ارتقای همه‌جانبه تجهیزات دفاعی نیروی دریایی و دریانوردی در آب‌های دوردست

 فرمانده معظم کل قوا در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش:

ارتقای همه‌جانبه تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی الزامی است ۸ –آذر-۱۴۰۱

برخلاف کشورهای قدرتمند اقتصادی همراه با تجهیزات نظامی مدرن وپیشرفته  جهانی که هرگز تبلیغ برای قدرت نمایی نمی کنند  اما  رژیم فاشیست دینی  وفاسد ضدمردمی ولایت فقیه  چون مقابل مطالبات ملت ومنافع ملی اقتصادی ایستاده است . بنابراین برای پوشش ضعف وزبونی واستیصال همراه با وحشتی که ازواکنش های اعتراضی مردم ناراضی دارد لذا رهبر نامشروع ومنفور وانتصابی ولایت فقیه  با فرماندهان نظامی تلاش می کنند پیوسته  باطوفان درفنجان برپاکردن قدرت نمایی پوشالی نظامی مکمل تهدید کنند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر دوشنبه در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ارتقاء همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و گفتند: تقویت ارتباط نیروهای مسلح با دولت و سایر قوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.

استفاده از فرصت و ظرفیت‌های عظیم دریا

به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به مناطق دیگر دنیا شد، خاطرنشان کردند: با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریایی در شمال و به‌خصوص جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصت‌های دریا در کشور مورد غفلت واقع شده و باید به فرهنگ عمومیِ مردم تبدیل شود.

دریا؛ یک زیرساخت اساسی

ایشان فرهنگ‌‌سازی در این زمینه و ایجاد فهم عمومی از دریا به‌عنوان یک زیرساخت اساسی را ضروری دانستند و افزودند: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شد و دولت‌ها هم از آن استقبال کردند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ‌‌سازی است.

ضرورت استفاده از تولیدات هنری

و معرفی ظرفیت‌های پیشرفت دریاپایه کشور

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، تولیدات هنری از جمله پویانمایی را در شناساندن فرصت‌های متنوع دریا مؤثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و معرفی ظرفیت‌های پیشرفت دریاپایه کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش عمرانی، شوق مردم به استفاده از این فرصت افزایش خواهد یافت. در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف بیان کرد.