر آشپز باشی چاره ای ندارد جز اینکه با کفگیر به جان ته دیگ بی افتد و سوخته هایش را جمع وجور نماید تا بتواند با آن غذای ساندیس خوران مبارزه ضد استکباری در سالگرد 13 آبان اشغال گری لانه جاسوسی شیطان بزرگ را بر پا دارد. برای همین به سراغ این آخوند لمپن و هتاک و بد نام رفته شده تا در این مورد اجرای نقش ادا و اطوار ضد استکباری هنرنمایی کند.

حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه راهبردی عمار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: اصل تسخیر لانه جاسوسی حرکتی بود که خارج از محاسبات تحمیل شده از سوی استکبار آن زمان که بین آمریکا و شوروی تقسیم می‌شد، به وجود آمد.رئیس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه استکبار بدون اینکه مردم متوجه شده باشند بیداری‌های منطقه‌ای کنترل شده‌ای را ایجاد کرده بود، افزود: حرکتی که در یمن جنوبی و شمالی و در کره صورت گرفت بر همین اساس بود که یک قسمت توسط شوروی یعنی بلوک شرق و یک قسمت را بلوک غرب ایجاد کرده و دقیقاً به سود استکبار بود.وی با تاکید بر اینکه در هیچ‌جا حرکت‌ها منافع این دو ابر قدرت را به شکل جدی به خطر نمی‌انداخت، افزود: این حرکت که در لانه جاسوسی اتفاق افتاد معادلات آنها را بر هم زده و اطلاعات پنهان آنها را که در حرکت‌های دیگر آشکار نمی‌شد، آشکار کرد...

رئیس قوه قضاییه:سپاه قدس را از افتخارات نظام اسلامی می‌دانیم.خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضاییه حمایت ایران از کشورها و ملت‌های تحت ستم را حمایتی ارزشی و متکی بر بنیان‌های اسلامی دانست و با تأکید بر احترام به حفظ استقلال تمام کشورها، دخالت‌های سیاسی و نظامی آمریکا در کشورهای دیگر را نمونه‌ای برجسته از تروریسم دولتی نامید.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811001206

شادروان دکتر مصدق گفته بود که یک عمری به توپچی پول داده می شود تا در روزی کهن یاز است شلیک کند . اکنون این آخوند آلت دست برای رئیس انتصابی دستگاه فاسد قضایی شده است تا در اینگونه شرایط حاس وارد صحنه شود وچنین دست به نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن بزند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی سخن برخی از نمایندگان کنگره آمریکا در برنامه‌ریزی برای ترور برخی مسئولان سپاه پاسداران را آخرین نمونه از تلاش‌های آمریکا در انجام اقدامات تروریستی و «تناقض آشکار» میان حرف و عمل دولتمردان این کشور در بحث رعایت حقوق‌بشر برشمرد.آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «کشورهای غربی تلاش بسیار زیادی کرده‌اند تا خودشان را به عنوان مدعیان حقوق بشر در دنیا نشان بدهند» گفت: همه این تلاش‌های مذبوحانه در حالی است که همه می‌دانند این کشورها در همه جای دنیا دستشان به خون بی‌گناهان آلوده است.رئیس قوه قضاییه سپس به نمونه‌هایی از اقدامات آمریکا در حمله به کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: آمریکا به کشور و ملت مظلوم عراق به بهانه یافتن سلاح‌های کشتار جمعی حمله کرد اما بعدها خودشان اعتراف کردند که چنین سلاح‌هایی در کار نبوده است.وی جنایت‌های آمریکا در زندان ابوغریب، افغانستان و فلسطین را نیز یادآور شد و گفت: همه دیدند که آمریکا با احداث زندان ابوغریب چگونه خون افراد بی‌گناه و حتی زنان و فرزندان بی‌گناه را ریخت و یا در تصاویر ارسالی از افغانستان مشخص است که اینها چه کرده‌اند و چه حملاتی را به افراد بی‌گناه روا داشتند و چگونه به بهانه طالبان و یا القاعده انسانها را به خاک و خون کشیدند.آملی لاریجانی جنایات صهیونیست‌ها در غزه را با حمایت‌های آمریکا دانست و تأکید کرد: با این سابقه بسیار نادرست و ناشایست، سران آمریکا باز ادعای حقوق بشر می‌کنند و حقوق‌بشر را به عنوان ابزاری سیاسی علیه کشور ما و هر کشوری که نمی‌پسندند، به کار می‌گیرند؛ اما با توجه به فجایعی که آمریکا و سایر کشورهای غربی در طول سالیان متوالی ایجاد کرده و در جنایاتی که علیه بشریت دارند ادعاهای مضحک حقوق بشری آنها برای ما بحث جدیدی نیست اما وقاحت آنان به حدی رسیده است که در کشوری که مدعی حقوق بشر است؛ نماینده کنگره‌اش پیشنهاد می‌کند که مسئول سپاه قدس ایران را باید ترور کنیم.رئیس قوه قضاییه افزود: اینهایی که مدعی جنگ با تروریسم هستند و به افغانستان به بهانه جنگ با تروریسم لشگرکشی کردند، در رسمی‌ترین نهاد کشور خود این گونه تهدید می‌کنند، آیا این سخن به جز «تروریسم دولتی» معنای دیگری دارد؟ .

