روزی نامه ی جکومتی جمهوری اسلامی شنبه 12 دی 1388

نقد و بررسی سر مقاله روزی نامه حکومتی " اكنون وقت تدبير است "

"معلوم نیست وقتی مردم معترض ولی فقیه را با مرگ بر دیکتاتور به چالش طلبیده از کدام تدبیر و وفاق ملی سخن گفته شده است ؟ "

تعریف بن بست در اصلاح عامیانه همچون کوچه ی بن بست یعنی چه؟ بحران یعنی چه؟ مشروعیت چه معنی و مفهومی دارد؟ اگر این سه مقوله با هم ترکیب و تلفیق شوند مگر جز همان معنی و مفهوم و عملکردی خواهد داشت که رژیم نامشروع پاسداران و کودتاگران با لوطی جماران گرفتارش شده اند. زیرا اگر رژیم کودتائی دچار بن بست نبود. نیاز به بسیج کردن ارگان های سر کوبگر برای تهاجم و تخریب با شیوه های گوناگون برای باز کردن راه باریک فرار برای بن بست نداشت . اگررژیم کودتائی دچار بحران اقتصادی و مشروعیت نبود نه واردات بیش از 3 برابر صادرات می شد ونه روند رشد افزون تورم و گرانی لجام گسیخته با فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی جایگزین شکوفائی اقتصادی و ترقی و پیشر فت و بهبود رفاه اجتماعی معیشتی مردمی می شد که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند .

همچنین اگر رژیم کودتائی نامشروع و ضد مردم نبود و از خیزش و قیاماعتراضی مردم وحشت نداشت نه جنگ قدرت و ثروت باندی و جناحی وجود داشت ونه نیاز به نظریه ی استصوابی شورای نگهبان دست نشانده برای قلع و قمع کردن نامزدان نمایشات خیمه شب بازی های انتصاباتی – تقلباتی بود. بد تر اینکه نه ضرورت کودتای تقلباتی برای حذف رقیب نیاز بود که حتی برای حذف رقیب دست نه فقط به کودتا زده شد ، بلکه اعداد و ارقام ساختگی ووارونه و جعلی آنگونه ساخته شد که همان هائی که گول خورده و رأی داده بودند وارد صحنه توی خیابان ها سرا زیر شدند که ابتدا تقاضای پس گیری آرای خود شدند. اما کودتاگران پاسدار نا مشروع به جای اینکه پاسخ مساعد و مناسب و منطقی به متعرضان بدهند با ضرب و شتم و تهاجم و بازداشت و زندان و تجاوز و شکنجه و قتل معترضان ناراضی به معترضان پاسخ دادندتا اینکه معترضان خشمگین پس از شکستن سکوت 30 ساله و قطع امید کردن از حاکمان کودتا گردر بحران و بن بست فرو رفته فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه سر دادند.

حال معلوم نیست که چرا سر مقاله نویس فرصت طلبانه رژیم نامشروع فاشیستی مذهبی نا مشروع و ضد مردم را مترادف اسلام دانسته و مدعی شده است که اسلام بن بست ندارد و رژیم کودتائی نامشروع در بن بست فرو رفته، هر گز به بن بست نخواهد رسید . مهمتر اینکه تصور کرده است که شرایط همچون 31 سال گذشته است که این نظام با بحران برروی کار آمد و با بحران تا حال ادامه است و با بحران هم نه اینکه نابود نمی شود ، بلکه شرایط برایش ثابت و تغییر ناپذیر شده است چونکه تیجه گیری کرده توطئه ها یا بحران های فقط موجب استحکام رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی کودتائی شده است که برای اثبات این ادعا اینگونه مروری بر حوادث 31 سال گذشته کرده است :

