گزیده خبرهای 14 مهر - 93

گزیده خبرهای 14 مهر - 93
  زنان در سی و چند سالگی به دلیل همزمان شدن مسوولیت های شان -بزرگ كردن بچه ها، تهیه مخارج زندگی و موفقیت در كار- به شدت زیر فشار روحی و اضطراب قرار می گیرند. در حقیقت، در 34 سالگی است كه آنها بیش از هر زمان دیگری استرس می كشند. اما در مقابل،‌ زنان در 25 سالگی كمتر از همیشه استرس دارند و بیش تر از همیشه خوشبخت هستند.به گزارش سایت خانواده ایرانی به نقل از «دیلی میل» محققان با بررسی 2 هزار زن بریتانیایی متوجه شدند، ‌زنان در 25 سالگی خوشبخت تر از همیشه هستند چون برای اولین بار پول خوبی در می آورند، از زندگی اجتماعی شان لذت می برند و از نظر مشكلات مالی و تعهد به دیگران،‌ مسوولیت زیادی ندارند و بنابراین آسوده تر هستند.در این تحقیق، زنان اسكاتلندی در بریتانیا از همه كمتر اظهار خوشبختی می كردند.
هم چنین فقط 12 درصد از شركت كنندگان در این پژوهش گفتند، به نظرشان زن ها از مردها خوشبخت تر هستند.
اما 10 دلیلی كه باعث استرس زنان می شد، به این ترتیب بودند:
1.    نداشتن پول كافی
2.    
سلامتی
3.   
سلامتی دوستان و خانواده
4.   
خوشبختی بچه ها و یك زندگی خوب خانوادگی
5.   
تلقی دیگران درباره ما
6.   
به اندازه كافی جذاب هستیم؟
7.   
از دست دادن جذابیت ظاهری
8.   
وظایف شغلی
9.   
صرف كردن وقت كافی با دوستان
10.   
سطح آمادگی جسمانی
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس از معکوس شدن روند فقدان حافظه در بیماران آلزایمری برای نخستین بار خبر دادند.به گزارش ایسنا، پژوهش کوچکی بر روی ۱۰ بیمار نشان داد که حافظه ۹ نفر از آنها پس از سه تا شش ماه درمان، ارتقا پیدا کرد. این یافته‌ها برای اولین بار نشان داده‌اند که فقدان حافظه در بیماران قابل بازگشت است. شش بیمار در زمان پیوستن به پژوهش مذکور یا از کار خود دست کشیده یا با مشکلاتی در کارشان روبرو شده بودند. پس از درمان، همه آنها توانستند با بهبود عملکرد بر سر کار خود بازگشته یا کارشان را ادامه دهند.همه این بیماران از فقدان حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر رنج می‌بردند. یکی از آنها که در مراحل پایانی آلزایمر قرار داشت، بهبودی نشان نداد. محققان امیدوارند این پژوهش بتواند راه را برای اولین درمانهای موثر برای آلزایمر از زمان کشف آن در بیش از ۱۰۰ سال پیش تاکنون هموار کند.این درمان شامل یک برنامه درمانی ۳۶ نقطه‌ای پیچیده بوده که شامل ترکیبی از تغییرات رژیمی جامع، تحریک مغزی، ورزش، بهینه‌سازی خواب، داروها و ویتامین‌های خاص را در کنار دیگر مراحل موثر بر شیمی مغز است. به گفته محققان، این یافته‌ها بسیار نویدبخش بوده اما نتایج کنونی به کارآزمایی‌های بالینی کنترل‌شده و گسترده‌تر نیاز دارد. تاکنون هیچ داروی خاصی برای متوقف کردن یا حتی کاستن پیشرفت آلزایمر شناسایی نشده و داروهای کنونی تنها اثر بسیار کمی بر علائم دارند.اگرچه سایر بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، سرطان و اچ‌آی‌وی با استفاده از ترکیبی از درمانها بهبود یافته‌اند اما تاکنون چنین روشی برای آلزایمر و سایر اختلالات حافظه مورد بررسی قرار نگرفته بود. به گفته محققان، رویکرد آنها برای هر بیمار شخصی و مختص وی بوده و مبتنی بر آزمایشات جامع به منظور کمک به تعیین بهترین درمانها برای مغز هر بیمار است.نتایج این پژوهش در مجله Aging منتشر شده است.
