گزیده خبر های 13 آذر 90 قسمت –7

.. ايران خودرو تبريز با داشتن 5 هزار نيروي كار تعطیل میشود

چه ایراد دارد چونکه هرچه باشد به نفع رانت خوران و اختلاس گران می باشد. همچنین بالاخره می بایست پیام وارونه ی جهاد اقتصادی همراه با رشد شکوفایی و نوآوری اقتصادی ولی وقیح منفور ونا مشروع یه جورایی ثابت شود که چقدر پوشالی وو ارونه می باشد . از سوی دیگر باید اثرات رشد بی رویه واردات نسبت به کالاها همراه با نقش تحریم ها هم اینگونه برجسته کرد که مشخص شود سیاست 33 ساله ی چوب حراج بر منابع وذخایر وسرمایه کشور زدن می باشد.

عصر ایران: كارخانه ايران خودرو تبريز با داشتن 5 هزار نيروي كار به دليل عدم شماره گذاري وانت پيكان و توقف تولید این محصول، از پايان هفته جاري تعطيل مي شود.بر اساس شنيده ها از منابع آگاه، با توجه به اينكه خطوط توليد ايران خودرو تبريز تنها توانايي توليد محصول وانت پيكان را دارند و اين محصول در دو ماه گذشته شماره گذاري نشده، کارخانه ایران خودرو تبریز در آستانه تعطيلي قرار گرفته است.این منبع آگاه اضافه کرد: آنچه از محدودیت شماره گذاری وانت پیکان می توان استنباط کرد این است که در نخستین گام بیش از پنج هزار کارگر ایران خودرو بیکار خواهند شد و این موضوع درست نقطه مقابل سیاست های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و محرومیت زدایی است.تاکنون 40 هزار دستگاه از تولیدات وانت پیکان ایران خودرو در پارکینگ ها خاک می خورد و همین موضوع باعث شده تا با افزایش تقاضا در سطح بازار فضای مناسبی پیش روی دلالان و واسطه ها ایجاد شود و در عین حال بخش عمده ای از شبکه حمل ونقل کالا در کشور بلاتکلیف بماند.با توجه به زيان ميلياردي كه به دليل عدم شماره گذاري وانت پيكان بر اين شركت تحميل شده، مسؤلين و سهامداران عمده ناچار به صدور دستور تعطيلي خط توليد ايران خودرو تبريز شده است.گفتني است علي رغم صدور مجوز سازمان ملي استاندارد ايران و همچنين مصوبه هيات دولت مبني بر توليد و شماره گذاري وانت پيكان تا پايان سال جاري، راهور ناجا از شماره گذاري اين خودرو امتناع مي كند.

عراق جایگاه ایران در اوپک را تصاحب کرد

http://www.fararu.com/vdcezp8o.jh8fwi9bbj.html

ننگی بزرگ تر برای حاکمان ایران نیست که کشوری که ادعای قدرت بر تر جهان دارد ومی خواهد جهان را تغییر دهد واصلاحش کند ومدیریت آن را در دست داشته باشد وفضا را تسخیر نماید. اکنون در شرایطی که محاط بحران به خصوص تحریم ها شده است . جالب است با وجود اینکه عراق را حیاط خلوت خود کرده است . ولی بدلیل فرسودگی تأسیسات صنفت نفت و تولید واخراج آن به چنان وضعیت فلاکت باری افتاده است که از رده دوم مقام تولیدد ر سازمان اوپک به رد 4 پس از عراق قرار گرفته است .

