دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 11 آبان ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " گزارش به سفارش واشنگتن "

"یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان تصور کرده است که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل و آژانس اتمی بین المللی همچون یکی از زیر مجموعه های ولی وقیح نا مشروع ومنفور رژیم فاشیستی مذهبی است که هر طور باب دل و یا دلخواه ولی وقیح مانور و نا مشروع است باید با هاش تنظیم رابطه شود یا اینکه تابع صدور فرمان نامه های دولتی ماورای قانون اساسی می باشد که صادر شود و باین گردن نهند و اجرا نماید"

نیروهای نظامی آمریکا از عراق بیرون رفت .و لی مناقشه اصلی میان آمریکا و حاکمان ایران نه حل نشده و نه تنش ها بین شان کاهش نیافته است ، بلکه افزایش هم یافته است. البته در آینده بحرانی تر هم از شرایط کنونی خواهد شد . چونکه مسئولان هسته ای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی و ولی وقیح منفور ونا مشروع حاضر به توقف غنی سازی اورا نیوم و دست بر داشتن از اهداف نظامی بر نمی باشند. عجیب است که چه زود تنش های ناشی از باج گیری ر وس ها و بد قولی و پیمان شکنی ها کردن های شان فراموش شده است؟ زیرا که با بالا بردن باج دادن ها به روس ها چون به موضع تاکتیکی شان در بازی سریال مارتونی مذاکرت هسته نیاز است . برای همین اکنون به چین به خاطر مبادلات 34 میلیارد دلاری با چین که عسگر اولادی رئیس اتاق اصناف با چین به آن اشاره کرده و تأکید نموده است که این رشد تا پایان سال همچنان ادامه دارد موازی تردد ها به روسیه و پیش برد سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن از این دو کشور درر استای اهداف هسته ای و نتیجه اجلاس شورای حکام بعنوان سنگر تدافعی علیه ی آمریکا ومتحدانش استفاده شود. بنابراین اکنون برای فضا سازی علیه دبیر کل آژانس اتمی این چنین به عریضه نویسی هسته ای روس و چین استناد شده است :.

"در هفته هاي گذشته مجموعه وسيعي از رايزني ها از جانب طرف هاي مختلف با انگيزه ها و منافع متفاوت، انجام شده تا از وقوع اين افتضاح تاريخي در دبيرخانه آژانس جلوگيري شود. روسيه و چين با نگارش نامه اي به مدير كل گفته اند كه اولا معنا ندارد ادعاهايي عليه ايران منتشر شود بي آنكه پيش تر اين ادعاها با ايران در ميان گذاشته شده و فرصت دفاع در مقابل آنها فراهم شده باشد. ثانيا روسيه و چين به خوبي مي دانند كه در صورت انتشار اين گزارش همه آنچه كه ابتكارهاي ديپلماتيك جديد در پرونده هسته اي ايران خوانده مي شود از جمله طرح گام به گام روسيه نابود خواهد شد؛ بنابراين مسكو و پكن خواستار آن هستند كه دبيرخانه به موازين بي طرفي و مستندبودن گزارش هاي خود توجه داشته باشد."

