"اهداف طرح سازماندهی شده ی تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران که منجر به شکست شد "

به نظر می رسد که یک بعد هدف طرح تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران ادامه ی طرح نا موفق تهاجم به دفتر مؤسسه ی روزنامه ی دولتی ایران بوده است . زیرا که علی اکبر جوانفکر مدیر مسئول این روزنامه و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور هم می باشد چند روز پیش فاش ساخت که این تهاجم یک طرح کودتا علیه ی دولت بود . اکنون درپاسخ به این روشنگری آخوند مهدی طائب که رئیس قرارگاه عمار است گفته که تیم احمدی‌نژاد به دنبال سرنگونی نظام است. با این حساب مشخص می شود که چرا پس از تهاجم و اشغال سفارت انگلیس علی اکبر صالحی وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه چون نه از این حرکت حمایت نکرد ، بلکه 2 بار هم ابراز تأسف نمود چگونه مورد هجوم و انتقاد حامیان اراذل اوباشان مهاجم واقع شد؟. بهرحال این تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران موجب شد که خیلی ناگفته های پنهان علنی شود . همانگونه که سبب ابهام زدایی از مدافعان سیاست مماشات گرانه ی غرب به خصوص انگلیسی ها شد . صد البته که عجیب موجب رسوایی و آبرو ریزی و مغبون شدگی طراحان این توطئه شد .چونکه در عالم تخیل رؤیایی خود عجیب کیسه ی گشاد بهره بر داری پس از این تهاجم واشغال گری انگلیس در تهران دوخته بودند . طوری که هر گز در مخیله شان نمی گنجید که این اقدام طراحی شده تهاجم به سفارت انگلیس که مصادف با شروع ماه محرم بود و قرار بود پس از این تهاجم مداحان ومرثیه خوانان ضد آمریکایی و انگلیسی و اسراییلی بر سر منبر ها ها روند و روضه های مبسوط ضد انگلیسی بخوانند و موازی تاسوعا وعاشورا و امام حسین کشی کنند و معرکه گیری علیه ی پیر استعمار یا دولت فخیمه انگلیس برپا دارند واهداف دیکته شده را دنبال نمایند. آری طراحان این حرکت تصور نمی کردند که این تهاجم نه با بی توجهی کامل مردم ایران مواجه خواهد شد ، بلکه موجب انتقادات داخلی همراه با پیآمد موج محکومیت های جهانی می شود .

فراموش نشود که در این حرکت نکته ی بسیار مهمی وجود دارد که همراه با بازندگی طراحان این تهاحم و پند آموزی برای مخاطبان خارجی ولابی و حامیان برون مرزی رژیم بربر منش و تاریک اندیش فاشیستی مذهبی می باشد. برای اینکه بطور زدن دربست زیرآب ادعاهای وارونه و پوشالی لابی ها و جارچیان مجیز گوی رژیم ضد بشری زده شد که پیوسته طوری بطور وارونه ودروغین برای دفاع از پروژه ی هسسته ای وعلیه ی تحریم ها و مخالفت با هرگونه گزینش نظامی تبلیغ کرده اند که گویا هم رژیم ضد بشری و قرون وسطایی مردمی است .هم اینکه مردم حامی اش هستند آنچنان که در صورت جنگ همه ی مردم ایران در دفاع و حمایت از جنگ افروزان حاکم بر ایران بسیج خواهند شد . در صورتیکه واقعیت این است که در صورت تهاجم نظامی واکنش مشابه ی همین اشغال سفارت انگلیس در تهران تکرار خواهد شد. برای اینکه شکست مفتضحانه تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران هم ماهیت نا مشروع بودن رژیم فاشیستی مذهبی فاش شد . هم عدم تمایل مردم به حمایت از اهداف ماجرا گویانه وجنگ افروزانه اش آشکارا گردید وبه نمایش گذاشته شد .چون با زمینه چینی هایی که شده بود تلاش می شد تا طوری جا انداخته شود که شرایط مشابه ی 13 آبان سال 58 است که با اشغال سفارت آمریکا که موجب سقوط دولت موقت مهندس بازرگان شد .سپس نیروهای فعال سیاسی و سازمان های انقلابی باا ین توطئه ی اشغال گری سفارت آمریکا واتخاذ تاکتیکی تبلیغاتی ضد آمریکایی موجب حذف شان از صحنه ی فعالیت سیاسی شد . اکنون همان خواب را برای رئیس جمهور و تیم وی دیده شده بود که متهم به جریان انحرافی وبر انداز شدند.در صورتی که طراحان تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران بطور عمد نمی خواستند به پذیرند یا شاید نمی دانستند که شرایط کنونی هر گز نه شبیه شرایط 13 آبان 58 می باشدو نه مشابه ی شرایط پایان مهر واول شهریور 59 است که جنگ آغاز شد . سپس نعمت الهی نامیده شد زیراکه ثابت شد که شرایط کنونی درست معکوس آن شرایط است. چون بیش از 3 دهه عملکردحاکمان ایران آزمون شده دیگر توهمی برای مردم وجود نداشت تا که نیاز به آزمون دیگر باشد. لذا بر خلاف اینکه توطه با شکست مواجه شدتبلیغ می شود تا که گفته شود این سناریو خود جوش بود ، اماً سازماندهی شده بود. برای اینکه کلید فعال شدنش از سوی شهردار تهران زده شد که مقدمه چینی از قطع درختان باغ قلهک شروع نمود . سپس قالیباف شهردار تهران ادعای مالکیت آن را مطرح کرد . آنگاه موضوع از سوی همپالگی وهم قطارانش در بازار مکاره مثل علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت خارجی بازار مکاره و پاسدار علی لاریجانی رئیس بازار مکاره مطرح وپیگیری شد تا که به طرح تصویب شده ی کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس منتهی شد و بهانه ی لازم برای سازمان دهندگان پشت صحنه پاسداران کودتا گر و زائده اش بسیج و فرمانده ی آن پاسدار بسیجی محمد رضا نقدی عراقی فراهم شد تا که با اراذل اوباشان بسیجی دست به تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران بزنند .