در حالي كه ميزان توليد روزانه نفت ايران برخلاف هدف گذاري 5 ميليوني در برنامه همچنان پايين تر از 4 ميليون بشكه در روز مانده است؛ توليد روزانه نفت عراق به سقف 4 ميليون بشكه در روز نزديك مي شود. اما شايد خبر مسرت بخشي نباشد كه بشنويم همزمان با کاهش صادرات نفت ایران به مرز 2 میلیون بشکه در روز، عراق در ماه گذشته میلادی با صادرات به طور متوسط روزانه دو میلیون و 135 هزار بشکه نفت به طور رسمی جایگاه دومی ایران در اوپک را تصاحب کرد. بر این اساس با وجود شکست طرح خصمانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت خام اما در شرایط فعلی به دلیل کاهش تولید و البته عدم كاهش مصرف داخلي میزان صادرات نفت ایران با کاهش همراه بوده است. همواره ميزان غير استاندارد و سرانه بالاي مصرف انرژي در ايران مورد انتقاد همه كارشناسان دولتي و خصوصي بوده است؛ اما همواره نيز اين مساله به راختي قابل درمان لاينحل مانده تاجايي كه امروز به حد خطري همطراز تحريم خارجي رسيده و ضربه اي را كه تحريم مي تواند بزند مصرف بالاي داخلي وارد مي آورد. ايران كشوري است كه به تنهايي اندازه اتحاديه اروپا گاز مصرف مي كند و البته در مصرف نفت هم همين اشاره بس كه دقيقا ميزان مصرف داخلي با حجم صادرات روزانه برابري دارد. اما سوال اساسي ديگر چرايي عدم تحقق برنامه توليد است در حالي كه بايد طبق هدفگذاري ها در برنامه پنجم به مرز 5 ميليون بشكه برسيم و اين يعني عبور از سقف 4 ميليون بشكه در نيمه نخست 90 كه البته همچنان بييشتر به آرزو شباهت دارد تا هدف. البته عراق با روند موجود افزايش در توليد احتمالا گوي سبقت را در حجم توليد روزانه تا پايان سال از ايران خواهد ربود.در اين صورت دقيقا در دوره رياست ايران بر اوپك هر دو جايگاه دومين توليد كننده و دومين صادر كننده عضو آن را از دست خواهيم داد. سازمان اوپک در آخرین گزارش سرمی خود با اشاره به کاهش 23 هزار بشکه ای تولید نفت ایران در اکتبر سالجاری میلادی از سقوط 78 هزار بشکه ای تولید نفت ایران در اکتبر (مهر- آبان) در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2011 میلادی خبر داده است. از سوی دیگر رویترز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: فلاح الامری رئیس اداره بازاریابی نفت خام عراق (سومو) گفت: صادرات روزانه نفت عراق در ماه گذشته میلادی روزانه با 47 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه اکتبر به دو میلیون و 135 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه اکتبر دو میلیون و 88 هزار بشکه در روز بود. همچنین صادرات نفت خام عراق به وسیله نفتکش‌های جاده پیما به اردن در ماه نوامبر روزانه 10 هزار بشکه بوده است. عراق قصد دارد یکی از سه پایانه شناور صادرات نفت در حال احداث را از اول ژانویه 2012 میلادی راه اندازی کند که این گامی مهم در برنامه این کشور برای افزایش ظرفیت صادرات نفت از پایانه های نفتی جنوب به شمار می رود

طرح امنیتی ویژه عاشورا در نجف

مگر عوامل نفوذی درون دولت دست نشانده ی نوری مالکی و پاسدار تروریست سفیر حسن دانایی فرد و سپاه قدس و با همکاری القاعده و سایر جریانات تروریستی سنی اجازه می دهند که امنیت وجود داشته باشد ودست به اعمال تروریستی وانفجاری نزنند و آن را به حزب سابق بعث عراق و حامیان عربستان نسبت ندهند؟

