نامه‌ها و صدای شما

عدالت در حقوق 
سخنگوی دولت اخیراً اعلام کرد که در سال آینده، به حقوق همه بازنشستگان و شاغلان به میزان 10 درصد اضافه می‌شود! آیا این عدالت است که حقوق کسی که 2 میلیون یا کمتر دریافت می‌کند 10 درصد اضافه شود و کسی که 10 میلیون یا بیشتر حقوق می‌گیرد هم 10 درصد اضافه حقوق داشته باشد؟ به قول آن شاعر که گفتیکی را داده‌اند صد جور نعمت
یکی نان جوین آلوده در خونیک فرهنگی بازنشسته – تهران ویران شدن هتل قدیم رامسر هتل قدیم رامسر که برای مردم استان حالت نمادین دارد و در سال 1307 افتتاح شده بود، روبه ویرانی است. پنجره‌ها شکسته شده‌اند و دیوارها فرسوده هستند و هیچ وسیله آتش نشانی در این ساختمان وجود ندارد. از بنیاد علوی سئوال کنید که چرا این هتل به این وضعیت افتاده و در حال مخروبه شدن هست؟ نکته دیگر آنکه آیا اموال عمومی باید اینگونه نگهداری شوند؟ تقی میرباقری – رامسر
*ناظمی از تهران: چرا در قبوض آب مشترکین بیش از 2 برابر هزینه مصرفی، هزینه‌های جانبی اعمال می‌شود و مردم باید تاوان این هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند؟
*
منظوری از تهران: از ساخت 200 مسجد تشکر می‌کنیم ولی آیا بهتر نبود هزینه این مساجد را خرج مدرسه‌های کپری کنند تا دانش‌آموزان از گرما و سرما در امان باشند؟ در ضمن وقتی می‌توان به کشورهای دیگر کمک کرد که کشور و مردم خودمان از هر لحاظ در تامین باشند. به قول معروف "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است".
*
حقگو از تهران: خواستم به مسئولان پیشنهاد کنم فقط یک ماه با حقوق ماهانه یک میلیون و 300 هزارتومان، اجاره خانه بپردازند و خانواده خود را بچرخانند، به شرط آنکه به اندوخته‌های خود دست نزنند. می‌خواهم ببینم آیا می‌توانند مانند ما زندگی کنند؟‌ فقط یک بار امتحان کنند.
*
عسگری از تهران: در این وضعیت نابسامان معیشتی، خصوصاً برای ما بازنشسته‌ها که 5 نفر در یک خانواده هستیم، چگونه می‌توانیم 2 میلیون تومان پرداخت کنیم تا سهام عدالت‌مان پُر شود؟ آیا بهتر نیست مسئولان مربوطه فکری بکنند تا نیاز به پرداخت این پول نباشد؟