هشدار هیات نظارت بر مطبوعات نسبت به انتشار تصاویر زنان بدون حجاب در رسانه‌ها

 هشدار هیات نظارت بر مطبوعات نسبت به انتشار تصاویر زنان بدون حجاب در رسانه‌های ایران۸-آذر-۱۴۰۱

سرکوبگران سانسورچی اطلاعاتی - امنیتی  مدافع حجاب اجباری پس از اخراج مدیربانکی که سرویس به زن بی حجاب داده بود اکنون با هشدار دادن روزی نامه هایی که تصاویرزنان بی حجاب بازتاب می دهند تهدید  به توقیف  وبازداشت خبرنگاران و مدیران مسئول روزی نامه های زیر تیغ سانسور کرده اند.

هیات نظارت بر مطبوعات ایران روز دوشنبه با صدور ابلاغیه‌ای از رسانه‌های کشور خواست که از انعکاس تصاویر و مطالبی که آن را «مغایر با هنجارهای اجتماعی در حوزه حجاب» خوانده است، خودداری کنند.

ابلاغیه این نهاد پس از اقدام شماری از رسانه‌های ایران در انتشار تصاویر بدون حجاب زنان و دخترانی ایرانی صورت گرفته است که پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز را در خیابان‌های شهرهای مختلف کشور یا در قطر، محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی، جشن گرفته بودند.

هیات نظارت مطبوعات در ابلاغیه خود تاکید کرده که مدیران مسئول رسانه‌های کشور «در انتشار و یا بازنشر محتواهای خبری و تحلیلی، نسبت به پاسداشت ارزش‌های فرهنگی اجتماعی و حفظ حرمت حجاب و عفاف، توجه ویژه مبذول فرمایند و از انعکاس اخبار و تصاویر هنجارشکنانه و مغایر با اصول اخلاقی جامعه، پرهیز کنند».

ابلاغیه هیات نظارت بر مطبوعات اشاره‌ای به موارد این «هنجارشکنی» و تصاویر «مغایر با اصول اخلاقی جامعه» نکرده است. روزنامه سازندگی، چاپ تهران، و خبرگزاری‌های دولتی ایرنا و ایسنا در پی بازی ایران و ولز تصاویر شادی دختران بدون حجاب همراه زنان باحجاب در خیابان‌ها و استادیوم قطر را منتشر کردند که حتی بسیاری از کابران اصول‌گرای شبکه‌های اجتماعی نیز به ستایش از آن پرداختند و آن را ایران مطلوب خود خواندند.

با این حال هیات نظارت بر مطبوعات تهدید کرده که رسانه‌ها در صورت تخلف از این ابلاغیه «مستوجب مجازات‌های مقرر در ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی» خواهند بود.