ادعاي مضحك نتانياهو عليه ايران با نمايش عكس يك قاليشويي در تورقوزآباد!


گزارش خبري اوین  نامه كيهان: ادعاي مضحك نتانياهو عليه ايران با نمايش عكس يك قاليشويي در تورقوزآباد!  7 مهر -97
سربازجوشریعت نداری فراموش کرده است در دوران خاتمی زمانی که بازرسان آژانس اتمی برای نظارت به ایران می آمدند چون وی مخالف بود  بنابراین  اینان را متهم به جاسوسان نفوذی آمریکا می کرد ودر مخالفت با بازدید ونظارت  ناظران آژانس خطاب به کارشناس و متخصصان مؤسسات هسته ای می گفت که اینان آنقدرساده نیستند تا همه اطلاعات هسته ای را دراختیار ناظران جاسوس آژانس بگذارند . یا در یادداشت دیگری اذعان می کرد باوجود اینکه ماهواره های جاسوسی آمریکایی مؤسسات هسته ای رژیم ولایت فقیه را زیر ذره بین دارند وعکسبرداری اطلاعاتی می کنند ولی ایران کشور بزرگ و پهناوری است و برای پنهان کردن تولیدات هسته ای مکان های قابل استتار و غیر قابل شناسایی  دارد . بالاخره مدعی می شد درصورت حمله نظامی به تأسیسات هسته ای مهم این است که دانش هسته ای وجوددارد ووقتی محدودیت برداشته شود آسان و سریع تربرای دست یابی به سلاح هسته ای اقدام می شود . اما اکنون افشاگری نتانیاهو در سازمان ملل را به ریشخند گرفته است چون گفته قالی شویی پاسداررضایی  درتورقوزآبادبا انباز هسته ای اشتباه گرفته شده است .

نخست وزير رژيم صهيونيستي در اقدامي مضحک با نشان دادن تصوير يک قاليشويي در تهران مدعي شد که مکان مذکور انبار اتمي است! اين اقدام مضحک نتانياهو مورد تمسخر مقامات ايران و کاربران فضاي مجازي قرار گرفت.
    
    
سرويس سياسي«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي پنج شنبه شب با راه اندازي يک نمايش تبليغاتي ايران را به داشتن تاسيسات هسته اي مخفي متهم کرد.
    
نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل عکسي را به حضار نشان داد که ادعا مي کرد تصويري از دومين سايت مخفي هسته اي جمهوري اسلامي است.
    
وي گفت: ما در ماه فوريه گذشته اسنادي را به رسانه هاي بين المللي ارائه داديم و از برنامه هاي ايران براي فريب دادن جامعه بين المللي پرده برداشتيم. اما چند ماه گذشت و آژانس هيچ اقدامي نکرد.حتي تقاضا نکرد يک سايت جديد را بازرسي کند.تصميم گرفتم امروز مدرک جديدي را فاش کنم. ايران تاسيسات سري ديگري در تهران دارد.
    
نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه ادعاهاي بي اساس خود گفت: در ماه مي از منطقه شورآباد نام بردم. اين مورد جديد اما در منطقه تورقوزآباد تهران است.
    
وي در ادعايي مضحک گفت: امروز مي خواهم از تاسيسات جديد هسته اي ايران در تهران رونمايي کنم. اينجا ظاهرا يک کارگاه قاليشويي بوده اما در واقع انبار اتمي است.
    
نتانياهو مدعي شد: تصوير آن يک ساختمان معمولي را نشان مي دهد در خيابان ماهر. حالا کشورهايي که توانايي ماهواره اي دارند مي توانند در اين کوچه شاهد تردد مقامات ايراني براي پاکسازي اين محل باشند. ايران ماه گذشته ۱۵ کيلوگرم مواد راديواکتيو را انتقال داده است. اين مواد هسته اي در تهران پخش شده و سلامت ساکنان شهر را به خطر انداخته است. آنها ۳۰۰ تن مواد هسته اي در اين سايت جديد ذخيره کرده اند.
    
وي گفت: از خودتان بپرسيد چرا ايران چنين انبار هسته اي سري را حفظ کرده است. دليل اينکه ايران آن را نابود نکرد اين است که هدف رسيدن به سلاح هسته اي را فراموش نکرده است.اما اين اتفاق نخواهد افتاد چراکه آنچه ايران مخفي کرده اسرائيل افشا خواهد کرد.
    
    
واکنش ظريف
    
به گزارش تسنيم، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در شناسه کاربري اش در توئيتر به ادعاهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره اينکه ايران تاسيسات هسته اي مخفي دارد واکنش نشان داد.
    
ظريف نوشت: با هيچ نمايش هنري و تردستي نمي توان اين واقعيت را پنهان کرد که اسرائيل تنها رژيمي در منطقه است که داراي يک برنامه تسليحات هسته اي «مخفيانه» و «اعلام نشده» و همچنين زرادخانه واقعي سلاح هاي هسته اي است. وقت آن است که اسرائيل اعتراف کرده و برنامه سلاح هاي هسته اي خود را به روي بازرسان بين المللي باز کند.
    
    
سرِ کاري!
    
عباس عراقچي معاون وزير خارجه در واکنش به ادعاهاي تازه نتانياهو درباره وجود يک سايت هسته اي در روستاي تورقوزآباد گفت: جدا من فکر ميکنم يک عده اي دارند نتانياهو را سرکار مي گذارند.
    
عراقچي که در کنار ظريف در حال مصاحبه با صدا و سيما بود با خنده تمسخر آميز گفت: اين دفعه ديگه نتانياهو را به تورقوزآباد ارجاع داده اند، حدس مي زنم يه عده اي او را سرکار گذاشته اند.
    
    
نمايش خنده دار!
    