بدون شک اهداف چند جانبه محور این تهاجم و اشغال گری برنامه ریزی شده بود که شامل منحرف کردن اذهان عمومی پیرامون اختلاس 3000 میلیارد تومان بانکی بود. مکمل آن محو کردن آثار وبازتاب انفجار مهمات موشک دور برد پادگان مدرس در ملارد کرج بود . مهمتر اینکه هنوز خبر این ضربه ی بزرگ بر سر زبان ها بود که خبر انفجار در انبار هسته ای پادگان نظامی پاسداران اتفاق افتاد که از روی دستپاچگی منجر به تناقض گویی های پیرامون این خبر شد. بد تر اینکه با تکذیب کردنش موجب فاش شدن ضربه ی کاری وارده شد که از روی ترس چاره ای جز تکذیب آن نبود . همچنین کاهش موج گسترش فشار برروی سوریه که هم پیمان حاکمان ایران است هدف دیگر بود . به خصوص اینکه اپوزیسیون بشار اسد دست به اقدام مسلحانه متقابل به مثل زده است . بعلاوه ماس دارد فاصله اش را از دمشق وتهران زیاد می کند . همینطور موضع اتحاد کشورهای عربی علیه ی بشار اسد وی را به کنج رینگ بدون گارد دفاعی برده است .به خصوص اینکه موضع گیری ترکیه علیه ی بشار اسد رادیکال ترشده است . بهمین دلیل استقرار موشک ها سپر امنیتی در ترکیه بهانه ای برای پاسداران شد تا ترکیه را آشکارا تهدید کنند . از سوی دیگر فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا وقطعنامه ی شورای حکام و محکومیت نقض حقوق بشر مجمع عمومی سازمان موجب تشدید بحران هسته ای شد که چون راه حلی برایش یافت نشد .سبب شد تا تحریم ها افزایش یابند . از طرف دیگر اختلاف و رقابت ناشی از جنگ قدرت وثروت میان رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع با رئیس جمهور نه کتمان کردنی نمی باشد ، بلکه هرروز که به زمان بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره نزدیک تر می شود. بر دامنه ی اختلافات و تضاد و رقابت هاا فزود می گردد . مهمتر اینکه زمان زیاد به سفر نوری مالکی دست نشانده به آمریکا و دیدارش با رئیس جمهور آمریکا درکاخ سفید باقی نمانده است .آنگونه که موضع مجاهدین اشرف تبدیل به معضل پیچیده ی اصلی این سفر شده است. بنابراین طرح تهاجم تدارک دیده شده به سفارت انگلیس و گروگان گیری همه کارکنان سفارت می بایست این گروگان گیری پوشش تبلیغاتی و اهرم فشار برای پیگیری همه اهداف ذکر شده می شد . یعنی ترفند گروگان گیری کارکنان سفارت انگلیس می بایست کلید رمز موفقیت پیگیری اهداف با اعمال تهدید و باج گیری و ترور می شد تا موجب دست بر داشتن غرب به خصوص آمریکا از پیگیری تحریم ها یا کاهش آن شود . همچنین فشار برروی پرونده ای باید موکول به پذیرش اهداف نظامی هسته ای و برسمیت شناختن آن می شد . در ادامه فشار برروی بشار اسد هم قطع می شد وموضوع برکناری وی منتفی می شد. همینطور رهبری جنبش بیداری اسلامی منطقه از سوی ایران پذیرفته می شد . بالاخره عدم فشار برروی مالکی نخست وزیر مزدور و دست نشانده برای قتل عام مجاهدین اشرف در دستور کار مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا واقع می شد. و از آمریکا خواسته می شد که باید همچنان مجاهدین نام شان برتوی لیست سیاه تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا نگهدارد.

