گزیده خبرهای 13 آذر 90

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز:لکه ننگ مرگ 11 میلیون ایرانی بر دامن انگلیس تا ابد پابرجاست.خبرگزاری فارس: رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: لکه ننگ مرگ 11 میلیون ایرانی در جنگ جهانی دوم بر اثر قحطی بر دامن انگلیس تا ابد پابرجاست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900912001241

مگر جنگ جهانی دوم را انگلیس آغاز کرد یا به ایران حمله کرد که ادعا شده است انگلیس در جنگ جهانی دوم عامل 11 میلیون مرگ در ایران شد؟ همچنین چگونه است که با این قاتل مرگ 11 میلیون ایرانی در کودتای ننگین 28 مرداد 32 علیه ی حکومت دمکراتیک دکتر مصدق در کنار دربار همکاری شد؟ مهمتر اینکه چرا تا قبل از تهاجم و اشغال سفارت انگلیس این پرونده ی 11 میلیون گشوده نشده بود؟

حسن عباسی امروز در حاشیه حضورش در دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شباهت بین تسخیر سفارت انگلیس و لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 اظهار داشت: به نظر بنده سفارت آمریکا را اشتباهی اشغال کردیم و اول باید سفارت انگلیس را اشغال می‌کردیم.وی خاطرنشان کرد: انگلیس مادر آمریکاست و همچنین شکل‌دهنده رژیم صهیونیستی و مسلک‌ جعلی وهابیت، بهائیت و قادیانیت در هند است.عباسی گفت: همچنین لکه ننگ مرگ 11 میلیون ایرانی در جنگ جهانی دوم بر اثر قحطی بر دامن انگلیس تا ابد پا برجاست، انگلیس زمینه جدا شدن بحرین از کشور ما را ایجاد کرد و افغانستان را از ایران بزرگ جدا کرد.وی بیان کرد: صحنه‌گردان تحریم‌های جهانی علیه ایران انگلیس است و این روند ادامه دارد، در حوادث دو سال پیش نیز با دخالت خود فضای ملتهبی در جامعه ایجاد و جامعه ما تا مدت‌ها صحنه ناملایمت‌های بسیاری بود.رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: تصرف سفارت انگلیس شباهت‌های بسیاری با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دارد و دست کمی از آن حادثه عظیم نداشت و هدف هر دو بر سر زدودن کسانی بود که وجه امپریالیستی داشتند و باید با آنها برخورد می‌شد.وی با اشاره به نحوه برخورد دانشجویان با انگلیس و ارزیابی‌اش از این حرکت انقلابی افزود: اعتراض به حقی بود و بالا رفتن از دیوار سفارت بر اساس رای مجلس ممکن است به نوعی احساسی تلقی شود، اما به شدت ضروری بود.عباسی اذعان کرد: حرکت ارزشمند دانشجویان الهام‌بخش دانشجویان منطقه است و دانشجویان سوری، مصری و فلسطینی نیز از این حرکت دفاع کردند و حتی مردم ترکیه در اعتراض به شایعه جنگ آمریکا علیه ایران پرچم آمریکا و انگلیس را به آتش کشیدند.وی با اشاره به ارزیابی‌اش از آینده رابطه با انگلیس عنوان کرد: انگلیس گفته که رابطه‌اش را قطع نمی‌کند و فقط کاهش می‌دهد، اما اگر ایران رابطه‌اش را قطع کند و یا حتی در درازمدت رابطه را کاهش دهد، ضریب امنیتی ایران بالا می‌رود.عباسی با اشاره به عکس‌العمل وزارت امور خارجه در قبال این حرکت دانشجویان بیان داشت: مسئولان واقع‌گرا بوده و دانشجویان آرمان‌گرا و در هر حال دانشجویان آرمان‌گرا باید جوانب و حاشیه‌های این موارد را تحمل کنند.

مسلمی‌نائینی به فارس خبر داد:اعزام دانشجویان بورسیه به انگلیس متوقف شد.خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: در حال حاضر اعزام دانشجویان بورسیه به کشور انگلیس متوقف شد.

