گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت چهارم  7 مهر -97
662 روستاي كهگيلويه و بويراحمد آب آشاميدني سالم ندارند
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي کهگيلويه و بويراحمد گفت: 1641 روستا در استان وجود دارند که از اين تعداد 979 روستا با جمعيت بالغ بر 276 هزار نفر از آب آشاميدني سالم برخوردار نيستند و 662 روستا آب آشاميدني سالم ندارند.      ياسوج- خبرنگار کيهانفيض اله پاسره افزود: 29 هزار و 600 نفر جمعيت روستايي زير پوشش آبرساني سيار قرار دارند و 14 دستگاه تانکر به صورت مداوم آبرساني مي کنند. وي تصريح کرد: بزرگترين و مجهزترين آزمايشگاه آب روستايي کشور با اعتبار 2 ميليارد ريال و قابليت انجام آزمايش هاي ميکروبي، شيميايي و موضوعات تحقيقاتي در استان، راه اندازي و بهره برداري شده است.    مديرعامل آبفاي روستايي استان کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: براي استفاده از انرژي هاي پاک و محصولات بي خطر اولين سيستم توليد برق با استفاده از پنل هاي خورشيدي و قابليت ذخيره برق با اعتباري حدود 2 ميليارد و 500 ميليون ريال اجرا شد که صرفه جويي سالانه 700 ميليون ريال را دربر داشت.    وي افزود: تاکنون قريب به 30 دستگاه الکتروليز نمک طعام در نقاط مختلف استان راه اندازي شده است، در اين سيستم به جاي کلر که مشکلاتي بخصوص براي نگهداري آن وجود دارد از الکتروليز نمک طعام به عنوان روشي بي خطر براي توليد کلر در فرايند سالم سازي استفاده مي شود.
25 روستاي سمنان آب ندارند
مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: 25 روستاي استان سمنان به دليل کمبود ضخامت آبرفت، کمبود بارش و عدم دسترسي به ديگر منابع آب زيرزميني فاقد هرگونه منابع آبي هستند.
    منصور کشاورزيان اظهار داشت: مناطق روستايي جنوب دامغان، جنوب شرق شهرستان شاهرود و شمال شرق استان سمنان مانند ميامي و کالپوش با جمعيت بالغ بر يک هزار نفر به صورت دائم با تانکر آبرساني مي شوند.

    وي با اشاره به لزوم بهره گيري از انرژي خورشيدي براي توليد برق خاطر نشان کرد: جايگزين کردن کولرهاي آبي با گازي در مناطق روستايي با انرژي برق خورشيدي مي تواند منجر به کاهش چشمگير مصرف آب در روستاها شود.

    کشاورزيان با اشاره به اينکه بخش اعظمي از آب کشاورزي قابل آشاميدن است، افزود: روش هاي نوين آبياري بايد جايگزين روش هاي سنتي شود.

    وي تغيير اقليم و بارش را از عوامل کمبود منابع آبي در روستاها دانست و تصريح کرد: تخريب منابع طبيعي و جنگل ها منجر به تشديد مهاجرت روستائيان به شهر شده است.

    مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان سمنان تبديل نوع بارش از برف به روان آب ها، گرم شدن کره زمين و تغيير اقليم را از ديگر عوامل کمبود منابع آبي برشمرد و گفت: با اين وجود 40 درصد از مشترکان آب روستايي استان سمنان پرمصرف هستند که فرهنگ سازي در زمينه ساز اصلاح الگوي مصرف ضروري است. کشاورزيان با اشاره به اينکه 12 هزار کيلومتر شبکه توزيع آب و 770 کيلومتر خطوط انتقال آب بين روستايي از محل منابع آبي تا نقطه مصرف آب وجود دارد خاطر نشان کرد: اين اختلاف 60 درصدي بين دو نرخ خطوط انتقال و شبکه توزيع همراه، هزينه هاي زيادي را براي نگهداري و نوسازي به همراه دارد.
امام جمعه قم: احتكاركننده كالا همدست دشمن است
قم- خبرنگار کيهان: امام جمعه گفت: مسئولين قواي سه گانه بي ثباتي اقتصادي را هر چه سريع تر متوقف کنند.
    آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مومن و انقلابي اين شهر در مصلي قدس برگزار شد، افزود: اينکه مردم هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملي باشند و گراني غوغا بکند، دچار نگراني و ياس مي شوند و دشمن از اين وضعيت بسيار خوشحال است.

