برج مسکونی در خیابان کاج دچار حریق شد

 سخنگوی آتش‌نشانی در گفت‌وگو با ایلنا:

برج مسکونی در خیابان کاج دچار حریق شد۱۵-آبان-۱۴۰۱

برج مسکونی در خیابان کاج دچار حریق شد

سخنگوی آتش نشانی گفت:‌ آتش سوزی در برج مسکونی در خیابان کاج خیابان اقاقیا مصدوم و فوتی نداشت.

«جلال ملکی» سخنگوی آتش نشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آتش سوزی بامداد امروز ۱۵ آبان ماه توضیح داد: ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه بامداد یک مورد آتش سوزی در برج مسکونی در خیابان کاج خیابان اقاقیا گزارش شد. بعد از اعلام این خبر چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه تشک نجات و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام می‌شوند.

او افزود: محل حادثه برجی ۱۵ طبقه و دارای ۱۴۰ واحد بود که ۵ زیرزمین داشت. در طبقه منهای ۵ انباری غیراصولی ۱۲ متری ساخته شده بود که در آن ضایعات و لوازمی نگه داری می‌شد که دچار آتش سوزی شده بود. در کنار این انبار دو موتور سیکلت و دو دوچرخه نیز وجود داشت که آنها نیز آتش گرفته بودند و یک دستگاه خورو سمند در آستانه شعله‌ور شدن بود. 

ملکی ادامه داد: در پی این حادثه دود زیادی طبقات را در برگرفته بود. این برج دارای سیستم اعلام و اطفای اتوماتیک بود که سیستم اعلام آن یعنی آژیرها در پی این آتش سوزی به صدا در آمده بود و برخی ساکنان از حادثه با خبر و از ساختمان خارج شده بودند. 

ملکی افزود: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، به طبقات بالایی رفند و مشغول جست و جو و نجات افراد شدند. بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنان را آتش نشانان مطلع و از ساختمان خارج کردند. در نهایت آتش خاموش شد و از گسترش آن به خودروها و سایر بخش‌های ساختمان با سرعت جلوگیری شد. 

سخنگوی آتش نشانی یادآوری کرد: متاسفانه سیستم اطفای این ساختمان به درستی عمل نکرده بود. اگر اطفا به درستی عمل می‌کرد آتش خیلی زود خاموش می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و این نکته به معنای آن است که ساختمان‌هایی که سیستم اعلام و اطفا دارند باید هر چند وقت یکبار سیستم را بررسی کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد ممکن است سیستم از کار بیفتد. 

او در آخر گفت: ساعت ۵ و ۳۱ دقیقه عملیات اطفای حریق این برج مسکونی تمام شد. آتش خیلی زودتر خاموش شده بود، اما تا سایر کارهای پیرامونی انجام شود، عملیات تا این ساعت طول کشید. 

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا حادثه برج مسکونی خیابان کاج کشته یا زخمی داشته است؟ گفت: خیر، این حادثه فوتی یا مصدومی نداشت.