سیاست حوزوی که اگر دیگی که بر سر بار است اگر برای ملا نجوشد بهتر است که در آن کله ی سگ بجوشد . برای همین اگر هر زمان رئیس آژانس آنگونه گزارش تهیه نماید که مورد تأیید حاکمان ایران نباشد سیل اتهامات جاسوس و عامل آمریکا و انگلیس شدن و امثالهم بسویش سرازیر می شود .همین شیوه حتی در مورد محمد البرادعی هم بکار برده می شد . برای اینکه مورد خوشآیند حاکمان ایران نیست که سخنی از پنهانکاری های اهداف هسته ای بیان شود که درد سر ساز باشد و موجب تأخیر در پیگیری اهداف دستیابی به سلاح هسته ای شود . نمونه اینکه همین مدتی پیش بود که رابطه با روس ها شکرآب شده بود ک عجیب از خیانات تاریخی روس ها گفته می شد . اما اکنون بدلیل باج دادن ها به روس ها که موجب پر اشتها شدن روس برای ادامه ی سیاست توبره و آخور خوری شان شده است . اینگونه موازی چین و ضمیمه کردن غیر متعهدها تبدیل به ابزار تبلیغاتی علیه آنش اتمی ودبیر کل آن شده است:
"در كنار روسيه و چين، كشورهاي عضو گروه غير متعهدها در وين هم از اينكه مي بينند آمانو از خود هيچ اختياري ندارد و -چنان كه خواهيم گفت- آژانس را به دفتر وزارت خارجه آمريكا در وين تبديل كرده است به شدت نگران هستند. اين كشورها از خود سوال مي كنند اگر واقعا تصميم ها در واشنگتن گرفته مي شود نه در وين، چه استبعادي دارد كه فردا همين بلا بر سر تك تك آنها نيايد؟ عدم تعهد بيش از 5 سال است كه به خوبي فهميده ايران خاكريزي است كه اگر آمريكا از آن عبور كند، ديگر هيچ چيز جلودار آن نيست و ايران نه فقط به خاطر خود بلكه به نمايندگي از بخش بزرگي از جامعه جهاني در مقابل زياده خواهي هاي آمريكا ايستاده است. حتي كشورهايي مانند تركيه و برزيل وقتي براي امضاي بيانيه تهران به ايران آمدند بيش از هر چيز بر اين موضوع تاكيد داشتند كه اگر آمريكا بتواند امروز حق غني سازي را از ايران سلب كند، حتما فردا روز با آنها نيز رفتاري بهتر از ايران نخواهد داشت"

.مگر امکان دارد که رژیم فاشیستی مذهبی بدون بحران سازی برای پاسخ به بحران ها دادن موفق به عبور از بحران شده باشد. به ویژه اکنون که طرح فاش شده ترور سفیر عربستان تبدیل به بحران جدید شده است که می تواند موجب تقویت بحران هسته ای شود . لذا مدعی قلم بر دست مجبور شده است که گریز به این موضوع بزند. حتی فراتر رود و به تهاجم نظامی اسراییل به تأسیسأت هسته ای سوریه به پردازد تا ضمن دفاع تلویحی از سوریه کردن زیرآب گزارش آینده دبیر کل آژانس اتمی پیرامون پرونده ی هسته ای رژیم ضد بشری قرون وسطایی زده باشد و آن را بی ارزش کرده باشد و توانسته باشد در این مورد اینگونه نقل قول کرده و تحلیل داده باشد:
"دسته سوم كشورهاي مخالف آمانو، بخشي از اروپايي ها هستند كه به وضوح مي بينند جهان در حال كشيده شدن به يك منازعه كاملا غير ضروري درباره مسئله ايران است. كشورهاي اروپايي اكنون حدود يك ماه است كه منتظرند تا آمريكا بخشي از اسنادي را كه گفته بود در اختيار دارد و با قوت نقش ايران در طراحي براي ترور عادل الجبير در واشنگتن را اثبات مي كند! در اختيار آنها بگذارد ولي تا امروز حتي يك برگ سند دريافت نكرده اند. احساسي كه در تحليل هاي منتشر شده از جانب اين كشورها مي توان يافت اين است كه آنها دريافته اند در اينجا هم مانند مورد لپ تاپ حامل اسناد مطالعات ادعايي در واقع هيچ چيز بيش از خيالات سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا وجود ندارد و بنابراين توقع دريافت سند از جانب آمريكا بيهوده است.. روزنامه وال استريت ژورنال در تفسير اين رفتار آمانو از قول منابع آمريكايي نوشت كه آژانس هيچ مدرك جديدي عليه سوريه در اختيار نداشته و صرفا به درخواست آمريكا ارزيابي خود را تغيير داده است. بخش پادمان آژانس اكنون براي دفاع از ارزيابي اي كه مدير كل در مورد وجود جنبه نظامي در برنامه هسته اي سوريه ارائه كرده دچار مشكل جدي است و عملا هيچ شواهدي كه تاييد كننده آن باشد در اختيار ندارد. بنابريان ظاهرا اكثريت كارشناسان مستقر در اين بخش معتقد هستند كه نبايد اين اشتباه در مورد ايران تكرار شود و بر مبناي اسنادي كه ايران قبلا بارها جعلي بودن آنها را اثبات كرده و ضمنا اصل آنها هرگز نه به ايران و نه حتي به آژانس ارائه نشده، اتهامي چنين غير قابل دفاع مطرح گردد.با وجود همه اين مخالفت ها ظاهرا آمانو تصميم خود را گرفته است و به آبروي آژانس چوب حراج خواهد زد. اكنون كه اين يادداشت نوشته مي شود يوكيا آمانو در آمريكاست. ظاهر قضيه اين است كه او براي سخنراني در يك نشست تخصصي مربوط به سازمان ملل به نيويورك رفته ولي در واقع چك كردن آخرين وضعيت و متن نهايي گزارش عليه ايران هدف اصلي سفر اوست. آمانو رفته است تا به اوباما خبر بدهد كه امرش را اجابت كرده و بي توجه به اينكه چه بلايي سر آژانس خواهد آمد هر چه در كاخ سفيد دستور بفرمايند درون گزارش هاي آژانس نوشته خواهد شد"