    وي اظهار داشت: امروز همه اقتصاددانان و کارشناسان با دلايل محکم معتقدند اين وضعيت حاصل بي تدبيري در داخل است هر چند بخشي از آن مربوط به تحريم ها است.

    عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به احتکار کالا توسط برخي آدم هاي سودجو، گفت: اين اقدام همدستي با دشمن است و خيانت در حق هم وطنان خويش مي باشد و مسئولين قضايي بايد اين افراد را به اشد مجازات برسانند.

    وي سياست هاي اقتصادي دولت را نيازمند تجديدنظر دانست و تصريح کرد: مردم انتظار دارند نظارت بيشتري بر بازار صورت بگيرد تا سودجويان فرصت جولان پيدا نکنند.

    خطيب جمعه قم افزود: گويي برخي از استقامت مردم و وفادار بودن آنها به آرمان هاي انقلاب و اسلام ناراحتند و با اين فشارهاي اقتصادي به دنبال تسويه حساب با آنها هستند.

    آيت الله حسيني بوشهري در ادامه به مواضع رئيس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مواضع ايشان مستحکم و از موضع اقتدار و قابل تقدير بود.

    وي در بخش ديگري از سخنان خود حادثه تروريستي اهواز را مورد اشاره قرار داد و بيان داشت: آمريکا و ارتجاع عرب منطقه پيش از اين گفته بودند که جنگ را به داخل ايران خواهيم کشاند اما ديدند که مردم شهيدپرور اهواز با عظمت و اقتدار در مراسم تشييع شهدا شرکت کردند و دشمن زبون و شکست خورده را نااميد و تحقير نمودند.

     امام جمعه قم با تاکيد بر انتقام از عاملان و آمران اين حادثه غم انگيز، گفت: آنها با اين جنايت پرونده خود را سنگين تر کردند پس منتظر انتقام سخت از رزمندگان اسلام باشند.

    وي در پايان هفته دفاع مقدس را فرصتي مغتنم براي بازخواني و مرور نقشه ها و راهکارهاي عبور از آن بحران هاي سخت عنوان کرد و اظهار داشت: در آن زمان همه استکبار و دنباله هايش عليه نظام نوپاي اسلامي بسيج شدند اما نظام اسلامي با همت مردم يک تنه آنها را عقب راند و مجبورشان کرد اقتدار جمهوري اسلامي و تماميت ارضي کشورمان را بپذيرند.
ورود دستگاه قضا به پرونده مزاحمان فعاليت كاميونداران
دادستان كل كشور خبر داد
دادستان کل کشور گفت:حمايت از کاميونداران و برخورد جدي و قاطع با اخلالگران در زمينه فعاليت اين صنف از وظايف دستگاه قضا است.
    به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، حجت الاسلام جعفر منتظري با اشاره به برخورد با کساني که به دنبال اخلال گري و ايجاد رعب و وحشت در جاده هاي برخي شهرهاي کشور هستند، افزود: دستگاه قضا به اين افراد اخطار مي کند که مراقب اعمال مجرمانه خود باشند.

    منتظري تصريح کرد: اين افراد قانون شکن مشمول مقررات و حکم قطاع الطريق خواهند شد و قانون مجازات سختي را براي آنها پيش بيني کرده است و گاهي منجر به صدور حکم اعدام خواهد شد.