این یارو با این اقدام خواسته دست پیش را بگیرد که پس نیفتد .چونکه پس از اخراج سفیر وکارکنان وپایین کشیدن پرچم سفارت ترور وجاسوسی در لندن وتعطیل کردن آن مگر هنوز قرار بوده است که دانشجوی بورسیه ای یا مأمور جاسوسی واطلاعاتی به انگلیس اعزم شود؟

حسن مسلمی‌نائینی مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحققات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا قطع رابطه علمی ایران با انگلیس و عدم اعزام دانشجویان بورسیه به این کشور صورت خواهد گرفت؟ گفت: ما تابع سیاست‌های دولت هستیم و باید منتظر باشیم تا دولت نظر خود را در این خصوص مطرح کند و تاکنون دستوری به ما منعکس نشده است.وی افزود: دانشجویان اکنون به صورت آزاد برای ادامه تحصیل به انگلیس مراجعه می‌کنند و این امر به وزارت علوم مربوط نیست اما اعلام شده اعزام دانشجوی بورسیه به انگلیس متوقف شود که در حال حاضر این اعزام‌ها به انگلیس متوقف است.مسلمی‌نائینی در پاسخ به این سؤال که آیا گزارشی مبنی بر ایجاد مشکلات برای دانشجویان بورسیه که در انگلیس تحصیل می‌کنند، دارید؟ خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد مشکلات برای دانشجویان بورسیه ایرانی که در انگلیس تحصیل می‌کنند، نشده است.این مقام مسئول در وزارت علوم اظهار داشت: ایران در کشور انگلیس دارای یک رایزن علمی بود که روز گذشته به همراه سایر دیپلمات‌های ایرانی به کشور مراجعه کرد.

واکنش بروجردی به ادعای سفیر انگلیس

http://www.fararu.com/vdcgzn9y.ak9u34prra.html

دیگر شکی نیست پس از اینکه این عضو بازار مکاره با آقازاده اش در رابطه با اختلاس بانکی 3 هزار میلیارد تومان احضار شد ومورد بازجویی قرار گرفت می بایست بر اساس تجربه ی بحران آفرینی برای منحرف کردن اذهان عمومی پیش زمینه آماده سازی تهاجم به سفارت انگلیس را وی در بازار مکاره با تصویب مصوبه کاهش روابط با انگلیس یا اخراج سفیر انگلیس فراهم نمود . بنا براین اکنون می بایست شاکی از روشنگری سفیر انگلیس در مورد تهاجم به سفارت انگلیس در تهران باشد.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واكنش به ادعاهای سفیر سابق انگلیس در تهران گفت: مقامات لندن صورت حساب اشتباهات خود را به نام دیگران ننویسند. 'علاءالدین بروجردی' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در واكنش به ادعاهای ' جان دامینیك چیلكات' گفت: سفیر سابق انگلیس در ایران به پریشان گویی افتاده است. وی با تاكیدبراینكه تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در كاهش رابطه با انگلیس كاملا بجا و بحق بوده است؛ اظهار داشت: این اقدام پاسخ به جنایات و خیانت های انگلیسی ها در كشور ما بود ولی انگلیسی ها بطور شتابزده در پاسخ به این تصمیم مجلس عمل كردند. رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه اقدام مجلس در كاهش رابطه با انگلیس با استقبال ملی مواجه شد، پاسخ سیاست های خصمانه انگلیس همان است كه انجام شد. دامنیک چیلکات سفیر بریتانیا در تهران در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، ضمن شرح مشاهدات خود از حمله به سفارت و باغ قلهک گفت: «ایران کشوری نیست که به صورت خودجوش در آن تظاهراتی شکل بگیرد و پس از آن به یک سفارت خارجی حمله شود. این اقدام تنها با اطلاع و حمایت نظام انجام می‌شود وی اظهار داشت که وی انتظار ندارد مناسبات دو کشور در آینده نزدیک عادی شود چراکه ایران به کنوانسیون‌های ژنو در مورد اماکن دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد. دامنیک چیلکات در عین حال تاکید کرد که عناصری در حکومت ایران متمایل بودند که فضا پرتنش شود. او، علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را در زمره این افراد دانست

توضیح درباره علت و نحوه ورود به سفارت.بيانيه‌ مجمع دانشجويان حزب‌الله: احساس بر عقلمان غلبه کرد

http://www.fararu.com/vdceen8o.jh8f7i9bbj.html

عذر بد تر از گناه آوردن با بازی نخ نما شده ی تکذیب کردن کی بود کی بود من نبودم. مثلاً رژیم ضد بشری که مهار ناپذیر می باشد می بایست که اراذل و اوباشانش هم اینگونه بی ترمز و دتده عقب کنده یا بقول خودشان احساسی باشند . سئوال است اگر چنانچه مهاجمان احساس شان تحریک شده بود. چرا اینان احساسی نشدند و به سمت بیت جماران یا زندان اوین یا کاخ دستگاه فاسد قضاییه و... نرفتند وچنین احساس مکتبی اصول گرایی شان را نمایش ندادند؟ تازه مگر این بازی حرکت خود سر و ود جوش یا سناریوی طراحی و سازماندهی شده 33 سال نیست که ادامه دارد ؟ چی شد اکنون که این تهاجم با شکست وموج محکومیت جهانی مواجه شده است برای فرار از مسئولیت عواقب آن دست به نمایش صورت مسأله پاک کردن با چاشنی غلبه ی احساس بر منطق وعقل شده است . آنهم اینکه مگر چماقداران حزب الله احساس ومنطق وعقل هم دارند؟!نظرات بازدید کنندگان هم جالب است.

