گزیده خبرهای 21 آذر90 قسمت -3

چرا احمدی نژاد هر سال هفته آخر آذر به مازندران میرود؟

خوب معلوم است که رئیس جمهور برای فاتحه خوانی وزیر کشور اسبق خود بر سر قبر دکتر کردان می رود وحاضر می شود تا فاتحه خوانی کند واز وی دفاع نماید ودست به افشاگری توطئه گران بزند. اینکه دیگر نیاز به رد گیری و فاش کردن ندارد . به ویژه اینکه رئیس جمهور برخلاف ولی وقیح منفور ونا مشروع که دوستانش را ترک وطرد و فراموش می کند.

دو سال است كه محمود احمدي‌نژاد در هفته آخر آذر ماه راهي مازندران مي‌شود تا در سالگرد درگذشت مردي شركت كند كه او را «يك بسيجي واقعي» مي‌داند كه جاي او «به اين زودي‌ها در دولت پر نمي‌شودشرق: دو سال است كه محمود احمدي‌نژاد در هفته آخر آذر ماه راهي مازندران مي‌شود تا در سالگرد درگذشت مردي شركت كند كه او را «يك بسيجي واقعي» مي‌داند كه جاي او «به اين زودي‌ها در دولت پر نمي‌شودعلي كردان وزير كشور دولت نهم بود كه مدتي كوتاه پس از رأي موافق مجلس به استيضاحش بر اثر بيماري سرطان درگذشت. محمود احمدي‌نژاد اما در قامت رييس دولت تا آخرين لحظات زندگي كردان از او دفاع كرد و حتي پس از مرگش نيز با انتقادات شديداللحن از مخالفانش آنها را به «همدستي با استعمار پير براي ضربه زدن به شخصيت او» متهم كرد. احمدي‌نژاد كه پيش از اين خط قرمز خود را كابينه‌اش خوانده در ماجراي كردان و دفاع قاطعانه از او حمايتش از مردان دولت به هر قيمتي را اثبات كرد. ديروز روابط عمومي استانداري مازندران به نقل از استاندار اين استان اعلام كرده كه «احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري اسلامي ايران براي شركت در مراسم دومين سالگرد ارتحال مرحوم حاج علي كردان به مازندران سفر مي‌كند.»سيدعلي‌اكبر طاهايي، استاندار مازندران با اشاره به اين سفر گفته «انگيزه سفر ایشان به استان، پاسداشت و نكوداشت اين فرزند شايسته مازندران است كه حلاوت خدمتش در نقاط مختلف كشور بر جاي مانده استدفاع قاطعانه و سرسخت احمدي‌نژاد از كردان اما تا پيش از فوت او تا آنجا پيش رفت كه بسياري از دوستان ديروز و همراهان سابق احمدي‌نژاد در مجلس به صف‌آرايي در مقابل او پرداختند. نمايندگان مجلس بارها و بارها در ديدار‌هاي رسمي و غيررسمي خود از احمدي‌نژاد خواستند كه كردان را بركنار كند تا مجلس ناچار به تهيه طرح استيضاحش نشود اما رييس‌جمهوري نه تنها كردان را از وزارت كشور بركنار نكرد بلكه طرح استيضاح مجلس را «غير قانوني» توصيف كرد و به نشانه اعتراض در جلسه استيضاح شركت نكردند.انتقادات محمود احمدي‌نژاد به عملكرد مجلس در ماجراي استيضاح و بركناري كردان به حدي بود كه در اولين مراسم سالگرد كردان دفاع جانانه‌اي از وزير درگذشته خود كرد. احمدي‌نژاد فردا راهي ساري است تا در دومين مراسم سالگرد مرحوم علي كردان شركت كند.

جوانفکر «خاتون» هدیه داد

جالب است که از یک سو علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور است و متهم به ریان انحرافی درون دولت می باشد و زمان زیادی از محاکمه ی وی بدلیل انتشار مجله ی خاتون نمی گذرد .همچنین پس از آن توطئه ی هجوم گزمکان یگان ویژه دستگاه قضاییه به دفتر وی شد . آنهم هنگامی که وی مصاحبه ی مطبوعاتی داشت. سپس وی روشنگری کرد وگفت که این اقدام طرح کودتا علیه ی دولت بود . اماا کنون برای اینکه دهان کجی به توطئه گران منتقد وی ودولت کرده باشد یک نسخه ی مجله ی خاتون را ب آخوند های دیدار کننده با وی هدیه داده است که نشان دهنده ی تبلیغات منفی علیه ی دولت وجریان انحرافی علیه ی دولت میب اشد.