پاسخ منفی به سیاست نخ نما شده بازی در دقیقه 90 که هدف تلاش دنبال کردن سیاست وقت کشی کردن واخلال و تشکیک در تنظیم گزارش شورای حکام می باشد که چون لو رفته است از موضع مغبونی اعتراف شده است که آماتو چون مستقل نیست و می خواهد یک دوره ی دیگرر ئیس آژانس شود . بنابراین پیشنهاد د عوت اعزام هیأت بازرسان به ایران را پذیرفته و پاسخ منفی به طراحان سناریو سازان داده شده است در نهایت چنین متهم به خیره سری و آلت دست بودن آمریکا شده است:

جالب است كه ديپلمات ها در تهران گفته اند ايران در تاريخ 30 اكتبر (8 آبان) نامه اي به آژانس نوشته و براي پاسخ دهي به هر گونه ابهام و سوال ابراز آمادگي كرده است ولي آمانو بر خلاف همه توافق هاي قبلي مانع اعزام تيم بازرسان آژانس -كه قرار بود هفته گذشته به ايران بيايند- شده و تاكيد كرده كه اصرار دارد گزارش را منتشر كند.اين همه خيره سري از جانب ديپلماتي كه متولي ارائه ارزيابي هاي صحيح و واقع نمايانه از برنامه هسته اي كشورهاست، چه دليلي مي تواند داشته باشد؟ ايراني ها به اينكه آمريكا با سازمان ها و مقررات بين المللي به مثابه ملك طلق خود برخورد كنند عادت كرده اند. بدون ترديد هيچ كشوري به اندازه ايران در جريان عمق بي عدالتي و نفاقي كه در بطن مكانيسم هاي تصميم سازي بين المللي نهفته، قرار ندارد. با اين حال همچنان اين سوال مطرح است كه آمانو واقعا چگونه پديده اي است و به دنبال چيست؟مهم تر از اين اما آن است كه آمانو خود را نه به شواهد و اطلاعات، ضوابط حرفه اي، حقوق اعضا يا اعتبار آژانس؛ بلكه فقط به منافع آمريكا متعهد مي داند. اكنون بدون ترديد به دلايلي كه در يادداشتي جداگانه درباره آنها بحث خواهيم كرد نفع آمريكا در اين است كه بتواند فضاي جهاني عليه ايران را هرچه راديكال تر كند. اوباما مي داند كه قادر به هيچ نوعي از برخورد سخت با ايران نيست و پروژه هاي نرم و نيمه سخت عليه ايران هم همگي به بن بست رسيده است. تركيب اين موضوع با اسلاميزه شدن روز افزون منطقه و الزام آمريكا به خروج از عراق و افغانستان به دلايل اقتصادي و اجتماعي، دورنماي تاريخي ترين شكست قابل تصور را پيش روي واشنگتن قرار داده است. آمريكايي ها دريافته اند كه آينده منطقه در دستان ايران و دوستانش خواهد بود و مي خواهند خود را به اين آينده تحميل كنند. واضح است كه آمريكا مي خواهد از طريق تجميع فشار بر ايران كانالي براي ارتباط باز كند چرا كه مي داند با مغز در حال زمين خوردن درون منطقه خاورميانه است. در واقع مي توان گفت كه در اينجا با نوعي التماس براي مذاكره البته به سبك آمريكايي آن مواجهيم."