نیروهای امنیتی عراق یک طرح امنیتی ویژه را برای تامین امنیت زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده اندمهر: طرح امنیتی ویژه در نجف اشرف در آستانه عاشورای حسینی و استقرار 30 هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت زائران از آخرین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.به گزارش خبرگزاری براثا، "مقداد الموسوی" مدیر اطلاع رسانی پلیس نجف اظهار داشت که نیروهای امنیتی عراق یک طرح امنیتی ویژه را برای تامین امنیت زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده اند.به موجب این طرح، بیش از 30 هزار نیروی امنیتی تامین امنیت مناطق مملو از هیئت های عزاداری به ویژه در نزدیکی حرم مطهر امام علی (ع) و بارگاه شریف مسلم بن عقیل را برعهده خواهند گرفت.خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که مراسم عاشورای حسینی درعراق با حضور گسترده زائران در کربلای معلی در حال برگزاری است به طوری که طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.در این گزارش آمده است: میلیون ها شیعه از نخستین ساعات صبح تا نیمه های شب به عزاداری می پردازند و در مساجد، حسینیه ها و هیئت های برپا شده در خیابان اصلی، کوچه ها و منازل نوحه سر می دهند و بر سر و سینه خود می کوبند."قاسم عطا" سخنگوی فرمانده عملیات بغداد نیز در این رابطه اظهار داشت که تمامی نیروهای امنیتی عراق توان خود را برای تامین امنیت میلیون ها عزادار در سرتاسر این کشور آماده کرده اند.شهرهای شیعه نشین عراق در روزهای دوشنبه و سه شنبه تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل رسمی اعلام می شود.

قيمه نذري، 315 هزار تومان

http://www.fardanews.com/fa/news

خوب گذشته از اینکه چه میزان از ملات های این خورشت نذری قیمه وارداتی است واز کدامین بلاد کفر یا غیرو می باشد که بر اساس فتوای آخوندهای دین فروش حاکم حرام ومکروه نمی باشد و می تواند مورد قبول واقع شود .مسأله ی مهم این است که آماده کردن قیمه نذری برای 100 نفر به این رقم 315 هزار تومان نیاز است که حقوق یک ماه یک کارگر است . تازه گفته می شود نه تحریم ها ونه تورم و رانی قیمت ها برروی زندگی مردم اثر ندارد. فراموش نشود که مهم این است که در محرم گریه و زاری بر پا شود وامام حسین کشی شود .چون خمینی شیاد گفته بود گریه ثواب دارد همچنین تأکید نمود برپایی مراسم جشن نوروز جایز نیست و واجب حضور یافتن در گورستان ها می باشد

در روزهاي ماه محرم و مخصوصا در روزهاي تاسوعا و عاشورا بسياري از هيات مذهبي اقدام به پخت و توزيع نذري مي‌كنند. خورشت قيمه وآش رشته در اين روزها بيشترين حجم از نذري‌هايي را تشكيل مي‌دهد كه توسط هيات‌ها پخته و ميان مردم و عزاداران تقسيم مي‌شود.تهران‌امروز: در روزهاي ماه محرم و مخصوصا در روزهاي تاسوعا و عاشورا بسياري از هيات مذهبي اقدام به پخت و توزيع نذري مي‌كنند. خورشت قيمه وآش رشته در اين روزها بيشترين حجم از نذري‌هايي را تشكيل مي‌دهد كه توسط هيات‌ها پخته و ميان مردم و عزاداران تقسيم مي‌شود.بنابراين در اين روزها اقلام خوراكي كه در پخت اين دو نوع غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرند با افزايش فروش چشمگيري روبه‌رو مي‌شود و همين موضوع گاهي باعث افزايش قيمت‌هايي در اين كالاها مي‌شود.همچنين در اين روزها فروش ظروف يك‌بار مصرف هم رشد چشمگيري نسبت به ديگر روزها دارد. گفتني‌است افزايش فروش ظروف يكبارمصرف و رشد فروش آن باعث شده‌است كه برخي مغازه‌داران و حتي دستفروشان اقدام به فروش ظروف يكبار مصرف با قيمت‌هايي بالاتر از عرف بازار كنند. در عين حال موضوعي كه در اين ميان مطرح است برآورد قيمت تهيه خورشت قيمه براي نذري‌است. جدا از هيات‌هاي مذهبي معمولا عموم مردم عزادار هم اقدام به پخت و پخش قيمه مي‌كنند و حدودا براي 100 نفر خورشت قيمه تهيه مي‌كنند. براي تهيه خورشت قيمه براي 100 نفر به 10 كيلوگرم گوشت گوسفندي با قيمت هر كيلو 19 هزار تومان، 15 كيلوگرم سيب‌زميني به قيمت هر كيلو 800 تومان، 4 كيلو لپه به قيمت هر كيلو دو هزار و 500 تومان نياز است. همچنين 10 كيلوگرم پياز به قيمت 700 تومان، 2 كنسرو رب يك كيلويي به قيمت هر عدد دو هزار و 100 تومان و 20 كيلو برنج هندي به قيمت هر كيلو دو هزار و 700 تومان جزو موادي است كه بايد در پخت خورشت قيمه مورد استفاده قرار بگيرد. از همين‌رو قيمت خريد 10كيلوگرم گوشت گوسفندي به يكصد و 90هزار تومان مي‌رسد وخريد 20 كيلو برنج هم چيزي حدود 55 هزار تومان هزينه دارد. همچنين 7 هزار تومان براي خريد 10 كيلوپياز، 12 هزار تومان براي خريد سيب‌زميني، 5 هزار تومان براي خريد رب و 10 هزار تومان هم براي خريد لپه بايد پرداخت شود. البته خريد روغن و ادويه‌هاي لازم هم هزينه‌هاي خاص خود را در پي دارد.بايد توجه داشت كه جمع‌بندي قيمت اقلام پخت خورشت قيمه براي 100 نفر با قيمت‌ها مذكور چيزي حدود 300 هزار تومان هزينه خواهد داشت. همچنين 15 هزار تومان هم براي خريد ظروف يكبار مصرف هزينه مي‌شود كه قيمت پخت و پخش كردن نذري ميان 100 نفر را به 315 هزار تومان مي‌رساند.