"مروري بر حوادث 31 سال گذشته اين واقعيت را به اثبات مي رساند كه تندبادها و توطئه هائي كه عليه نظام جمهوري اسلامي تدارك ديده مي شوند فقط بر استحكام هرچه بيشتر اين نظام الهي خواهند افزود و روز به روز خانه عنكبوتي بودن دستگاه هاي استعماري و استكباري و تشكيلات عريض و طويل قدرت هاي شيطاني را به نمايش مي گذارند. اين واقعيت را اصل پيروزي انقلاب اسلامي حماسه هاي جاويداني كه مردم ايران در 8 سال دفاع مقدس آفريدند مقابله پيروز با توطئه هاي تبليغاتي و تحريم هاي اقتصادي وصنعتي و فشارهاي سياسي و تهاجم فرهنگي به اثبات رسانده است . براي ملتي كه در طول 31 سال با اينهمه توطئه دست و پنجه نرم كرده و از همه ي نشيب و فرازها پيروز بيرون آمده عبور از حوادث اين روزها نيز ميسر است . حوادث بطور طبيعي خسران هائي به همراه دارند اما با سر پنجه تدبير مي توان هر تهديدي را به فرصت تبديل كرد و سود سرشاري را كه جاودانه خواهد ماند نصيب كشور و ملت و نظام ساخت" .

کمدی و مسخره اینکه سرمقاله نویس با نا دیده گرفتن فریاد مردم معترض مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای پلید گفتن و ازحتی تأکید بر روسفید کردن یزید از سوی خامنه ای که محصول دستأورد 31 سال تجربه ی مردم ایران از عوامفریبی و دین فروشی و ابزاری کردن دین و مذهب در راستای قدرت و ثروت و سرکوب ووحشت و خفقان در جامعه است ولی سر مقاله نویس این اعتراض قیام روز عاشورا را با روح پاک عاشورائی ایرانی در تناقض دانسته است . زیرا که عاشورای مدل آخوند های جنایتکار حاکم و پاسداران کودتا گر که مردم را در روز عاشورا یا از پل به پائین پرتاب کردند. یا با خودروی پلیس زیر گرفته وکشتند یا با کارد قصابی سلاخی کردند .طوریکه به خواهر زاده موسوی هم رحم نکردند و پس از با گلوله کشتن وی جسد وی را از بیمارستان ربودند و در شرایط بشدت امنیتی – اطلاعاتی دفن نمودند . لذا واکنش اعتراضی مردم ناراضی در روز عاشورا را ایرانی ندانسته است و حضور جیره و مزد بگیران مزدوران و نان خوران حکومتی و لباس شخصی های دژخیم و بسیجی های چماقدار و صدور بخشنامه ی دولتی مبنی بر حضور اجبری کار مندان دولت در نمایش فرمایشی تظاهرات 3 روز پس ازعاشوراموسوم به عاشورائیان را عاشورای واقعی خطاب کرده است . زیرا که آخوند متحجر زن ستیز اعلم الهدی امام جمعه ی مشهد با عربده کشی کردن و جمعیت 20 هزار نفری را میلیونی خطاب نمودن البته پاسدارقلم بر دست یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان سعدالله زارعی غیر ایرانی این رقم را 3 تا 4 میلیون نفر در تهران و 40 میلیون نفر در سایر شهر های ایران اعلام کرده است . البته اعلم الهدی معترضان را محارب خواند و تهدید کرد یک هفته فرصت دارند تا توبه کنند و به لوطی جماران لبیک بگویند .در غیر اینصورت بر ای اینکه ثابت شود رژیم کودتائی نامشروع و ضد مردمی در بن بست نمی باشد خطاب به دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض نهیب زد و دستور دادکه می بایست اینان را بازداشت و با اتهام محارب محاکمه و مجازات کنند.

