گزیده خبرهای 19 مهر -93

گزیده خبرهای 19 مهر -93
به نظر می رسد که جونارضایتی عمومی آنقدر افزایش یافته است که از طریق تماس های تلفنی به مراکز دولتی حال گیری یا برنامه سرکاری دنبال می کنند.
رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با مزاحمان تلفانی اورژانس 115 وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت، مزاحمت های تلفنی و برخورد با اینگونه افراد را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امین صابری نیا، استفاده از تفریحات نابجا از جمله تماس های تلفنی با اورژانس 115 را یکی از معضلات موجود در بخش اورژانس پیش بیمارستانی دانست و افزود: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از شهروندان با مزاحمت تلفنی باعث اختلال در امداد رسانی می شوند، این مسئله در برخی از موارد در پاره ای از نیازهای مردم برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی، ما را دچار مشکل می کند.وی عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستانی را یکی از دلایل تماسها و مزاحمتهای مردم برشمرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ناوگان آمبولانسی مواجه هستیم و باید از همین آمبولانسهای موجود حداکثر استفاده را کنیم. از زمانی که شهروندان با 115 تماس می گیرند و با ارائه اطلاعات باعث می شوند آمبولانس از محل استقرار به محل اطلاع رسانی دوستان مراجعه می کنند، بنابراین این آمبولانسها از ناوگان امداد رسانی کشور خارج می شوند. ممکن است در آن زمان یکی از شهروندان که در پاره ای از موارد شاید از وابستگان و بستگان نزدیک همان فرد باشد، نیاز شدید به کمکهای اورژانس و خدمات پزشکی پیدا کند؛ ولی متاسفانه به خاطر یک شوخی نا به جا، ما با آسیب و حتی مرگ همشهریان خود مواجه خواهیم شد ودر این مساله به طور نامشخصی ما مسئول مرگ این دوستان خواهیم بود.
صابری نیا با تاکید بر اینکه اورژانس 115 برای مردم بوده و خدمات آن رایگان است، ادامه داد: باید بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد و این نیاز به همکاری، همفکری و هم دلی مردم دارد. لذا خواهش می کنم مردم این تفریحات نابجا را استفاده نکنند. تماسهای بدون اورژانسی نگیرند زیرا باعث می شود، خط 115 مشغول باشد و اگر فردی نیاز فوری به کمک داشته باشد در پشت خط بماند و ثانیه های حیاتی را از دست بدهد.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با اینگونه افراد وجود ندارد، افزود: در پاره ای از موارد مثل قوه قضاییه درخواست دارند که به این مسئله کمک کند ولی در کل قانونی برای اینکه اگر مزاحمت تلفنی ایجاد شد، ما با سیاه نمودن خط مزاحم این امکان را داشته باشیم که افرادی که با تلفن مشخص تماس می گیرند و ایجاد مزاحمت می کنند برخورد قاطع داشته باشیم، هنوز قانون مشخصی وجود ندارد. در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت این را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود. خسارات ناشی از این برخورد را می توان به صورت نقدی دریافت کرد. باید به صورت یک قانون قضایی تلقی شود. در صورتی که اورژانس 115 شماره های مخاطب را به عنوان شماره مزاحم اعلام کرد به شکلی مورد خطاب قرار گیرد که بقیه شهروندان این تفریحات ناسالم را انجام ندهند.
برعکس رژیم وارونه ی داعشی ولایت فقیه که نه کارتون خوابان فوتبالیست و پولدار و سرشناس نمی شوند که ورزشکاران کارتون خواب وحتی معتادمی شوند!
مهاجم فرانسوی تیم فوتبال آرسنال گفت سه سال پیش در خیابان زندگی میکرده اما اکنون مهاجم توپچیهاست.به گزارش خبرگزاری مهر، "یحیی سانوگو"ی 21 ساله که از اوسر به آرسنال پیوست در این فصل از رقابتها هنوز موفق نشده گلی برای توپچی‌ها به ثمر برساند.
وی از هواداران تیم فوتبال آرسنال خواست شکیبایی به خرج دهند چون وی تا سه سال قبل در خیابانها زندگی می کرده است.سانوگو گفت: فشار را احساس میکنم. اما مردم نباید فراموش کنند من سه سال قبل کجا بودم. من در خیابانها زندگی میکردم. امروز من برای آرسنال بازی می‌کنم.مهاجم فرانسوی آرسنال افزود: من سخت تلاش میکنم و گل‌ها از راه خواهند رسید. من همیشه مثبت فکر می‌کنم و معمولا هم وقتی شروع به گلزنی می‌کنم، متوقف نمی‌شوم.
وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که درگیری‌های بین پلیس و معترضان کُرد در شهرهای مختلف این کشور تاکنون 31 کشته و 360 زخمی بر جای گذاشته است.به گزارش فارس، در حمله نیروهای امنیتی ترکیه‌ای به معترضان کرد در شهر نصیبین در جنوب این کشور یک کودک کشته و 9 تن دیگر زخمی شدنداین معترضان همزمان با تعدادی از کردهای سوریه در شهر قامشلی در منطقه مرزی میان دو کشور در اعتراض به موضع دولت آنکارا در قبال تحولات در شهر عین العرب(کوبانی) دست به تظاهرات زده بودند.همزمان دیگر شهرهای کردنشین ترکیه هم شاهد ادامه اعتراضات خیابانی علیه دولت آنکارا بوده و بنا بر اعلام مقامات پلیس این کشور در شهر بن گل دو نیروی پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که طی درگیری میان نیروهای امنیتی با معترضان کرد در روزهای اخیر در ترکیه 31 نفر کشته و 360 تن نیز زخمی شده‌اند.اعتراض مردم کرد ترکیه به سیاست‌های آنکارا در قبال شهر کوبانی، است؛ مماشات دولت رجب طیب اردوغان در در عدم کمک‌رسانی به شبه نظامیان کردی که در حال دفاع از شهر عین العرب(کوبانی) هستند موجب بر انگیخته شدن خشم کردهای ترکیه شده است.تلویزیون المیادین در گزارشی از ترکیه اعلام کرد که بسیاری از کردهای ترکیه تلاش دارند با عبور از مرز کشورشان با سوریه برای کمک به مردم شهر عین العرب(کوبانی) وارد عمل شوند.این درگیری‌ها حتی از شهرهای مرزی ترکیه هم فراتر رفته و به استانبول هم رسید و تنها در 48 ساعت گذشته 22 نفر در این کشور کشته شدند.بنابراین گزارش نیروهای پلیس ضد شورش در ترکیه از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستکی، ماشین‌آب پاش و در برخی مناطق گلوله جنگی برای مقابله با معترضان کرد استفاده کرده است.دولت ترکیه درحالی برای کمک رساندن به نیروهای کرد در عین العرب(کوبانی) دست روی دست گذاشته که این شهر در آستانه سقوط قرار گرفته و هم اکنون 30 درصد از این شهر در اختیار داعش است.انتظار می‌رود در صورتی که این شهر سقوط کند، داعش با قتل عام مردم غیر نظامی و به اسارت گرفتن زنان و کودکان حوادث روی داده در سنجار در شمال عراق را تکرار کند.
زهرا رهنورد، برای عمل جراحی چشم به بیمارستان منتقل شده است.کلمه، سایت نزدیک به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با انتشار این خبر گفته حال خانم رهنورد "خوب" است و نتیجه عمل هم "رضایت‌بخش" بوده است.بر اساس این گزارش، میرحسین موسوی، همسر خانم رهنورد هم او را همراهی کرده است.
عجیب وکمدی است که آخوند دژخیم ومجرم جنایت علیه ی بشریت مخسنی اژه ای دلسوز فرزندان شده است !