طرح سه فوريتي برای تنبیه 25 سفير اروپايي که از سفارت انگلیس بازدید کردند!

گزارش فوق را باا ین اقدام اعضای دست نشانده ی بازار مکاره مقایسه کنید تا که بهتر بدانید چگونه این جیره خوران حکومتی به جای پیگیری مطالبات مردم و پرسش گری محور ورشکستگی و تعطیلی ایران خود رو تبریز و بیکار شدن 5 هزار پرسنل که آن سوی سیاست خشک کردن دریاچه ی ارومیه می باشد . همینطور بدون توجه به نقش تأثیر گذاری تحریم ها وبازتاب موج محکومیت رو به رشد جهانی تهاجم به سفارت انگلیس در تهران که ادامه دارد و موجب تصویب تحریم های بیشتری شده است .اماا ینان بنا بر دستور دیکته شده چنین از موضع فرار به جلو وضعف قدرت نمایی کاذب به حساب تنبیهی علیه ی 25 سفر اروپایی کرده است؟
جام جم : عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيشنهاد طرح سه فوريتي براي برخورد با 25 سفير اروپايي خبر داد و گفت:پيشنهاد اين طرح براي برخورد با سفرايي است كه كارناوال سياسي در تهران براه انداختند.فاطمه آليا نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه در گفت‌وگو با جام جم آنلاين افزود: اين سفرا بعد از قضيه ورود دانشجويان به سفارت انگليس و باغ قلهك كه متعلق به ملت ايران است، خيابانهاي تهران را فضاي جولان و تاخت و تاز ديپلماتيك خود قرار دادند كه عملي قبيح و زشت و خلاف مقررات ديپلماتيك بوده است.برخي از نمايندگان مجلس پيشنهاد دادند تا براي برخورد با اين سفرا طرح سه فوريتي در مجلس ارائه شود."عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: در حال حاضر مجلس جلسه ندارد و هفته آينده كه مجلس بازگشايي شد، تصميماتي در اين زمينه گرفته خواهد شد. وي تاكيد كرد: انگليس و برخي كشورهاي تحقير شده توسط ملت هاي خود ظاهرا درك قابل قبولي از عمق و عظمت انقلاب اسلامي ايران ندارند.عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت : اگر ظرف چند روز آينده اين سفرا تغييراتي در رفتار خود ايجاد كردند، ممكن است تصميمات ديگري اتخاذ شود در غير اين صورت طرح سه فوريتي حتما در مجلس ارائه مي شود.آليا گفت: نمايندگان ملت همانگونه كه طرح كاهش رابطه با انگلستان را به تصويب رساندند، از اين به بعد هم در مورد هر كشوري كه بخواهد بزرگي، عزت و استقلال ملت ايران را مورد اهانت قرار دهد، تصميم گيري خواهند كرد.وي افزود: انگليس و سفير بي ادب اين كشور سعي كردند تا حركت خودجوش دانشجويان كه حاكي از خشم آنها بود را وارونه جلوه دهند و آن را منتسب به دولت و نظام كنند در حالي كه همگان مي دانند كه حركت دانشجويان خودجوش و براي ابراز تنفر و انزجار نسبت به توطئه هاي روباه پير انگليس، شيطنت ها و دشمني هاي آنها عليه ملت و همچنين غصب باغ قلهك بوده است.بعد از تجمع هشتم آذرماه دانشجويان مقابل سفارت انگلستان و باغ قلهك ، سفرا و دیپلمات‌های ۲۵ کشور خارجی روز پنج شنبه پس از بازدید از باغ قلهک، وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند.سفیر لهستان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه گذشته سه جلسه اضطراری با حضور همین سفرا در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی از جمله این افراد بودند.انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند.وزارت امور خارجه کشورمان تا کنون اقدام جدی در این زمینه بعمل نیاورد.