    وي ادامه داد: مسئولان بايد به وعده هاي داده شده به کاميونداران عمل کنند و در صورت ناتواني در اجرايي کردن برخي وعده ها با آنها صادق باشند. اگر مسئولان در عمل به وعده هاي خود کوتاهي کنند دستگاه قضا با آنها نيز برخورد خواهد کرد.

        
بازداشت 35 نفر از عوامل راهبندان 
    رئيس کل دادگستري اصفهان گفت: 13 نفر که اقدام به تعرض، توقف و وارد آوردن آسيب به کاميون هاي حمل سوخت و بار در حال تردد در راه هاي مواصلاتي اصفهان مي کردند، بازداشت شدند

    به گزارش خبرگزاري فارس ، احمد خسروي وفا اظهار داشت: در پي انجام اقدامات قضايي و اطلاعاتي 13 نفر از افرادي که اقدام به تعرض، توقف و وارد آوردن آسيب به کاميون هاي حمل سوخت و بار که در حال تردد در راه هاي مواصلاتي اصفهان بودند، شناسايي و بازداشت شدند.

    وي افزود: اين متهمان در حال حاضر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و تحقيقات تکميلي در اين خصوص ادامه دارد.

    رئيس کل دادگستري استان اصفهان با اشاره به اينکه اين گونه اقدامات در راستاي خواست و اهداف رسانه ها و معاندان ضدانقلاب صورت مي گيرد، هشدار داد: در شرايط فعلي کشور افرادي که به هر شکل قصد برهم زدن نظم و امنيت و وارد آوردن فشار بر مردم را داشته باشند، با برخورد شديد دستگاه قضايي روبه رو شده و بي شک اشد مجازات قانوني براي اين گونه افراد اعمال خواهد شد.

    
    
دستگيري 15 نفر در قزوين
    دادستان عمومي و انقلاب قزوين ضمن هشدار به افرادي که با بستن جاده ها مانع عبور کاميون ها مي شوند از دستگيري ۱۵ نفر نيز در اين رابطه خبر داد

    به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، حجت الاسلام اسماعيل صادقي نيارکي در جلسه با دادستان هاي مراکز کشور ضمن اشاره به ايجاد اختلال در عبور و مرور مردم توسط برخي افراد اظهار داشت: با هر فردي که در عبور و مرور و زندگي مردم اختلال ايجاد کند برخورد شده و اجازه نمي دهيم افراد سودجو با بستن راه ها و ممانعت از حرکت کاميون ها موجب اخلال در زندگي مردم شوند.

    وي افزود: قطعاً افرادي که با بستن راه ها و جلوگيري و ممانعت از عبور و مرور کاميون ها در جاده ها به زندگي مردم آسيب مي زنند از لحاظ قانون متخلف شناخته شده و برخورد قاطع با آنها صورت مي گيرد.

    دادستان عمومي و انقلاب قزوين در ادامه ضمن اشاره به اقدامات اخير دادستاني قزوين در برخورد با اين افراد سودجو و متخلف عنوان کرد: ۱۵ نفر از افرادي که با بستن جاده ها در عبور و مرور کاميون هاي استان در جاده ها و محورهاي استان اختلال ايجاد کرده بودند دستگير شده و به بقيه افراد نيز هشدار مي دهيم که در زندگي مردم اختلال ايجاد نکنند چراکه قانون با آنها برخورد قاطع و سختي خواهد داشت.

        
دستگيري 7 نفر در استان البرز 
    دادستان کرج از دستگيري هفت نفر در سطح استان البرز به اتهام تعرض به کاميون هاي باري خبر داد. حاجي رضا شاکرمي در گفت وگو با تسنيم با بيان اينکه کاميون ها مشغول بارگيري سيمان در کارخانه سيمان آبيک بودند، ادامه داد: اتهام اين افراد اخلال در نظم از طريق درگيري، جنجال و سروصدا است.