مجمع دانشجويان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ايران با صدور بيانيه‌اي علت و نحوه ورود برخي دانشجويان به سفارت انگليس را تشريح كرد. هفته‌اي که گذشت اتفاقاتي در کشور افتاد که جاي بحث و تامل بيشتري را مي‌طلبد. مراسمي در روز سه‌شنبه مورخ 8 آذر 1390 مقابل سفارت انگلستان در سالروز شهادت استاد بزرگوار دکتر مجيد شهرياري با حضور اتحاديه‌هاي دانشجويي برگزار شد. در ابتدا چند تن از فعالان دانشجويي به نمايندگي از جمع دانشجويي و مردمي که در آنجا حاضر بودند به بيان سخنان خود پرداختند، سپس ‌حجت‌الاسلام والمسلمين قاسميان به سخنراني پرداختند.پس از پايان سخنراني ايشان تقريباً فشار حاضرين براي ورود به سفارت آغاز شد و موج اول دانشجويان وارد سفارت شدند و پرچم اين کشور در سفارت پايين کشيده شد و پس از اين اتفاق دانشجويان به ساختمان‌ها و اماکن سفارت وارد شدند. لازم به ذکر است در آن زمان در سفارت جز معدودي کارمند و کارگر معمولي کسي حضور نداشت. دانشجو باید آنقدر تحلیل داشته باشد تا با یک حرکت نسنجیده دولت را به گوشه رینگ تدافع در مقابل غرب نکشاند.احساسات بر عقلمان غلبه کرد.در مساله ورود به سفارت دانشجو آلت دست جناح ها، گروهها و امیال شخصی بعضی افراد شدهمانهایی که دانشجویان را راه دادند، دستور خروج را به ایشان دادند.تخریب اموال و ساختمان های داخلی سفارت نکته ای منفی در کارنامه واردشدگان به سفارت است.نمایندگان مجلس حاضر در محل از کرده خود عبرت بگیرند4) رسانه‌هايي نيز که آتش تهيه اين اقدام توسط آنان ريخته شد و البته برخي از نمايندگان مجلس که در محل حاضر شدند و به حمايت پرداختند و به همراه همان رسانه‌ها درهاي فضا را بر عقلانيت بستند و احساس را جايگزين کردند نيز بايد از کرده خود عبرت گيرند و سعي کنند منافع شخصي و جناحي خود را در مقابل مصالح نظام کنار بگذارند. در پايان لازم به تذکر است که اگر دولت و مجلس شوراي اسلامي به وظايف خود عمل مي‌کردند و دست انگليس را زودتر از منافع ملت کوتاه مي‌کردند شاهد اين اتفاقات نبوديم و دانشجويان از دولت و مجلس محترم انتظار دارند با قدرت و اقتدار مقابل ضجه‌هاي اين روباه پير و اسطوره امپرياليزم بايستند و به هيچ عنوان زير بار سهم خواهي‌ها و مطالبات غير عادلانه انگلستان و ساير متحدين او نروند. همچنين در مقابل تهديد کشورهايي چون نروژ، که طفيلي جبهه استکبار نيز نيستند با قدرت و صلابت ايستادگي کند که چون روز روشن اينان همچون رفتن عجولانه شان سر خورده و سر افکنده باز خواهد گشت. بر دولت و مجلس فرض است که از هرگونه ارتباط مجدد يا مذاکره با انگليس بپرهيزند و با اقداماتي در خور شان ملت ايران دست استعمارگر پير را براي هميشه کوتاه نمايند و با بي اعتبار کردن پوند در معاملات، عدم بورسيه دانشجويان به انگليس و اعمال برخي محدوديت‌هاي نفتي گامي موثر براي محدود کردن روابط اقتصادي و فرهنگي با انگليس بردارد.نظرات بازديدکنندگان" ریختن اونجا رو نابود کردن حالا دیدن خیلی واسه مملکت گرون تموم شده , میگن ما نبودیم . جالبه , عجب اشتباهی !!!!!!!!!!!!!!!! ما که داریم تو همین مملکت با هر بدبختی می سازیم اینم روش مثل اجاره خونه و نابسامانی های اقتصادی . بیچاره آقا زاده هایی که لندن بورس بودن و راحت داشتن زندگی می کردن. ي واي حالا چي كار كنيم؟ كي بود كي بود من نبودم!!!!!!!!!!!!...!!!