به گزارش شفاف، در دیدار چند روز گذشته برخی روحانیون با جوانفکر، وی به آنها نسخه مجله خانون را هدیه داد.به گزارش شفاف، در دیدار چند روز گذشته برخی روحانیون با جوانفکر، وی به آنها نسخه مجله خانون را هدیه داد.

عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق : در صورت تحریم های بیشتر ایران، بازرگانان عراقی مجبور می شوند از کشورهای دور تری کالا وارد کنند

گرچه این اعتراف نشان از وابستگی دولت دست نشانده ی نوری مالکی به دو رژیم ضد بشر و فاشیستی و جنایتکار است کهه م پیمان ومتحد همدیگر می باشند . از طرف دیگر بیان کننده ی این واقعیت است که تحریم ها چگونه تأثیر گذار ومخرب بوده است .در صورتیکه از موضع فرار به جلو تلاش می شود تا که بطور وارونه ادعا شود که تحریم ها نه اثر نداشته ، بلکه موجب سیاست خود کفایی شده است

عصر ایران: به گزارش به نقل از سایت "صوت العراق"، "عبد الحسين عبطان" عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق گفت: تحریم های اقتصادی که از سوی سازمان ملل متحد علیه ایران و سوریه اعمال خواهند شد به میزان زیادی براقتصاد عراق نیز تاثیر خواهد داشت. این تحریم ها منجر به افزایش بهای کالاها در عراق خواهند شد زیرا بازرگانان عراقی مجبور می شوند از کشورهای دور تری کالا وارد کنند.عضو فراکسیون ائتلاف ملی افزود: حجم مبادلات تجاری میان عراق و دو کشور ایران و سوریه به ویژه در بخش های بازرگانی و صنعتی بسیار بزرگ است. سوریه و ایران انتخاب های نخست عراق برای واردات تولیدات کشاورزی مانند میوه و سبزیجات است زیرا تولیدات داخلی عراق در این بخش، بسیار اندک است.عبطان ادامه داد: البته عبور کالاها از خاک ایران و سوریه به سمت عراق با مشکلی روبه رو نخواهد شد زیرا در این باره ، تحریم یا محدودیتی وجود ندارد."محمد خلیل" دبیر کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق هم گفت: اقتصاد عراق به صورت مستقیم یا غیرمستقیم حتما از اعمال تحریم ها علیه ایران و سوریه تاثیر می پذیرد زیرا تحریم باعث می شود قیمت کالاها در بازار های داخلی عراق افزایش یابد. این افزایش بها به دلیل تغییر مسیر انتقال کالا به عراق است.عضو فراکسیون ائتلاف کردستان عراق همچنین درباره ورود کالاهای با کیفیت پایین و نامناسب برای استفاده در عراق از ایران و سوریه به دلیل تحریم ها هشدار داد زیرا به گفته این نماینده عراقی، مرزهای این کشور با ایران و سوریه تحت کنترل کامل نیست.

تجمع اعتراضی فرهنگیان میناب در پی کشته شدن 5 معلم

33 سال است که سیاست چوب حراج بر منابع وذخایر وثروت ملی کشور زده می شود از جمله از فروش منابع نفتی کشور دلارهایش به غارت برده شده است. همچنین بصورت قاچاقی از طریق مرز های زمینی و آبی به برون کشور منتقل شده است. ولی بهایش را محرومان داده اند . به خصوص اکنون نوبت معلمان زحمتکش رسیده است که در این رابطه بهدر رفته است . طوریکه موجب تجمع اعتراضس همکاران شان واقع شده است.

