صدا ونامه‌ها ی شما

صدا ونامه‌ها ی شما  10 تیر – 96
معیار، درآمد باشد
مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور باید سقف معافیت مالیاتی را براساس خط فقری که مرکز آمار ایران اعلام می‌کند، در نظر بگیرند. مثلاً درحال حاضر خط فقر یک خانوار 4 نفره در تهران 3 میلیون تومان است و با این معیار فقط افرادی موظف به پرداخت مالیات هستند که بیش از این مبلغ درآمد دارند و از طرفی هم می‌توان از افرادی که درآمد بالاتری دارند، به صورت تصاعدی مالیات بیشتری دریافت کرد تا به نوعی عدالت اجتماعی هم رعایت شود.حاصلی - تهران
ساخت و ساز در شمال کشور
بعضی از شهرداری‌ها برای رسیدن به درآمد خود متاسفانه به منافع مردم و کشور لطمه می‌زنند و هیچکس هم پاسخگو نیست! شهرهای رشت، سلمان‌شهر و چابکسر پرشده است از برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه و متاسفانه هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. چرا کسی جلوی این ساخت‌وسازهای بی‌رویه را نمی‌گیرد؟ طبیعت زیبای شمال کشور با این کارها در حال ضربه خوردن شدید است.رضایی - رشت

*حافظی از تهران: از مسئولان دولت و قوه قضائیه تقاضا داریم ماجرای توهین به رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس را طوری پیگیری کنند که دیگر کسی جرات نداشته باشد با دست زدن به چنین اقدامات خودسرانه‌ای فضای سیاسی مملکت را به آشوب و ملتهب و ناآرام جلوه دهد.
*
سعادت از تهران: اخیرا خبرهایی مبنی بر افزایش بهای بلیت مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی منتشر شده است.سئوالی که برای من شهروند پیش آمده این است که حتی اگر افزایش کرایه‌ اتوبوس و تاکسی‌ها به دلیل تورم سالانه منطقی به نظر برسد، افزایش بلیت مترو هیچ دلیل قانع کننده‌ای ندارد، چرا که با این حجم تبلیغاتی که روی در و دیوار مترو نصب می‌شود، به سادگی می‌توانند مابه‌التفاوت قیمت‌ها را جبران کنند و اجازه دهند شهروندان متوسط و پائین جامعه کما فی السابق همچنان از مترو استفاده نمایند.
*
از اهالی محل: درختان دو طرف بلوار فرهنگ در پل مدیریت، روبروی دانشگاه امام صادق(ع) که باید با تانکر آبرسانی شود، متاسفانه مدتهاست آبدهی نشده و در معرض خشک شدن قرار گرفته‌اند! لطفا به مدیریت فضای سبز منطقه 2 تذکر دهید تا رسیدگی شود.
*
یکی از خوانندگان روزنامه جمهوری اسلامی از تهران: رئیس کل بانک مرکزی اخیرا در سخنان گفته بود مردم نگران ادغام یا انحلال بانکها نباشند، لطفا روزنامه شما برای آگاه شدن صاحبان حساب و سپرده گذاران این موضوع را شفاف سازی کند.