در خاتمه اینکه قلم بر دست عضو حزب الله سایت رجا نیوز و یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان تصور کرده است که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل و آژانس اتمی بین المللی همچون یکی از زیر مجموعه های ولی وقیح نا مشروع ومنفور رژیم فاشیستی مذهبی است که هر طور باب دل و یا دلخواه ولی وقیح مانور و نا مشروع است باید با هاش تنظیم رابطه شود یا اینکه تابع صدور فرمان نامه های دولتی ماورای قانون اساسی می باشد که صادر شود و باین گردن نهند و اجرا نماید. ضمن اینکه اگر چنانچه اهداف نظامی مورد نظر نمی باشد و بطور پنهانی دنبال می شود . سئوال است که دلیل یا معما چیست که پس از چندین سال بازید و تنظیم گزارش و ادامه ی مذاکرات هسته ای هنوز راه مطلوب و قابل قبولی برای حل این موضوع یافت نشده و اینقدر کشدار شده است ؟ به خصوص اینکه حاکمان ایران در 33 سال گذشته هرگز یک مورد یافت نمی شود که به مردم ایران راست گفته و قولی که به اینان دادند وارونه عمل نکرده باشند . همانگونه که با سابقه ترور مخالفان در برون مرز و حتی در پای میز مذاکره یا اتاق گفتگو کهمرتکب ترور شدند و برخی مأموران تروریست اعزامی و لبنانی اشان دستگیر ومحاکمه ومحکوم و زندانی شدند که باا قدامات تروریستی آدم ربایی و گروگان گیری شهروندان خارجی از ریق معاوضه موفق به آزاد کردن تروریست ها شدند . حتی با وجود اینکه سران و مسئولان شان دارای پرونده ی محکومیت به ترور مخالفان در دادگاه آلمان می باشند . یا در انفجار سفارت اسراییل در آرژانتین دست داشتند که زیر پیگر پلیس بین المللی می باشند اما مگر زیر بار ر فتند وتقبل کردند تا که قرار باشد طرح فاش شده ترور سفیر عربستان در آمریکا را تکذیب نکنند ومتقابلاً آمریکا و سازمان قربانی اش مجاهدین را متهم به سناریو سازی این ترور نکنند . خلاصه اینکه حتی اگر دارای بمب اتمی شوند و فاش گردد مگر باز هم می پذیرند که دارای بمب اتمی می باشند . برای همین بر اساس این تجربه و کارنامه اکنون قرار نیست ش که قلم بر دست یادداشت روز نویس با متهم وجاسوس کردن آماتو تلاش نکند تاکه پیشاپیش گزارش وی را سفارش آمریکا و بی اعتبار کند.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900811/2.htm#other201

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 11 آبان ماه سال 1390

گزارش به سفارش واشنگتن (يادداشت روز)