وعده ساخت چهار میلیون مسکن را چه کسی عملی خواهد کرد؟

 گزینه‌های روی میز رییس جمهور/ وعده ساخت چهار میلیون مسکن را چه کسی عملی خواهد کرد؟۸-آذر-۱۴۰۱

عوامفریبی همراه با وعده های پوچ ودروغ دادن تبلیغاتی تاریخچه بیش از۴۳ ساله دارد .بنابراین مریدان خمینی شیاد که وعده مسکن مجانی داد وعده پوچ تبلیغاتی ساخت ۴ میلیون مسکن طی کمتراز۴ سال  دولت دژخیم رئیسی را عملی می کنند!!

یکی از مهم‌ترین وعده‌های سید ابراهیم رییسی، ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که این وعده با استقبال مناسب عموم مردم و چشم انتظاران به ساماندهی عرصه مسکن مواجه شد. به باور بسیاری از صاحب نظران، عملی شدن این وعده می‌تواند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت مثبت فراوانی داشته باشد، به گونه‌ای که ...

گزینه‌های روی میز رییس جمهور/ وعده ساخت چهار میلیون مسکن را چه کسی عملی خواهد کرد؟

تابناک _ بر خلاف وعده سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور که قرار بود، روز یکشنبه گزینه دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شود، تاکنون این امر رخ نداده و می‌تواند بیانگر این باشد که انتخاب گزینه‌ای مطمئن و باسابقه در این حوزه برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
یکی از مهم‌ترین وعده‌های سید ابراهیم رییسی، ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که این وعده با استقبال مناسب عموم مردم و چشم انتظاران به ساماندهی عرصه مسکن مواجه شد. به باور بسیاری از صاحب نظران، عملی شدن این وعده می‌تواند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت مثبت فراوانی داشته باشد، به گونه‌ای که موجب رونق اشتغال و کسب و کار‌های جانبی این حوزه هم خواهد شد؛ اما این امر مهم قطعا موانعی دارد که باعث می‌شود، دولت به دنبال جانشین توانمند و مناسبی برای رستم قاسمی باشد که به علل متعددی نتوانست آن را عملی کند.


گزینه‌های روی میز سید ابراهیم رییسی

هفته پیش، پس از استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به علت بیماری و پذیرش آن از سوی رییس جمهور، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: گزینه دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی روز یکشنبه این هفته به مجلس معرفی خواهد شد. وی در ادامه از مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه اصلی دولت برای معرفی به مجلس نام برد. بعد از این خبر برخی از موافقان و مخالفان بذرپاش در مجلس و فضای مجازی نسبت به واکاوی عملکرد او پرداختند و در موافقت یا مخالفت با این گزینه موضوعاتی را مطرح کردند. لذا گفته می شود بر اساس برخی گمانه زنی‌ها به غیر از مهرداد بذرپاش، گزینه‌های دیگری هم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مطرح هستند.

سید پرویز فتاح، وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد و رییس کنونی بنیاد مستضعفان و جانبازان و همچنین علی اکبر نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در دولت احمدی نژاد و نایب رییس فعلی مجلس از جمله گزینه‌هایی هستند که با توجه به سوابق و عملکرد آنان در گذشته و حال مورد توجه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید 

البته به غیر از این دو گزینه، گفته می‌شود، گروهی از کارشناسان و مشاوران بر این باورند که باید گزینه‌ای جدید، اما با سابقه عملیاتی در حوزه مسکن و از معاونان یا مدیران ارشد داخل وزارت خانه انتخاب گردد که از نام‌هایی همچون عباسی معاون فعلی وزیر و از معاونان سابق نیکزاد در دولت احمدی نژاد خبر می‌دهند.به غیر از این افراد، برخی حامیان رسانه‌ای، سعید محمد رییس سابق مناطق آزاد ـ که اخیرا برکنار شد ـ به دنبال این هستند تا اعضای دولت را نسبت به سوابق عملیاتی وی متوجه نمایند، اما باید گفت که اختلاف او با برخی از اعضای دولت و مجلس مانع بزرگی بر سر راه آنان خواهد بود.به هر حال، آنچه می‌توان گفت این که عدم معرفی گزینه نهایی در روز یکشنبه، نشانه‌ای از توجه و بررسی کارشناسی و دقیق دولت بر گزینه‌ها بوده و جای امیدواری برای به گردش درآمدن چرخ ساخت وساز مسکن خواهد بود که البته وزیر این وزارتخانه، یکی از عوامل موثر آن است و دولت باید به تاثیر بخش‌های دیگر دخیل در تولید مسکن نیز توجه جدی داشته باشد.