گزیده خبرهای 16 مهر- 93 . قسمت - 2

گزیده خبرهای 16 مهر- 93 . قسمت - 2
خالي شدن حساب، تاوان اعتماد به دوست
سرپرست پليس فتا همدان از شناسايي و دستگيري فردي كه حساب بانكي هم دانشگاهي خود را مورد سرقت قرار داده بود، خبر داد. به گزارش پليس فتا، سرهنگ "اكبر اميني" گفت: با ارائه شكايت فردي از شهروندان ملاير مبني بر برداشت‌هاي غير مجاز مكرر از حسابش، موضوع ضمن تشكيل پرونده، در دستور كار كارشناسان فني پليس فتا همدان قرار گرفت. وي افزود: در بررسي اوليه و اخذ اظهارات شاكي مشخص شد، فرد يا افرادي با در اختيار داشتن اطلاعات و رمزهاي عبور، مبالغي را طي چندين مرحله از حساب بانكي وي برداشت كرده است. سرهنگ اميني افزود: با بكارگيري روش‌هاي فني و پيگيري مستمر، فردي با هويت معلوم شناسايي و محرز شد تمام تراكنش‌ها در قالب خريد شارژ تلفن همراه صورت گرفته است. وي تصريح كرد: متهم كه از دوستان نزديك و همكلاسي شاكي در دانشگاه بود، با اخذ دستور از مقام قضايي، طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير و پس از بازجويي فني به بزه ارتكابي اقرار كرد. سرپرست پليس فتا استان همدان به شهروندان توصيه كرد، با مراجعه حضوري به شعب بانك‌هاي عامل نسبت به فعال كردن سرويس پيامك بانك خود اقدام كنند تا از جزيي‌ترين تراكنش‌هاي خود اطلاع يابند. وي همچنين افزود: شهروندان نبايد رمزهاي عبور خود را كه به عنوان يك سند محرمانه محسوب مي‌شود، در اختيار ديگران قرار دهند
 "تيبا" زير چرخ‌هاي تراكتور له شد؛ يك نفر جان باخت
يك دستگاه سواري "تيبا" در جاده اردبيل - مشكين‌شهر زير چرخ‌هاي تراكتور له شد تا يك نفر از سرنشينان آن كشته و نفر ديگر مصدوم شود. "حسين درخشان"، سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، از برخورد يك دستگاه خودروي سواري تيبا با يك دستگاه تراكتور در ساعت 19:55 شب خبر داد. وي گفت: بر اثر اين برخورد كه در جاده اردبيل- مشكين‌شهر رخ داد 2 نفر دچار حادثه شدند. سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تأكيد كرد: نيروهاي امدادي موفق به نجات و انتقال يكي از مصدومان اين حادثه به بيمارستان شدند. 
به گفته وي، سرنشين ديگر تيبا جان خود را از دست داده است. 
"درخشان" همچنين به برخورد يك دستگاه سمند با يك دستگاه هيونداي اشاره كرد و گفت: بر اثر اين برخورد كه در جاده نقده- حيدرآباد در آذربايجان غربي رخ داد يك نفر كشته و 2 نفر مصدوم شدند. وي تاكيد كرد: اين حادثه ساعت 19:20 شب رخ داده است. 
دختر 13 ساله طراح سرقت‌هاي شبانه
دختري 13 ساله كه با همدستي دوستش اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو مي‌كردند، شناسايي و دستگير شدند. سرهنگ "حجت نيكمرام" فرمانده انتظامي مشهد در گفتگويي با اعلام اين خبر، گفت: در پي گزارش سرقت‌هاي سريالي لوازم و قطعات داخل خودروهاي سواري در محدوده بلوار طبرسي شمالي مشهد، تحقيقات گسترده براي شناسايي و دستگيري عاملان اين سرقت‌ها در دستور كار پليس قرار گرفت. فرمانده انتظامي مشهد ادامه داد: افسران آگاهي كلانتري طبرسي شمالي در اين ماموريت ضربتي طرح كنترل‌هاي پوششي را در حوزه استحفاظي خود به اجرا گذاشتند و با توجه به سرنخ‌هاي موجود، به سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري پرايد مظنون شدند. وي افزود: پليس پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس، خودرو را متوقف و راننده 33 ساله و سرنشين 13 ساله اين خودرو سواري كه دختري نوجوان بود، دستگير شدند. فرمانده انتظامي مشهد خاطر نشان كرد: متهمان در تحقيقات اوليه يكي از همدستان خود را نيز به پليس معرفي كردند كه ماموران انتظامي اين جوان 35 ساله را نيز به دام انداختند و در بازرسي از خودرو سارقان، مقاديري وسايل و لوازم داخلي خودرو، 4 حلقه لاستيك با رينگ اسپرت، جك، تعدادي آچار و ديگر اقلام مسروقه كشف شد. 