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعاهاي جديد نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اظهار داشت: اين يک شو و نمايش جديد از سوي مقامات رژيم غاصب اسرائيل است که اگر چه ارزش پرداختن ندارد؛ آن را شديدا تکذيب و رد مي کنيم.
    
    
انحراف اذهان عمومي از فلسطين
    
فرهاد ممدوحي نماينده ايران در نشست جاري مجمع عمومي سازمان ملل در مذاکرات عمومي مقامات ارشد به ادعاهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي واکنش نشان داد.
    
ممدوحي گفت: رژيم صهيونيستي سابقه طولاني در فرصت طلبي و گمراه کردن افکار عمومي دارد و در اين راستا اين رژيم با خبر سازي، انحراف اذهان عمومي از رفتار غير انساني و سبوعيت اين رژيم عليه مردم فلسطين را دنبال مي کند.
    
وي افزود: اسرائيل زندانبان غزه به عنوان بزرگترين زندان جهان است. اين رژيم غير دمکراتيک که توسط مقامات فاسد مديريت مي شود وانمود مي کند که پيشرو است در حالي که حاکميتي مرتجع مي باشد که رويکردهاي نژادي و مذهبي شبيه به داعش دارد. ادعاي رژيم صهيونيستي شبيه اقدامات رژيم نازي است که دنيا را به ويراني کشاند. اين دستگاه نژاد پرست دمکراسي را به استهزاء گرفته است.
    
ممدوحي خاطرنشان کرد: دروغگويي در DNA نتانياهوست.
    
    
گمراه کننده
    
شوي جديد «بنيامين نتانياهو» درباره شناسايي يک انبار تازه تجهيزات هسته اي در ايران ظاهراً براي آمريکايي ها هم چندان سرگرم کننده نبوده است.
    
يک مقام اطلاعاتي آمريکا که به شرط عدم افشاي نام با رويترز گفت وگو مي کرد سخنان نتانياهو را «تا حدي گمراه کننده» توصيف کرد و گفت: اولاً اينکه ما از قبل درباره اين تاسيسات اطلاعات داشتيم. داخل آن پر از قفسه هاي پوشه و کاغذ است نه لوله هاي آلومينيوم براي سانتريفيوژ.
    
مقام آمريکايي در ادامه گفت: دوم آنکه، آن طور که همه تا اينجا مي دانند در اين تاسيسات چيزي وجود ندارد که به اين کشور اجازه دهد سريع تر از آنچه با روش هاي ديگر مي تواند با گريز هسته اي از برجام به سمت توليد سلاح برود.
    
يک مقام آمريکايي ديگر هم ادعا کرده آمريکا از وجود تاسيساتي که نتانياهو اعلام کرده آگاه بوده است.
    
    26
سال دروغ
    
دروغگويي هاي نخست وزير رژيم صهيونيستي با دروغ پردازي پنجشنبه شب او درباره ايران ۲۶ ساله شد.
    
نتانياهوي 65ساله از سال 1992 که عضو حزب «ليکود» در «کنست» (پارلمان رژيم صهيونيستي) بود به اهميت جنجال سازي درباره برنامه هسته اي ايران براي تحريک هيجانات منفي ديگران و سپس پيشبرد منافع شخصي، حزبي، منطقه اي و بين المللي پي برد. در آن سال نتانياهو خطاب به نمايندگان کنگره مدعي شد که ايران بين 3 تا 5 سال با ساخت بمب فاصله دارد.
    
نخست وزير رژيم صهيونيستي چندين بار تاکنون تلاش کرده با استفاده از ابزارهاي تصويري ادعاهايي را عليه ايران مطرح کند. او در سپتامبر سال ۲۰۱۲ هم هنگام سخنراني در صحن مجمع عمومي سازمان ملل با ارائه يک نقاشي که بسيار به سخره گرفته شد تلاش کرد نشان دهد ايران فاصله چنداني با ساخت سلاح هسته اي ندارد.
    
او اين بار يک عکس را منتشر کرده است. گويا نمايش هاي خنده دار نتانياهو پيشرفت کرده است و از نقاشي به عکس رسيده است.
    
    
کاردستي نتانياهو در فضاي مجازي
    
نمايش مضحک نتانياهو بازتاب زيادي در فضاي مجازي داشت. کاربران ايراني کاردستي جديد نخست وزير رژيم صهيونيستي را دست گرفتند و به شوخي در مورد آن پرداختند.
    
يکي از کاربران فضاي مجازي با انتشار تصوير هوايي از محل مورد ادعاي نتانياهو نوشت:«اين مستطيل هاي اغلب قرمز، فرش و قالي هستند
    
يکي ديگر از کاربران فضاي مجازي نيز با انتشار تصاوير هوايي محل مذکور نوشت:«همانطور که در نقشه تورقوزآباد مشخصه، اونجا در حال غني سازي لواشک هستند».
    
کاربر ديگر فضاي مجازي با انتشار تصاوير هوايي قالي هاي پهن شده در محوطه قاليشويي نوشت:«همانطور که در تصوير مشاهده مي کنيد، اينا تاسيسات اتمي ايران هستن که گذاشتن توي آفتاب که خشک بشن».
    
يکي ديگر از فعالين رسانه اي با حضور در محل مورد اشاره نتانياهو با اهالي محل مصاحبه کرد و ادعاي نخست وزير رژيم صهيونيستي را مورد تمسخر قرار داد.
    
    
انتظار از وزارت خارجه
    
با توجه به نمايش تبليغاتي نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل لازم و ضروري است که وزارت امور خارجه با دعوت از خبرنگاران رسانه هاي خارجي براي حضور در مکان مورد اشاره نخست وزير رژيم صهيونيستي، به اين نمايش مضحک پاسخ دهد.