بهرحال فضای تبلیغاتی ناشی از این اشغال وگروگان گیری و سناریوسازی و سند رو کردن مبنی بر اینکه از درون سفارت انگلیس بدست آمده بستر ساز تکرار طرح کودتایی 22 خرداد 88 می شد که رقیب مدعی اصلاح طلب با چوب وپیاز خوردن از صحنه حذف شد و این بار این طرح کودتا برروی پاسدار گماشته احمدی نژاد و مشاورانش که جریان انحرافی درون دولت و بر اندازنامیده می شود آزمون وتکرار می شد . ولی چون این طرح تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران منجر به شکست شد .پس موجب نا کام ماندن اهداف اشاره شده گردید . بنابراین اکنون پاسداران و ولی وقیح با سپاه قدس راهی جز گسترش اعمال تروریستی برون مرزی از سوی سپاه قدس و حزب الله لبنان در منطقه و سرکوب وضرب وشتم وبازداشت و اعدام ها در داخل ندارند که از سوی دستگاه بد نام اطلاعات و بسیج و نیروی انتظامی و لباس شخصی ها دنبال خواهد شد. به ویژه اینکه گفته می شود که بدلیل بحرانی شدن وضعیت بشار اسد حماس در تلاش است تا که نیروهایش را از دمشق خارج و در کشورهای عربی دیگر در چارچوب فعالیت سیاسی جایگزین نماید . بهمین دلیل این تصمیم موجب خشم حاکمان ایران شده است . زیرا که احساس خطر شدید می کنندطوریکه حماس را تهدید کرده اند که نباید دمشق را ترک کند. در غیر اینصور ت کمک های نظامی ومالی قطع می شود چونکه ترک حماس از دمشق سبب وضعیت بحرانی و بشاراسد وخیم تراز آنچه هست خواهد شد که نه آسیب پذیری بشار اسد بیشتر می شود ، بلکه موجب تضعیف حزب الله لبنان می شود . چون حزب الله لبنان در منطقه بدون پشتوانه می شود و دیگر به تنهایی توانایی پرتاب راکت به خاک اسراییلی ودست زدن به مقدمه ی چینی بحران آفرینی وجنگ افروزی دیگر باا سراییل را به تنهایی ندارد .

در خاتمه اینکه واکنش منفی مردم نسبت به اقدام تهاجم اشغال سفارت ا نگلیس عریان شد . از سوی دیگر موج محکومیت های جهانی همراه با تشدید تحریم ها رژیم ضد بشری قرون وسطایی را در سطح منطقه و جهانی منزوی وتضعیف کرده است . همچنین نا مشروع بودنش هم شفاف شده است . بنابراین قبل از اینکه فرصت داشته باشدناامنی سوریه را از طریق عراق به کشورهای حاشیه ی خلیج فارس بکشاند وآن را به شبه جزیره عربستان بسط وتوسعه دهد .هم زمان هم تلاش پیگیر کند تا هرچه زود تربه سلاح نظامی دست یابد و صلح وامنیت جهانی را تهدید نماید .پس بدون استفاده گزینه ی نظامی تحریم نفتی سرعت داده شود . عضویت رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در سازمان ملل لغو شود. پرونده ی جنایت علیه ی بشریت رهبر وسایر مسئولانش در دادگاه کیفری لاهه گشوده و پیگیری شود . وزارت امور خارجه آمریکا بی درنگ نام مجاهدین را ا ز توی لیست سیاه تروریستی خارج نماید . رئیس جمهور آمریکا مسئولانه به نوری مالکی دست نشانده ی حاکمان ایران توصیه کند تاکه دست از غلامک بودن حاکمان ایران بر دارد و تهدید جابه جایی اجباری مجاهدین اشرف در خاک عراق را فراموش کند و تن به راه حل پیشنهادی مجاهدین و اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل دهد تا که شرایط تغییرات دمکراتیک در ایران بدون نیاز جنگ فراهم شود .

هوشنگ بهداد

15 آذر ماه سال 1390