از مشاهدات روزانه
سير دروازه شميران تا ميدان انقلاب اسلامي را با مترو طي مي‌كردم. ابتداي حركت واگن‌ها خلوت است و مي‌شود نشست. خسته بودم و روي يك صندلي استراحت مي‌كردم لحظه‌اي بعد احساس كردم سيل جمعيت به داخل سالن سرازير شد به نحوي كه شكم مبارك و برآمده يكي از آنها مثل كيسه هوا كه وقت تصادف باز مي‌شود، به صورت من چسبيده بود. در ميان آن همه آدم كه جاي نفس كشيدن هم نبود مردها پشت به پشت و يا صورت به صورت هم ايستاده كه چه عرض كنم خلاصه احتياج به تكيه‌گاه و گرفتن دستگيره نداشتند، خودشان يكديگر را حفاظت مي‌كردند. اما مشاهده خانمي كه با همسرش در آن معركه قرار داشتند ناراحت‌كننده بود. آن مرد سعي داشت به هر وسيله‌اي شده از تماس آقايان با همسرش جلوگيري كند و هر دو كلافه بودند. اشاره‌اي كردم بيايد جاي من بنشيند هم آنها راحت شوند هم من دچار خفگي كيسه هوا نشوم. طي اين مسير براي مسافران واقعا زجرآور است بويژه براي خانم‌هايي كه محدوده كوچك ويژه بانوان. آن‌ها را دچار مشكل مضاعف مي‌نمايد و متاسفانه بر تعداد دستفروش‌ها و متكدياني كه از ميان اين ازدحام با اسباب و اثاثيه خود مي‌خواهند مرتب بروند و بيايند، هر روز افزوده‌تر مي‌شود. 2 – خروجي ايستگاه مترو در ميدان انقلاب، جايي كه مجالي براي چند دقيقه تمديد نفس است، در كنار خودروهاي "ون" كه هميشه با خانم‌‌ها در حال بحث هستند. ناگهان صداي بلند و گوشخراش نوحه‌خواني و زنجيرزني طنين‌انداز شد. بي‌اراده كمي عقب رفتم. گفتم شايد دسته عزادار عبور كند. بعد ديدم نه بنده خدايي با لباسي سياه، ولي مندرس و قيافه‌اي خسته دارد سي دي ايام محرم را مي‌فروشد، پولي به او دادند و گفتند: حالا كمي صبر كن فعلا بين دو عيد هستيم! 3- راننده اتوبوس مسير انقلاب تا انتهاي كارگر شمالي از هميشه عصبي‌تر بود. آنچنان با سرعت مي‌راند كه من در صندلي جلو چشمانم را مي‌بستم. به شاخه درخت‌ها مي‌كوبيد و ايستگاه‌ها را رد مي‌كرد. آخرهاي مسير هم جنگ و دعوا با مسافريني كه مي‌خواستند بين ايستگاهي پياده شوند. گفتم: چرا امروز حالت اين طوري شده؟ گفت: با اين چندرغاز حقوق و اين مسير طولاني و اين مسافران سمج، نمي‌شود كار كرد. صلواتي فرستادم و خدا را شكر كردم كه سالم به خانه رسيده‌ام. البته ما اين حرف‌ها را نمي‌نويسيم كه خداي ناكرده بعضي‌ها را مخاطب قرار دهيم! وظيفه ما صرفا انعكاس مشكلات مردم است در قالب مشاهدات روزانه، كه حتما آن‌ها خودشان بهتر مي‌دانند. احمد حسيني 15/7/93 
علي مطهري، گر اصول قانون اساسي را اجرايي نكنيد، سؤال از رئيس‌جمهور را پيگيري مي‌كنم"!