پلیس راهور ناجا اعلام کرد : 27 نفر در24 ساعت گذشته جان خود را در جاده های کشور از دست دادند.به گزارش ایرنا بنقل از پلیس راهور ناجا، یکشنبه 13مهر در23 محور جاده ای کشور درمجموع 301 تصادف رخ داد.دراین 24 ساعت، براثر 23 فقره تصادف، 27 نفر جان خود را درجاده های کشور ازدست دادند. همچنین در 147 فقره تصادف 216 نفر زخمی شده و131فقره تصادف نیز خساراتی را در برداشت.پلیس راهور ناجا، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو، خواب آلودگی وتغییر مسیر ناگهانی را از دلایل وقوع این تصادفات اعلام کرد.بیشترین کشته وزخمی تصادفات جاده ای کشور مربوط به محور بستان آباد می شود. دراین تصادف که درساعت 20 و10دقیقه رخ داد براثر برخورد یک دستگاه رنو با پراید متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده و3 نفر دیگر نیز مجروح شدند
آن طور که رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران اعلام کرده، حجم تقاضا برای قربانی روز عید قربان به طور نسبی با سال گذشته یکسان و معادل 50 تا 60 هزار راس دام زنده بوده است.اقتصادنیوز با این مقدمه ادامه داد: این در حالی است که رئیس سازمان دامپزشکی کشور، هشتم مهرماه امسال گفته بود که در سال گذشته بر ذبح 170 هزار راس دام زنده و 95 هزار لاشه کشتارشده نظارت شده و بازرسی‌های لازم صورت گرفته است.از سوی دیگر قیمت مصوب برای هر کیلو گوسفند 11 هزار تا 12 هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر وزن هر گوسفند نیز به طور میانگین در حدود 50 کیلو در نظر گرفته شود، به طور میانگین قیمت هر گوسفند زنده که امروز به فروش رسید، حدود 600 هزار تومان شده است. البته این رقم متغیر است و امکان دارد گوسفندی سبک‌تر یا سنگین‌تر بوده باشد.با احتساب قربانی کردن 60 هزار گوسفند در استان تهران و با در نظر گرفتن قیمت 600 هزار تومان برای هر کدام از آنها، در استان تهران گردش مالی قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان 36 میلیارد تومان برآورد می‌شود.این رقم صرفا مربوط به استان تهران است و اگر 170 هزار راس دام زنده اعلام‌شده توسط رئیس سازمان دامپزشکی را در نظر بگیریم، این رقم به 102 میلیارد تومان می‌رسد.بر اساس این گزارش، این گردش مالی در طول یک روز، معادل پرداخت یارانه ماهانه به دو میلیون و 241 هزار نفر است.
درگیری بین نیروهای ارتش لبنان و نظامیان صهیونیستی در منطقه مرزی «السدانه» به زخمی شدن یک سرباز لبنانی منجر شد.به گزارش فارس به نقل از تلویزیون «المیادین»، درگیری بین نیروهای ارتش لبنان و نظامیان صهیونیستی در منطقه مرزی «السدانه» به زخمی شدن یک سرباز لبنانی منجر شد.شبکه تلویزیونی المنار با بیان اینکه خبرنگار ما در منطقه السدانه از درگیری بین نیروهای ارتش لبنان و نظامیان صهیونیست خبر داد، تاکید کرد که یک سرباز لبنانی در جریان درگیری‌ها از ناحیه مجروح شده و به بیمارستان انتقال داده شد.این درگیری زمانی شروع شد که گروهی از نظامیان صهیونیست سعی داشتند به سمت یک مرکز وابسته به ارتش لبنان در السدانه واقع در بلندی‌های شبعا پیشروی کنند.وبگاه خبری روزنامه «النهار» دقایقی بعد با انتشار این خبر داد، از آرام شدن اوضاع در منطقه مرزی «السدانه» خبر داد.

یک هنرمند نیوزیلندی که در ششمین سمپوزیوم تهران شرکت کرده است، گفت: چشم زن‌های ایرانی، زیباست و به همین دلیل از نقش آن‌ها برای ساختن مجسمه‌ام الهام گرفته‌ام.رناته ماری وربورگ - مجسمه‌ساز نیوزیلندی - که در ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران شرکت کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در این سمپوزیوم در حال ساختن یک برج کوچک هستم که روی آن، امواجی را حکاکی کرده‌ام و در لابه‌لای امواج روی این اثر، نقش تعدادی چشم‌ دیده می‌شود.او درباره‌ی این چشم‌ها توضیح داد: من طرح این چشم‌ها را از فرم چشم زن‌های ایرانی گرفته‌ام، چون چشم زن‌های ایرانی را زیبا دیدم و تصمیم گرفتم، از آن اثری بسازم.این هنرمند نیوزیلندی درباره‌ی نحوه‌ی شرکتش در این سمپوزیوم، گفت: من از طریق یکی از دوستانم از برگزاری این سمپوزیوم باخبر شدم و در آن شرکت کردم. از نحوه‌ی برگزاری این سمپوزیوم و شرکت کردن در آن، بسیار راضی هستم، چون می‌بینم که همه‌چیز در این سمپوزیوم بسیار منظم و با برنامه پیش می‌رود و در واقع، یکی از بهترین سمپوزیوم‌هایی بوده که در آن شرکت کرده‌ام.او درباره‌ی خودش نیز توضیح داد: من در دانشگاه، رشته‌ی مجسمه‌سازی نخواندم، ولی به این رشته علاقه‌مند بودم و آن را بدون داشتن استاد آموختم و تا کنون نیز در سمپوزیوم‌های بسیاری در کشورهای مختلف شرکت کرده‌ام