گزیده خبرهای 9 آبان - 95

 گزیده خبرهای 9 آبان - 95
آتش سوزي چند مغازه در سرچشمه تهران
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي در چند باب مغازه عرضه محصولات شوينده در محله سرچشمه تهران خبر داد.    به گزارش تسنيم، سيدجلال ملکي گفت: غروب جمعه آتش سوزي در يک باب مغازه عرضه محصولات شوينده و بهداشتي واقع در محله سرچشمه به نيروهاي سازمان آتش نشاني اطلاع داده شد و بلافاصله نيروهاي 8 ايستگاه سازمان آتش نشاني به همراه نردبان هيدروليک و چنددستگاه آب پاش، به محل حادثه اعزام شده و امداد رساني هاي خود را آغاز کردند.    ملکي با اشاره به آغاز آتش سوزي در يک مغازه به مساحت تقريبي 50 متر، افزود: آتش از اين مغازه به مغازه هاي جانبي و يک انبار نگهداري محصولات بهداشتي و شوينده در نزديکي محل حادثه سرايت کرده بود.    به گفته وي، بر روي مغازه هاي در حال اشتعال، سقفي شيرواني به متراژ حدود هزار متر بود که طعمه حريق شده و آتش نشانان مجبور به شکافتن اين سقف و اطفاي حريق از اين طريق هم شدند.    سخنگوي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه در اين حادثه مصدوم و لطمات جاني نداشتيم، خسارات مالي آتش سوزي را قابل توجه دانست که پس از کارشناسي هاي لازم اعلام خواهد شد.
واژگوني مرگبار كاميون
پليس محلي ژاپن اعلام کرد: بر اثر واژگوني يک کاميون در شهر يوکاهاما ۱۲ نفر کشته و مجروح شدند.    به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام پليس محلي شهر يوکاهاما روز جمعه يک دستگاه کاميون پس از برخورد با دو خودروي ديگر واژگون شد که در پي آن يک کودک جان خود را از دست داد و ۱۱ نفر ديگر مجروح شدند. پليس ژاپن با بيان اين که تنها قرباني اين حادثه يک عابر پياده بوده اعلام کرد: راننده ۸۷ ساله اين کاميون براي بررسي هاي بيشتر دستگير شده است. همچنين بنابر اعلام پليس محلي شهر يوکاهاما، راننده اين کاميون در سال ۲۰۱۳ به خاطر احتمال ابتلابه زوال عقلي تحت آزمايش قرار گرفته بود، اما بر اساس نتايج آزمايش ها در سلامت کامل بوده است.    به گزارش ژاپن تايمز، در جريان اين حادثه ۹ دانش آموز و راننده هاي سه خودرو به بيمارستان منتقل شدند که يکي از کودکان جان باخت.
مصدوميت 10 زرندي در زلزله
    کرمان - ايرنا : مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري کرمان از مصدوميت 10 نفر در زلزله 4.7 ريشتري عصر جمعه در شهرستان زرند خبر داد. محسن صالحي کرماني اظهارداشت: 2 نفر از مصدومان به صورت مستقيم به دليل بروز زلزله در زرند مصدوم و 8 نفر به صورت غيرمستقيم به دليل فرو ريختن شيشه و هنگام فرار مجروح شده اند. وي گفت: ترک هاي ايجاد شده از زلزله شامگاه پنجشنبه 29 مهرشهرستان زرند عميق تر شده است. وي از فروريختن برخي ديوارهاي غيرمقاوم در زرند خبر داد و گفت: تاسيسات برق رساني در شهرستان زرند نيز دچار خسارت شده است.
شکارچيان پلنگ دستگير شدند
    شيراز- ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند گفت:ماموران پس از باخبر شدن از شکار پلنگ با هماهنگي دستگاه قضايي بلافاصله به محل اعزام شدند و شکارچيان را که 2 نفر بودند در حوالي کوه زندان دستگير کردند. سرهنگ علي رزمجويي افزود: لاشه اين پلنگ پيدا شد و افراد دستگير شده پس از تکميل پرونده به مراجع قضايي شهرستان تحويل داده شدند. شهرستان فراشبند در فاصله 164 کيلومتري جنوب غربي شيراز واقع شده است.
کلاهبرداري به بهانه فروش شال متبرک
    مشهد- ايرنا: بازپرس شعبه 207 دادسراي عمومي و انقلاب مشهد گفت: در پي شکايت واحد حراست آستان قدس رضوي مبني بر کلاهبرداري در فضاي مجازي و فروش شال هاي معمولي به جاي شال هاي متبرک حرم رضوي، موضوع در دستور کار قرار گرفت. قاضي جواد جاويدنيا افزود: بر اين اساس 2 مرد که در فضاي مجازي با عنوان خادمان امام رضا(ع) شال هاي معمولي 250 هزار ريالي را به 2 برابر قيمت و با عنوان شال هاي متبرک شده به ضريح امام رضا(ع) به فروش مي رساندند که توسط پليس فتا شناسايي شدند. بازپرس شعبه 207 دادسراي عمومي و انقلاب مشهد گفت: اين 2 نفر خادم حرم رضوي نبوده اند ولي با اين عنوان اقدام به کلاهبرداري مي کردند.
        تصادف با 5 کشته و مجروح

    اصفهان- خبرنگار کيهان: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: ماموران پليس راه «نجف آباد- اصفهان» از واژگوني يک دستگاه سواري پژو پارس در جاده «دهق- علويجه» با خبر و بلافاصله به محل اعزام شدند. سرهنگ «جهانگير کريمي» افزود: در اثر اين حادثه رانندگي سه نفر از سرنشينان اين خودرو فوت و دو نفر ديگر به شدت مجروح که به بيمارستان منتقل شدند. وي ادامه داد: کارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه رانندگي را عدم توجه به جلو اعلام کرده اند. کريمي همچنين گفت: در پي کسب خبري مبني بر قصد يک قاچاقچي مواد مخدر که محموله اي را از شرق کشور وارد استان اصفهان مي کند، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان قرار گرفت. وي ادامه داد: ماموران به يکي از ورودي هاي شهر اصفهان اعزام و کاميون کشنده فرد قاچاقچي را شناسايي کردند. کريمي با اشاره به اينکه اين خودرو حامل بار قانوني يک دستگاه بيل مکانيکي بود افزود: در بازرسي دقيق از اين خودرو مقدار 284 کيلو و 300 گرم حشيش و 830 گرم ترياک که در اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد. اين مقام انتظامي بيان داشت: در اين خصوص يک سوداگر مرگ دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.