شوخی موسوی خوئینیها با دبیر شورای نگهبان: دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، ودیگر آیتالله جنتی

بالاخره هرچه باشد آخوند های پالان ساییده ومفت خور وغیر مولد حوزوی حکومتی که بقدرت رسیده ودر گیر جنگ قدرت وثروت می باشند با همه دشمنی که با مردم ایران دارند به خصوص کینه ی خاصی نسبت به مخالفان بر انداز دارند ولی با وجود همه اختلافاتی که با هم دیگر دارند زبان همدیگر هم به خوبی می فهمند .برای همین با گفتمان آخوندی و حوزوی هم دیگرر ا مخاطب قرار می دهند.

خبر آنلاین : آیتالله محمد موسویخوئینیها با بیان اینکه حاکمیت از اصلاح طلبان عبور کرده است واز حضور آنان در انتخابات استقبال نمیکند، گفت: تأیید آیتالله جنتی وحتی اگر نامه فدایت شوم هم برای اصلاحطلبان بنویسند دیگر نتیجهای ندارد چون فرصت تمام شده است.به گزارش خبرآنلاين، وي در وب سايت خود در پاسخ به اين سوال که «اگر به فرض آقای جنتی برای مانور سیاسی و پر رنگ جلوه دادن انتخابات پیش رو، صلاحیت تعدادی از کاندیداهای اصلاحطلب را تایید کند،انوقت نظرتان چیست؟» نوشت: اصلاحات فراتر از قضیه انتخابات است.گزيده پاسخ وي را بخوانيد اولاًقرار نیست که همه چیز یکباره عوض شود ، قرار نیست انقلاب دیگری رخ دهد، سخنی کارشناسانه است که میگویند یک نسل دو بار انقلاب نمی کند .ناگفته نماند از زمانی که آقای احمدینژاد وارد صحنه سیاسی کشور در سطح ملی شده اند هر چند وقت یکبار یک انقلاب رخ میدهد! پیروزیشان در انتخابات ریاست جمهوری را یک انقلاب خواندند، نهم دیماه مجدداً یک انقلاب دیگری رخ داد، در همین چند روز پیش هم با حمله به سفارت انگلیس انقلاب دیگری اتفاق افتاد فرصت انتخاباتی برای کسانی که میخواهند وارد انتخابات شوند تمام شده است تأیید آیت الله جنتی وحتی اگر نامه فدایت شوم هم برای اصلاح طلبان بنویسند دیگر نتیجهای ندارد چون فرصت تمام شده است . البته این تنها یک سوء ظنی بود از بنده در باره آیت الله جنتی والّا من میدانم که دامن آقای جنتی منزّه است از این که اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس وحتی برای ورود به بهشت تآیید بفرمایند. برای انبساط خاطر جناب جنتی ضرب المثل جدیدی شنیده ام که خدمت دائم الوجودشان عرض میکنم: دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، ودیگر آیت الله جنتی