گزیده ها قسمت سوم


 گزیده ها قسمت سوم  8 مرداد -97
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری گروهی از سارقان خشن گفت: این افراد با استفاده از موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125 و آپاچی اقدام به زورگیری از افراد رهگذر و عابران پیاده می‌کردند.
، سرهنگ داوود فرد معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در ادامه اقدامات پلیس آگاهی در برخورد با سارقان خشن، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان تحت تعقیب این اداره به نام مسعود.م (27 ساله) که از اواخر سال گذشته و پس از دستگیری گروهی از سارقین خشن و زورگیر تحت تعقیب قرار گرفته، به تازگی اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین به عنف کرده است.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد:کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اطمینان از صحت اطلاعات بدست آمده و با بهره گیری از سوابق مسعود. د اقدام به شناسایی محل تردد وی در قهوه خانه‌ای در منطقه سلطان آبادکرده و به منظور شناسایی دیگر اعضای گروه جدید سارقین، این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار دادند.
وی گفت: ماموران موفق به شناسایی پنج عضو دیگر این گروه از سارقین زورگیر به نام‌های مرتضی (29 ساله)، میثم (27 ساله)، مسعود (25 ساله)، امیر (29 ساله)، نادر (24 ساله) و وحید (22 ساله) و مخفیگاه‌های آنها در شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان شدند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: همزمان با اقدامات نامحسوس پلیسی جهت شناسایی این گروه از سارقین و مخفیگاه‌های آنها، شکایت‌های مشابهی مبنی بر زورگیری از افراد رهگذر و عابرین پیاده در سطح شهر تهران بویژه در مناطق یافت آباد، عبدل آباد، نواب، تهرانپارس، نعمت آباد، جیحون، فلاح و... به اداره پنجم پلیس آگاهی اعلام شد مبنی بر اینکه گروهی از سارقین زورگیر با استفاده از موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125 و آپاچی، در قالب گروه‌های دو، سه و بعضا 4 نفره اقدام به زورگیری و سرقت وجوهات و گوشی‌های تلفن همراه آنها کردند.
سرهنگ داوود فرد، با اعلام خبر دستگیری تمامی اعضای این گروه از سارقین اعلام داشت: همزمان با شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقین خشن در منطقه سلطان آباد و وقوع سرقت‌های مشابه زورگیری در تهران، تصاویر بدست آمده از متهمین ازسوی دهها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.
وی گفت: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان اعزام شده و همه متهمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت و عضویت در گروه سارقین شده اما پس از اطلاع از دستگیری دیگر همدستان خود، ارائه مستندات غیرقابل انکار و نهایتا مواجهه حضوری با دهها مالباخته و شناسایی دقیق آنها ازسوی شکات و مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به سرقت‌های بعنف و زورگیری از عابرین پیاده و افراد رهگذر به شیوه پرسه زنی با موتورسیکلت در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند.
