احتمالا به زودي تنديس پاسدار سليماني را در عراق و سوريه و يمن مي بينيم

خبر ويژه 
احتمالا به زودي تنديس سرلشكر سليماني را در عراق و سوريه و يمن مي بينيم  8اذر-96
سپاه قدس برای  اینکه از سیاست جنگ افروزی ومداخله جویی درامور کشورهای داخلی کشور منطقه دفاع کرده باشد .قرار است که موازی سلاح وپول وموشک تندیس تروریست قاتل قاسم سلیمانی هم به عراق وسوریه ویمن انتقال داده شود.

يک روزنامه عرب زبان فرامنطقه اي تصريح کرد احتمالا به زودي تنديس سرلشکر سليماني را در سوريه، عراق و حتي يمن خواهيم ديد.
    
القدس العربي در تحليلي نوشت: مي توان معادله درگيري منطقه اي بين ايران و عربستان را از اين منظر نگاه کرد؛ عربستان ميزبان نشست معارضان سوريه بود که نتايج به شدت بي فايده اي داشت، درمقابل، رئيس جمهور ايران در نشست سوچي به اتفاق اردوغان و پوتين شرکت کرد که به تفاهم بر سر راه حلي براي آينده سوريه منتهي شد، تفاهمي که اعتراضات مخالفان و نظام سوريه هر دو را مدنظر دارد.
    
انتظار مي رفت سفر پادشاه عربستان به مسکو در ماه گذشته، موجب نزديکي رياض به طرح روسيه در سوريه شود، به ويژه پس از انقلاب هاي ريشه اي که در گزينه هاي عربستان در مورد سرنوشت بشار اسد اتفاق افتاده بود. مي توان گفت با وجود درخواست عربستان براي منسوب شدن به باشگاهي که توسط روسيه اداره مي شد، اين حکومت نتوانست جايگاهي شبيه ايران و ترکيه در خصوص بحران سوريه براي خود کسب کند.
    
شکي نيست که عربستان نتوانست به مانند ايران، روسيه و ترکيه، موجوديتي نظامي در سوريه داشته باشد
    
درمقابل بايد گفت اين احتمال وجود دارد که تنديس سرلشکر قاسم سليماني، فرمانده نيروهاي قدس سپاه را بزودي در سوريه، عراق و حتي يمن، ببينيم! اين سردار ايراني در کرملين مورد استقبال گرمي قرار گرفت.
    
علاوه بر موفقيت نشست سوچي با حضور ايران و بي ثمري نشست رياض، عناصر زيادي وجود دارد که باعث مي شود کفه ترازوي برتري ايران نسبت به عربستان سعودي سنگين تر باشد.