مژدگانا كه گربه عابد شد! (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900811/2.htm#other210

مشخص است که درست گفته شده که ترک عادت موجب مرض می شود . چونکه کسی که اعتیاد مزمن ترک ناپذیر 33 ساله به بازجویی و شکنجه گری وتحریف گری و جاسوسی و پرونده سازی دارد . مگر امکان دارد در شرایطی که بقای این جانور انسان نما در ادامه این شیوه وتخصص و اعتیاد پیوند زده شده است. دست از اعتیاد خود بر دارد . بنابراین مشخص است که باید نه مخالفان و منتقدان و رقبا را در داخل کشور حذف و خفه کند ، بلکه در بیرون مرز هم با پوشش موضع ضد آمریکایی اینان را پیگیری کند وکینه حیوانی اش نسبت به اپوزیسیون اصلی مجاهدین را برجسته کند.

برخي نوشته هاي اخير اكبر گنجي براي تبرئه خود از وابستگي و ادعاي اينكه اپوزيسيون بايد مستقل از كمك هاي آمريكا و غرب باشد، با واكنش طيف هايي از اپوزيسيون مواجه شد.پايگاه اينترنتي گويانيوز كه همكاري نزديكي با سازمان سيا دارد و مدتي علنا آگهي هاي استخدام اين سازمان جاسوسي را منتشر كرده، پس از انتشار يكي از مقالات مورد اشاره گنجي، رأساً عليه وي موضع گرفت. گويانيوز از قول سعيد قاسمي نژاد از اعضاي متواري گروهك ادوار تحكيم، از گنجي خواسته سكوت كند و برخلاف سوابقش دم از استقلال نسبت به بيگانه نزند.اين پايگاه اينترنتي نوشت: اكبر گنجي مي گويد كساني مي خواهند از دولت آمريكا كمك بگيرند، جمهوري اسلامي را سرنگون كنند و هدف دولت آمريكا هم اين است كه شركتهايش بيايند و نفت و پول ما را ببرند. گنجي البته پيشاپيش 500 هزار دلار جايزه اي گرفته است كه هدف نه چندان پنهان جايزه دهنده، باز شدن پاي شركتهاي آمريكايي از جمله شركتهاي نفتي بوده است.گويانيوز از گنجي پرسيده در حالي كه پول جايزه اش را شركت هاي آمريكايي تأمين مي كنند، پس او مخالف چيست.گفتني است گنجي پيش از اين طي 2 مقاله در بي بي سي و گويانيوز اذعان كرده بود كه هدف آمريكايي ها از مداخله در امور كشورها و ملت هاي ديگر، صرفاً تأمين منافع خودشان است و همان ها تروريست هاي القاعده و طالبان را تأمين و تسليح مي كنندوي همچنين نوشته بود: تجربه همكاري سازمان مجاهدين خلق [منافقين] با رژيم صدام در مقابل ماست. ولع قدرت كه نبايد چشم آدم را كور و گوشش را ناشنوا كند. در حال حاضر آمريكا و دول غربي با وعده و وعيد مي توانند مخالفان متعارض را گرد هم جمع كنند.يادآور مي شود مهره هاي سوخته اي چون گنجي، مطلقاً به كمك هاي مالي و تبليغاتي و سياسي دشمنان ملت ايران در غرب آلوده هستند و اگر هم گاهي تظاهر به ساز مخالف مي كنند صرفا از بابت حفظ اعتبار از دست رفته و تبديل نشدن به قربانيان مفلوكي در تراز سازمان منافقين است كه علناً به دست بوسي دشمنان ملت ايران رفتند. گنجي مدت ها در محافل اپوزيسيون جدي گرفته نمي شد و همين امر باعث شد به شيوه ديگري مانند اعضاي سازمان منافقين افتخار كند و آن، فحاشي مبتذل عليه مقدسات اسلامي و قرآن و اهل بيت بود. نامبرده برخلاف ادعاي اخيرش بارها مورد حمايت برخي مقامات آمريكايي قرار گرفته و حتي يكي از نامزدهاي سرويس سيا براي قرباني شدن در تهران بود. به اين نحو كه شيرين عبادي و چند نفر ديگر سعي كرده بودند با تحريك و تحميق وي در زمان اعتصاب غذا، او را وادار كنند دست به خودكشي بزند. اين واقعيت را ابراهيم نبوي هم زماني يادآور شد.

ايران از عضويت كامل فلسطين در يونسكو استقبال كرد

از یک سو بشدت مخالفت با پیشنهاد محمود عباس به سازمان ملل برای تشکیل کشور مستقل فلسطین می شود . از طرف دیگر فرصت طلبانه وموج سوارانه بطور تا کتیکی این اقدام دولت خود گردان محمود عباس تبریک گفته شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران از پذيرش عضويت كامل فلسطين در يونسكو استقبال كرد.رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: اين اقدام نمادين بيانگر حمايت بين المللي از حقوق ملت فلسطين است. فلسطين پس از موافقت اكثريت كشورهاي عضو يونسكو براي عضويت در اين سازمان به عضويت كامل آن درآمد اما آمريكا و برخي كشورهاي ديگر اروپايي هم پيمان با واشنگتن مخالفت كردند. مهمان پرست به تهديد آمريكا براي خودداري از پرداخت مبالغ مالي تعيين شده به اين سازمان در واكنش به پذيرش عضويت فلسطين در يونسكو اشاره كرد و گفت: آمريكا بايد بداند حمايت يكجانبه اش از رژيم صهيونيستي در بين افكار عمومي جهان جايگاهي ندارد و بهتر است كه براي خودش رسوايي بيشتر به ارمغان نياورد.يونسكو از هنگامي كه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني درخواست عضويت كامل را در سازمان ملل در بيست وسوم سپتامبر گذشته مطرح كرد، نخستين سازمان وابسته به سازمان ملل است كه فلسطينيان به عضويت كامل آن درمي آيند