وی گفت: در زمان دستگیری متهمان و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها، چندین دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و آپاچی متعلق به اعضای گروه نیز توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد که متهمین صراحتا به انجام سرقت‌های خود با آنها اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره گردنبند قاپی و موبایل قاپی همراه با استفاده از سلاح سرد و شناسایی دقیق متهمین ازسوی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی ازسوی بازپرس پرونده صادر و متهمین جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
وی گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
زن جوانی در منطقه چیتگر مورد آزار مردی قرار گرفت و وسایلش نیز سرقت شد. ادعای او در دادسرای جنایی تهران درحال بررسی است.؛ چندی قبل زن میانسالی به اداره پلیس رفت و از راننده پرایدی به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و آزار و اذیت شکایت کرد. او در شرح ماجرا گفت: «محل کارم در دریاچه چیتگر است و هر روز عصر با تاکسی به خانه‌ام در قلعه حسن‌خان می‌روم. چند باری مرد جوانی به نام فریبرز که با خودرویش در آن مسیر مسافرکشی می‌کرد مرا به مقصد رساند که با هم آشنا شدیم».شاکی در ادامه افزود: «امروز عصر کنار دریاچه منتظر تاکسی بودم که فریبرز کنارم توقف کرد و مرا به مقصد قلعه حسن‌خان سوار کرد. او علاوه بر من دو مسافر دیگر هم داشت که در مسیر پیاده کرد و من تنها شدم که پس از طی مسافتی ناگهان مسیرش را به بهانه ترافیک تغییر داد و دقایقی بعد در کنار باغ متروکه‌ای توقف کرد و پس از آزار و اذیت و سرقت تلفن همراهم مرا در همان‌جا رها کرد و گریخت».پس از طرح شکایت متهم دستگیر و صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. وی با انکار جرمش گفت: «من با خودروی خود مسافرکشی می‌کنم. مدتی قبل شاکی را به قلعه حسن‌خان رساندم. از آنجایی که من در آن مسیر کار می‌کنم، او شماره تلفن همراه مرا گرفت تا زمانی که از کار تعطیل می‌شود با من تماس بگیرد و چنانچه در آن مسیر باشم او را به مقصد برسانم.پس از آن یک‌بار دیگر او را به مقصد رساندم که ابراز دوستی کرد و کرایه‌ام را نداد و بعد از آن چند باری با من تماس گرفت که شهرستان بودم تا اینکه روز حادثه او را سوار کردم و قرار شد ابتدا به ایستگاه متروی ایران‌خودرو برویم و چنانچه مسافر قلعه حسن‌خان سوار کردم،او را هم به مقصد برسانم اما آن روز مسافری پیدا نکردم و او را همان‌جا پیاده کردم که ناراحت شد و به من فحاشی کرد و بعد هم فهمیدم تلفن همراه مرا سرقت کرده‌است. من از او به اتهام سرقت تلفن همراهم شکایت کردم که متوجه شدم او هم به جرم آدم‌ربایی، سرقت و آزار و اذیت شکایت کرده است که من قبول ندارم».
متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی رضوانی، بازپرس شعبه هشتم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
عامل انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان در فریمان دستگیر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد خرسند، فرمانده انتظامی فریمان گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فرددستگیری عامل انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر خصوصی اش، وجهه اجتماعی اورا خدشه‌دار کرده‌اند این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.سرهنگ جواد خرسند افزود: با بررسی‌ کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، متهم که جوانی 22 ساله بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.وی گفت: متهم در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را از این عمل، انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی در پی ناکامی در امر خواستگاری بیان کرد.فرمانده انتظامی فریمان توصیه کرد: شهروندان از به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان کنند، برابر قانون جرایم رایانه‌ای با آنها برخورد می‌شود.
.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ سه کارگر شهرداری در تصادف با سواری پژو در بزرگراه بابایی خبر داد.سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: حوالی ساعت 6:40 صبح یک دستگاه خودروی پژو که در مسیر غرب به شرق بزرگراه بابایی درحال حرکت بود که روی پل هنگام از مسیر خود منحرف شده و به گاردریل کنار بزرگراه برخورد کرد.مهماندار با بیان اینکه در این حادثه خودروی پژو با 6 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری برخورد کرد، گفت: این افراد منتظر سرویس خود برای جابه‌جایی بوده و در فضای حاشیه بزرگراه نشسته بودند که متاسفانه در اثر این برخورد سه نفر در دم جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.به گفته وی، شدت ضربه تا حدی بوده که دو نفر از این افراد در اثر برخورد با خودرو به فضای سبز اطراف پرتاب شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اظهارکرد: متاسفانه در تستی که از راننده و سرنشینان این خودرو به عمل آمد مشخص شد که 3 نفر از این افراد حالت طبیعی نداشته و مشروبات الکلی مصرف کرده بودند. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت اصلی حادثه بوده اما راننده هم خواب‌آلوده بوده و استفاده از مشروبات الکلی نیز در بروز این سانحه موثر بوده است.