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز اگر از سوء‌استفاده کنندگان می‌نالیم باید ببینیم چه اقدامات ناصحیحی خودمان انجام داده‌ایم، اگر بخواهیم بر مشکلات فائق شویم باید بر فرهنگ پافشاری کنیم و در امور فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای قبل از ظهر جمعه در همایش روسای کل دادگستری‌های کشور در مشهد اظهار کرد: از اهداف مهم همه انبیاء و اولیای الهی تحقق عدالت در جامعه بوده و اگر عدالت در جامعه بسط و گسترش پیدا کند مدینه فاضله تحقق می‌یابد و زمینه ظهور حجت حق فراهم می‌شود.وی افزود: قوه قضائیه نقش بسزایی در تحقق عدالت و محقق ساختن هدف انبیاء و اولیای الهی دارد و قانون نیز این تکلیف را برعهده قوه قضائیه گذاشته است.محسنی اژه‌ای ادامه داد: از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که در زمان غیبت، نظام الهی برپا شود که به حمدالله این موضوع تحقق یافت.وی گفت: قوه قضائیه در بحث عدالت وظیفه مهمی دارد و اگر این قوه بخواهد موفق شود نیاز به برنامه و تشکیلات و ابزار لازم در جهت انجام این ماموریت دارد ولی از همه اینها مهمتر نیروی انسانی است.معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اگر نیروی صالح و عالم داشته باشیم می‌توانیم موفق عمل کنیم اما اگر بودجه کافی و برنامه خوب داشته باشیم و عامل اصلی یعنی نیروی انسانی صالح و شایسته نداشته باشیم قوه قضائیه عدالت گستر نخواهد بود.وی افزود: عامل انسانی ساخته نمی‌شود جز با الهام گرفتن از فرهنگ قرآنی و فرهنگ اسلام ناب و یک انسان تربیت شده به فرهنگ دینی و اسلام ناب می‌تواند دنیا را متحول کند.
 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی تحول ایجاد کرده و تاریخ را عوض کرده‌اند که خودشان انسان تربیت شده‌ای بوده‌اند و امام خمینی (ره) نیز که نهضت و انقلاب را در ایران تشکیل داد تربیت اسلامی داشت که توانست تاریخ را متحول کند و امام(ره) قطعا بدون برنامه عمل نمی‌کرد.وی افزود: آن چیزی که دنیا از آن بهره می‌برد لشگر مسلح، نیروی نظامی قوی و سیستم اطلاعاتی و بودجه کلان است اما امام بزرگوار بدون بهره مندی از این امکانات انقلاب کرد و او یک روحانی تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) مهذب و وارسته و عالم بود.وی افزود: انقلاب امام(ره) انقلاب فرهنگی بود، انقلابی که خون بر شمشیر پیروز شد.محسنی اژه‌ای افزود: امام توانست نظام سرمایه داری غرب و سلطه گران در برابر انقلاب فرهنگی را به زانو دربیاورد و روز به روز این انقلاب فرهنگی محکم تر و پرچمش مرتفع تر شد، این جایگاه فرهنگی بدون تجهیزات، پول، سلاح، اطلاعات، تبلیغات به وجود آمد.معاون اول قوه قضائیه گفت: باید اهمیت جایگاه فرهنگ را بدانیم و اگر به سلاح ایمان و تربیت اسلامی مجهز شویم موفق خواهیم بود و بودجه و سلاح و فناوری جز دنیا چیزی به ما نخواهد داد.وی افزود: امروز اگر از سوء استفاده کنندگان می نالیم باید ببینیم چه اقدامات ناصحیحی خودمان انجام داده ایم. اگر بخواهیم بر مشکلات فائق شویم باید بر فرهنگ پافشاری کنیم و در امور فرهنگی سرمایه گذاری کنیم.

اژه‌ای خطاب به روسای کل دادگستری‌های کشور گفت: اگر شما تربیت شدید کارمند، قاضی و معاون تربیت خواهد شد و می‌توانیم در دل‌های مردم نفوذ کنیم و تشعشعات این کار فرهنگی به بیرون از حوزه قضایی خواهد رسید و ما اسوه و الگو خواهیم شد.وی بر اهمیت عامل انسانی در رسیدن به اهداف فرهنگی در قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: باید آنچه توان داریم بر تربیت عامل انسانی بگذاریم تا بودجه و تشکیلات نیز تاثیرگذار باشد.معاون اول قوه قضائیه افزود: فقط خواندن زیارت عاشورا یا نصب پرچم در مناسبات فرهنگی کار فرهنگی نیست، باید نیروی انسانی ما به اخلاق الهی تجهیز شود و وظیفه شناس و مسئولیت شناس باشد.محسنی اژه‌ای گفت: باید بر روی تربیت خانواده کارکنان دادگستری در کشور سرمایه گذاری شود و خیلی از آقایان به خاطر بچه هایشان با انقلاب زاویه پیدا کرده‌اند و برخی به این دلیل آبرویشان رفت و موقعیت اجتماعی شان را از دست دادند؛ باید به فرزندان خود توجه بیشتری بکنیم.وی در پایان گفت: به ویژه عزیزانی که هم لباس با من هستند باید دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند زیرا روحانیت بیشتر زیر ذره بین است.