رزمایش سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در نزدیکی یک پایگاه ائتلاف بین‌المللی

 رزمایش سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در نزدیکی یک پایگاه ائتلاف بین‌المللی۴-آذر-۱۴۰۱

یک موضع نیروهای آمریکایی در سوریه (عکس از آرشیو)

گروه ناظر حقوق بشر سوریه از رزمایش مشترک نیروهای حکومتی سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در مجاورت پایگاه التنف در شرق سوریه خبر داد؛ پایگاهی که در کنترل نیروهای ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری آمریکاست.

این گروه روز چهارشنبه دوم آذر گزارش داد که نیروهای سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در ۵۵ کیلومتری منطقه رفع تعارض، جایی که پایگاه التنف در آن قرار دارد، حضور دارند.

جمهوری اسلامی و دولت دمشق بارها علیه حضور نیروهای ائتلاف در خاک سوریه موضع‌گیری کرده‌اند و سه کشور روسیه، ترکیه و ایران نیز که در چارچوب موسوم به «نشست آستانه» وضعیت سوریه را بررسی می‌کنند، در تازه‌ترین بیانیه مشترک خود «تلاش‌ها برای ایجاد واقعیات جدید میدانی» در سوریه را رد کردند.

در حالی که نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه متحد یکدیگر در مبارزه علیه داعش به شمار می‌روند، شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بارها به مواضع نیروهای ائتلاف در شرق سوریه حمله کرده‌اند.

این حملات واکنش آمریکا را به دنبال داشته و نیروهای این کشور در چندین نوبت، مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در دیرالزور سوریه را بمباران کردند که چندین کشته برجای گذاشت.

برگزاری رزمایش مشترک نیروهای سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در حالی است که در روزهای اخیر ترکیه نیز حملاتی هوایی در شمال سوریه انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا٬ پنتاگون، روز چهارشنبه دوم آذر گفت که حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه امنیت نیروهای ارتش آمریکا در این منطقه را تهدید می‌کند.