رئیسی: تهدید داخلی خطرناک‌تر از تهدید خارجی است


رئیسی: تهدید داخلی خطرناک‌تر از تهدید خارجی است  10تیر-97
 اعتراف دژخیم رئیسی برگردان  گفته آخوند مهدی طائب عضو فعال باند مافیایی عماریون است که گفته بود ما اگر ازاستان خوزستان بگذریم از سوریه نمی توانیم بگذریم چون مرتبط به تز  پاسداران است که می گویند ما بایددربرون مرز به جای درون خانه با دشمن بجنگیم . اکنون اعتراضات داخلی ضد حکومتی که آخرین در خرمشهربوده است همان خطریست که دژخیم رئیسی به آن اعتراف کرده است.
رئیسی
  ابراهیم رئیسی "دور از مردم زندگی کردن" و "دل بستن به بیگانه" را از جمله تهدیدهای داخلی دانسته است
ابراهیم رئیسی، متولی آستان قدس رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری گفته است "تهدید داخلی" خطرناک‌تر از "تهدید خارجی" است.
به گفته او "مهمتر از تهدید و دشمن خارجی برای انقلاب و مردم، تهدید داخلی یعنی سبک زندگی و مدیریتی اشرافی، غیرانقلابی، بی‌برنامه و بی‌تدبیر، شعارزده و بی‌عمل است."
آقای رئیسی همچنین گفت که اگر مسئولان با "تدبیر عالمانه و کارشبانه‌روزی" عمل کنند، مردم فشارها وسختی‌ها را تحمل خواهند کرد.
به گفته او " تنبلی و کم‌کاری، روزمرگی و بی‌برنامگی، دور از مردم زندگی کردن، دل‌بستن به بیگانه و چشم‌بستن بر توان ملی" از جمله خصوصیاتی است که دور از مدیریت رهبران جمهوری اسلامی است.
آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم امروز در سخنانی به "توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم" اشاره کرد و مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی‌گری فراخواند.
برخی منتقدان دولت حسن روحانی از جمله برخی رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان دولت او را به دلیل انتخاب بعضی وزرا و اتخاذ برخی سیاستها، دارای "خوی اشرافی" می‌دانند.
ابراهیم رئیسی، در دور دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رقیب جدی آقای روحانی بود.
بیشتر بخوانید:
پس از اعتراضات گسترده در دی ماه در شهرهای ایران، بحران‌های محیط‌زیستی و اجتماعی و با افزایش قیمت‌ها و بحران ارزی منتقدان دولت دوازدهم، دولت آقای روحانی را مسبب مشکلات اقتصادی دانستند تا حدی که طرح جمع‌آوری امضا برای استیضاح او را در مجلس دنبال کردند و برخی نیز زمزمه استعفای دولت سردادند.
اما آقای روحانی اعلام کرد که قصد استعفا ندارد و گفت: "اگر کسی فکر می‌کند دولت استعفا می‌دهد، کنار می‌کشد یا می‌رود، اشتباه می‌کند." او همچنین با تاکید بر مقاومت در برابر آمریکا گفت: " در برابر تمام جناح‌ها، تمام مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت‌ها را به دولت کردند خم می‌شوم و دست آنها را هم می‌بوسم."