* دكتر علي مطهري، با ارسال نامه‌اي به رئيس جمهور، ضمن يادآوري اصول زمين مانده قانون اساسي، تهديد كرد كه: "اگر اصول قانون اساسي را اجرايي نكنيد، سؤال از رئيس‌جمهور را پيگيري مي‌كنم". وي در اين نامه نوشت: "بيش از يك سال از دوره صدارت آن مقام گرامي مي‌گذرد و گرچه پيشرفتهايي در سياست خارجي از نظر رفع توهم ايران هراسي و ارتقاء جايگاه سياسي كشور در دنيا و نيز توفيقاتي در حوزه اقتصاد مانند ايجاد ثبات اقتصادي و مهار تورم و خروج از ركود حاصل شده است لكن در بخش سياست داخلي و اجراي فصل سوم قانون اساسي كه مشتمل بر حقوق ملت است و البته از وعده‌هاي انتخاباتي شما نيز بوده است توفيقي نداشته و همواره منفعل بوده‌ايد، بلكه طرف مقابل براي آنكه ثابت كند كه با انتخابات 92 هيچ سياستي در اين حوزه تغيير نكرده است، گاهي به اقداماتي تندتر از گذشته دست زده و با سكوت جناب عالي مواجه بوده است." وي با يادآوري حصر خانگي آقايان كروبي و ميرحسين موسوي و برخلاف اصول متعدد قانون اساسي دانستن آن، از رئيس‌جمهور خواست به وظيفه خود در زمينه رفع حصر آنان عمل نمايد و در پايان نامه تاكيد كرد: "قانون اساسي براي اجرا كردن است نه يك سند ملي كه صرفاً در ويترين قرار گيرد. عيد غدير نزديك است و چه بهتر اين كار در اين ايام صورت گيرد و وحدت ملي ما كه به شدت به آن نيازمنديم بيشتر و استوارتر گردد. بديهي است كه اگر همچنان مسامحه نماييد اين قضيه در قالب سؤال از رئيس‌جمهور در مجلس پيگيري و البته برخي سؤالات فرهنگي نيز اضافه خواهد شد." 
استقبال آمريكا از آزادي يگانه صالحي
زد وبندهای پشت پرده با شیطان بزرگ همچنان ادامه دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا از آزادي همسر يك روزنامه‌نگار واشنگتن پست در تهران ابراز خرسندي كرد و آزادي شهروندان آمريكايي محبوس در ايران را خواستار شد.به گزارش تابناك، جن ساكي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در نشست خبري خود درباره خبر آزادي يگانه صالحي همسر جيسون رضاييان روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست كه از اواخر خرداد سال جاري تاكنون در بازداشت به سر مي‌برد، گفت: ما از آزادي همسر ايراني اين روزنامه‌نگار واشنگتن پست استقبال مي‌كنيم اما به دليل حفظ حريم خصوصي وي و خانواده‌اش از اظهارنظر بيشتر در اين خصوص معذور هستيم.سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا تصريح كرد: به طور قطع ما همچنان از دولت ايران مي‌خواهيم تا هر چه فوري تمام شهروندان آمريكايي محبوس در اين كشور شامل امير حكمتي و سعيد عابديني را آزاد كند.وي ادامه داد: ما تمام اقدامات ممكن براي بازگشت اين افراد در امنيت كامل را به كار مي‌گيريم اما متاسفانه من اطلاعات جديدتري در اين زمينه ندارم. روز دوشنبه هفته جاري روزنامه واشنگتن پست به نقل از برادر جيسون رضاييان خبر آزادي يگانه صالحي در اواسط هفته گذشته را كه به همراه همسرش در اول تيرماه سال جاري در تهران بازداشت شد تاييد كرد
راديو فرانسه: احمدي‌نژاد كانديداي انتخابات 96 خواهد بود؟ 

بخش فارسي "راديو بين‌المللي فرانسه" گفت: با گذشت حدود دو سال از خروج عملي "محمود احمدي‌نژاد" رئيس دوره نهم و دهم رياست جمهوري اسلامي، موضوع بازگشت وي به سياست در فرصت‌هاي گوناگون مطرح شده و مي‌شود.به گزارش جام نيوز، اين راديو افزود: در واقع در تيرماه سال گذشته، مدت كمي پس از كنار رفتن احمدي‌نژاد و پيروزي حسن روحاني در انتخابات بود كه "غلامحسين الهام" سخنگوي دولت احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسشي درباره آينده سياسي محمود احمدي‌نژاد گفته بود "احمد‌ي‌نژاد در رجعتي ديگر همراه امام عصر(عج) حكومت مطلوب ديگري را پيگيري خواهد كرد"! راديو فرانسه گفت: اين سخنان از همان روز موضوع بازگشت و يا تمايل به بازگشت احمدي‌نژاد به پهنه سياست جمهوري اسلامي را به ميان اهل سياست نظام اسلامي برد. اكنون با گذشت يك سال از اين سخنان، بار ديگر، موضوع احمدي‌نژاد و حضور فعال او در اداره امور سياسي به مطبوعات كشيده شده است. راديوي برون مرزي فرانسه افزود: از اينكه بگذريم هنوز نيز هواداران رئيس‌جمهور سابق نه تنها از عملكرد او دفاع مي‌كنند، بلكه خواستار بازگشت او به امور هستند. اين در حالي است كه روز اول مهرماه "حميدرضا ترقي" عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد كه به نظر او "امكان ائتلاف مجدد اصولگرايان با احمدي‌نژاد وجود ندارد". ترقي گفت: اينكه بگوئيم احمدي‌نژاد در حال فعاليت براي حضور در رقابت‌هاي سياسي است، درست نيست و من نشانه‌اي از آن نديده‌ام.