گروهی از فرهنگیان میناب در پی حادثه‌‌آفرینی‌ اخیرخودروی حامل قاچاق سوخت و مرگ پنج معلم در این شهرستان صبح امروز با تجمع در برابر فرمانداری خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شدند.به گزارش فارس از بندرعباس در ماه‌های اخیر این رسانه و دیگر رسانه‌ها بارها و بارها اخباری را در مورد حادثه‌آفرینی توسط خودورهای حامل قاچاق به ویژه قاچاق سوخت منتشر و بارها و بارها نیز خطرات پیرامون نوع و نحوه تردد این خودروها که اغلب فاقد پلاک هستند در محلات و مراکز جمعیتی و جاده‌ها توسط رسانه‌ها گوشزد شده بود.در پی بروز یکی از تلخ‌ترین حوادث جاده‌ای هرمزگان، طی دو روز گذشته و مرگ پنج معلم جوان در شهرستان میناب که علت اصلی آن برخورد یک وانت حامل قاچاق سوخت با خودروی حامل درگذشته‌گان این حادثه ذکر شده است، موجی از اعتراضات به قاچاقچیان سوخت در این شهرستان در میان مردم به راه افتاده است. در همین راستا از ساعاتی پیش جمع قابل توجهی از فرهنگیان در میناب با سه خواسته محوری مقابله جدی با قاچاق سوخت، مقابله جدی با تردد خودروهای حامل اتباع افاغنه و پاکستانی در سطح جاده‌های شهرستان و برخورد جدی با عبور و مرور خودروهای فاقد پلاک در شهرستان در جلوی فرمانداری تجمعی آرام را برگزار کرده‌اند.دقایقی پیش امام جمعه شهر میناب نیز به تجمع‌کنندگان پیوست.میرزا حسین معتمدی‌فر که خود در تریبون جمعه یکی از منتقدان وضعیت قاچاق در شهرستان بوده است، خطاب به فرهنگیان اظهار داشت: درد شما درد من نیز هست.وی گفت: در این مورد و در راستای تحقق خواسته‌های فرهنگیان که خواسته‌های مردم نیز است باید کاری عملی صورت گیرد.امام جمعه شهرستان میناب افزود: مردم این شهرستان به سختی زندگی می‌کنند و به راحتی از دست می‌روند. همچنین رئیس آموزش و پرورش میناب نیز خطاب به فرهنگیان با بیان اینکه "کار شما خوب است"، از معلمان خواست به کلاس‌های درس بگردند.در بخش دیگری از خواسته‌ها و انتقادات فرهنگیان در مورد عدم پوشش واقعه درگذشت پنج معلم مینابی از رسانه ملی نیز مباحثی مطرح می‌شود.تجمع کنندگان خواستار حضور فرماندار و توضیحات وی هستند.گفته می‌شود فرماندار در حال حاضر طی نشستی با مقامات انتظامی در حال بررسی موضوع اخیر است.

حبس مديرعامل دردستشويي براي دريافت حقوق

اینهم وضعیت اقتصادی و تولیدی در سال جهاد اقتصادی که سرنوشت کارگران آنگونه شده است که برای دریافت دستمزد ناچیز شان مجبورند که مد یر عامل کارخانه در دستشویی حبس کرده یا به گروگان گرفته شده است تا که بتواند به خواست خود برسد . البته در کشوری اتفاق افتاده است که ادعا می شود در آن فقیری وجود ندارد و کسی با شکمه گرسنه سر بر بالین نمی گذارد . مهمتر اینکه ادعای رهبری جنبش بیداری اسلامی منطقه هم دارد.

مردمسالاری : تعدادي از کارگران يکي از کارخانه هاي نساجي در شمال کشور براي مطالبه حقوق عقب افتاده خود مديرعامل کارخانه را در دستشويي حبس کرده و اعلام کردند که با دريافت مطالبات معوقه خود، اين فرد را آزاد نخواهند کرد. به گزارش ايران يار، يکي از کارگران اين کارخانه تاکيد کرد که مدير عامل اين کارخانه تنها نصف روز در دستشويي محبوس بوده اما مدت زمان زيادي در سالن هاي کارخانه در اختيار کارگران بوده تا اينکه حقوق عقب افتاده کارگران را در اختيار آنها قرار دهد. اين اقدام در نهايت با وساطت و وعده هاي فرماندار مبني بر پرداخت حقوق معوقه کارگران، مديرعامل توانست کارخانه را ترک کند اما بعد از گذشت چند روز همچنان وعده هاي فرماندار نيز عملي نشد. بالاخره کارگران به اين نتيجه رسيدند که مقابل فرمانداري تجمع کنند شايد حقوق عقب افتاده 16 ماهه آنها پرداخت شود اما همچنان کاري براي اين افراد که بيش از 400 نفر هستند انجام نشده است