نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما .27 مهر-93
خشونت‌هاي اجتماعي و اسيدپاشي معضل جامعه اين روزها اخباري درباره اسيدپاشي در مطبوعات منتشر مي‌شود كه دل خوانندگان را به درد مي‌آورد. عده‌اي سنگ دل براي انتقام‌گيري دست به كارهاي غيراخلاقي و خشونت‌‌هاي اجتماعي مي‌زنند و با اسيدپاشي، سبب خشم و نفرت مردم از اين كارها مي‌شوند. مسوولان قوه قضائيه بايد با اجراي حكم قصاص و اشد مجازات براي افرادي كه دست به اين جنايات مي‌زنند، درس عبرتي به آنها بدهند تا عده‌اي از نااهلان جامعه به خود اجازه چنين كار غير انساني‌اي ندهند. علي اكبر فرقاني - تهران * حقگو از تهران: شهرداري‌هاي مناطق تهران اگر واقعاً قصد خدمت به مردم را دارند در مجاورت ايستگاه‌هاي مترو و يا داخل آن سرويس بهداشتي احداث كنند. من نمي‌دانم چرا به اين مسئله مهمي كسي توجهي نمي‌كند؟ دقت كنيد در يك گاراژ و يا ترمينال مسافربري سرويس بهداشتي وجود دارد اما در مترو كه هر لحظه صدها هزار نفر درحال جابجايي و تردد هستند سرويس بهداشتي ندارند، مثل ايستگاه سرسبز نارمك!؟ * عبدالله از تهران: نرخ اتوبوس شركت واحد اتوبوسراني در مسير ميدان جمهوري - بهارستان با كارت الكترونيك 290 و نقدي 400 تومان مي‌باشد كه متأسفانه اخيراً بعضي از رانندگان مثل راننده اتوبوس تعاوني همكار به شماره شهرباني 771 ع 34 بقيه مبلغ نقدي (100 تومان) را به مسافر پس نمي‌دهد! بنويسيد شايد مسئولان ذيربط رسيدگي كنند. * ذاكري از تهران: به مسئولان راهنمايي و رانندگي بگوييد چرا نسبت به جمع‌آوري ميني‌بوس‌هاي فرسوده و دودزا اقدامي صورت نمي‌دهند؟ 
* برقعي از قم: اگر صدا و سيما مخصوصاً دست اندركاران 30/20 به جاي تعريف و تمجيدهاي بيهوده و توجيه كردن و حتي انكار نقاط ضعف دولت گذشته مانند الآن به نقد و انتقاد مي‌پرداختند با درآمد ماهي 800 ميليارد دلار، ايران به پيشرفته‌ترين كشور غرب آسيا تبديل مي‌شد. 
صدای شما
* حقگو از تهران: شهرداري‌هاي مناطق تهران اگر واقعاً قصد خدمت به مردم را دارند در مجاورت ايستگاه‌هاي مترو و يا داخل آن سرويس بهداشتي احداث كنند. من نمي‌دانم چرا به اين مسئله مهمي كسي توجهي نمي‌كند؟ دقت كنيد در يك گاراژ و يا ترمينال مسافربري سرويس بهداشتي وجود دارد اما در مترو كه هر لحظه صدها هزار نفر درحال جابجايي و تردد هستند سرويس بهداشتي ندارند، مثل ايستگاه سرسبز نارمك!؟ 
* عبدالله از تهران: نرخ اتوبوس شركت واحد اتوبوسراني در مسير ميدان جمهوري - بهارستان با كارت الكترونيك 290 و نقدي 400 تومان مي‌باشد كه متأسفانه اخيراً بعضي از رانندگان مثل راننده اتوبوس تعاوني همكار به شماره شهرباني 771 ع 34 بقيه مبلغ نقدي (100 تومان) را به مسافر پس نمي‌دهد! بنويسيد شايد مسئولان ذيربط رسيدگي كنند. 
* ذاكري از تهران: به مسئولان راهنمايي و رانندگي بگوييد چرا نسبت به جمع‌آوري ميني‌بوس‌هاي فرسوده و دودزا اقدامي صورت نمي‌دهند؟ 
* برقعي از قم: اگر صدا و سيما مخصوصاً دست اندركاران 30/20 به جاي تعريف و تمجيدهاي بيهوده و توجيه كردن و حتي انكار نقاط ضعف دولت گذشته مانند الآن به نقد و انتقاد مي‌پرداختند با درآمد ماهي 800 ميليارد دلار، ايران به پيشرفته‌ترين كشور غرب آسيا تبديل مي‌شد. 
* نجفي از اهالي محل: لطفاً شهرداري منطقه خيابان پيروزي بر عملكرد پيمانكاراني كه نظافت را برعهده دارند، نظارت بيشتري بكند چون با وجود پيگيري‌هاي فراوان اهالي خيابان پرستار، هنوز نظافت كامل براي كوچه گودرزي انجام نمي‌شود. 
نامه‌هاي شما
ثبت نام تلفن ثابت در شهرك "روزيه" سمنان چه زماني انجام مي‌شود؟ 
درحالي كه شركت مخابرات استان سمنان به دارا بودن رتبه‌هاي برتر ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه در سطح كشور افتخار كرده و در هر فرصتي اين برتري را در بوق و كرنا مي‌كند و درحالي كه برقراري ارتباط تلفني حتي با دوردست‌ترين روستاها از جمله افتخارات شركت مخابرات بوده و در زماني كه امكانات ارتباطي جديد، حتي كم سن و سال‌ترين افراد اين مرز و بوم را به خود مشغول كرده، ساكنان "شهرك روزيه" كه قسمتي از شهر سمنان مي‌باشد، براي برخورداري از تلفن ثابت با مشكل مواجهند. اينجانب حدود يك ماه قبل براي ثبت نام و دايري تلفن ثابت در "شهرك روزيه" سمنان به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه نمودم، كه متصديان اين دفتر با اين توجيه كه درحال امكان برقراري تلفن در اين شهرك وجود ندارد، از ثبت نام اينجانب خودداري نموده و مرابه ده روز بعد حواله دادند. اكنون كه 3 تا 10 روز از آن تاريخ گذشته، در شركت مخابرات سمنان در بر همان پاشنه مي‌چرخد و همچنان امكان ثبت نام و داير شدن تلفن ثابت در اين شهرك وجود ندارد، لذا از مسئولين شركت مخابرات در استان سمنان خواستارم، در ايجاد امكانات براي برقراري و ثبت نام تلفن در شهري كه عنوان مركزيت استان را يدك مي‌كشد، تسريع فرمايند. يكي از ساكنان شهرك روزيه - سمنان 
خشونت‌هاي اجتماعي و اسيدپاشي معضل جامعه
اين روزها اخباري درباره اسيدپاشي در مطبوعات منتشر مي‌شود كه دل خوانندگان را به درد مي‌آورد. عده‌اي سنگ دل براي انتقام‌گيري دست به كارهاي غيراخلاقي و خشونت‌‌هاي اجتماعي مي‌زنند و با اسيدپاشي، سبب خشم و نفرت مردم از اين كارها مي‌شوند. مسوولان قوه قضائيه بايد با اجراي حكم قصاص و اشد مجازات براي افرادي كه دست به اين جنايات مي‌زنند، درس عبرتي به آنها بدهند تا عده‌اي از نااهلان جامعه به خود اجازه چنين كار غير انساني‌اي ندهند. علي اكبر فرقاني - تهران