البته سر مقاله نویس حاصل این تظاهرات نمایشی و فرمایشی را اینگونه با چاشنی کردن انتشار بیانیه شماره 17 موسوی با تأکید کردن دوری جستن از ضد انقلاب و منافقین یا نوعی توبه کردن موسوی را عامل هموار شدن رسیدن به وفاق ملی دانسته است:

"آنچه در روز عاشورا در تهران رخ داد قطعا با روح پاك و عاشورائي ملت ايران بيگانه بود و محكوميت گسترده آن كه در روزهاي گذشته در سراسر ا يران شاهد آن بوديم تجلي اين روح پاك و عشق خالص آحاد مردم اين كشور به شهداي كربلا و ساحت مقدس اهل البيت عليهم السلام و اعلام وفاداري نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و محور اصلي و ستون فقرات آن يعني اصل « ولايت فقيه » بود. از اين رود خروشان كه در سرتاسر ايران به راه افتاد بايد بهترين بهره برداري را براي پايان دادن به وضعيت كنوني كشور و حل مشكلات و اختلافات موجود بعمل آورد. خوشبختانه اعلام صريح وفاداري به نظام جمهوري اسلامي با تاكيد بر تمام اصول قانون اساسي آن و عشق به سالار شهيدان و ابراز تنفر و انزجار از ساختارشكني ها و قدرت هاي مداخله گري كه چشم طمع به استقلال كشور دوخته اند و همينطور جريان هاي ضد انقلاب و مزدوري همچون گروهك تروريستي منافقين و تاكيد بر تلاش همگاني براي حفظ استقلال و اسلاميت كشور توسط سران جريان اعتراض راه را براي رسيدن به وفاق ملي هموار ساخته است"

عجیب است که آنگونه سر مقاله نویس دچار وارونه گوئی و خالی بندی شده که در ادامه ی نتیجه گیری کردن هموار شدن کاذب وفاق ملی اش بلافاصله برای اینکه مچ تحر یک کنند گان و بر نامه ریزان پشت پرده ی پاسداران کودتا گران را فاش کند که خواهان بازداشت کروبی و خاتمی و موسوی هستند از نگاه کردن و شرط و شروط و تبصره مثبت و منفی بودن این هموار سازی وفاق ملی با به مانع و صخره بر خورد کردنش اینگونه نتیجه گیری کرده و اعتراف نموده است :

.
"به راه پيمائي هاو تجمعات مردم در محكوميت وقايع عاشورا دوگونه مي توان نگاه كرد. يكي ابراز عشق به امام حسين عليه السلام و اثبات وفاداري به نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه و ابراز تنفر نسبت به بيگانگان كه نگاهي مثبت است و ديگري توسل به حربه تهديد نسبت به شخصيت هاي نظام و كساني كه به هر دليل اعتراضاتي دارند ولي نشان داده اند كه به اصل نظام و قانون اساسي و آرمان هاي انقلاب وفادارند و دخالت بيگانگان را نيز بر نمي تابند. اين نگاه دوم كه نگاه منفي و تخريبي است نه تنها نمي تواند كارساز باشد بلكه هر روز بر ابعاد اختلافات مي افزايد كينه ها را عميق تر مي كند و به پرده دري هاو گستاخي ها دامن مي زند. اينكه سخنرانان و مداحان اين قبيل تجمعات خود را در جاي قاضي تصور كنند و حكم اعدام و محارب بودن و ارتداد صادر نمايند يا گروه هاي با اين برنامه كه قصد كشتن فلان كس را دارند اعلام موجوديت كنند و يا بعضي افراد در سخنان خود با ادبياتي كه دور از شان مسلمان و نظام اسلامي است نسبت ها و تهمت ها و عناوين دروغ و ناروا و خلاف اخلاق انساني و اسلامي به اين و آن بدهند جز آنكه طرف مقابل را جري تر كند و بر دامنه تندروي ها و اهانت هاي طرفيني بيافزايد نتيجه ديگري ندارد"

در خاتمه اینکه مدعی سرمقاله نویس تصور کرده است که در فضای قبل از برگزاری زمان تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتخابات – انتصابات 22 خرداد بسر می برد که جوانان فعالانه همدوش دانشجویان تازه وارد صحنه شده وهنوز هیچگونه تجربه و تصور عملی و عینی از تدارک تقلبات کودتائی ندارند و روند مبارزه سخت و بی امان خونین سپری شده ی 7 ماهه را پشت سر نگذاشته و نمی دانند که طبل رسوائی رژیم نا مشروع در بحران و بن بست فرورفته آنگونه از بام بر زمین فتاده است که صدایش نه ایران که عالمگیر شده است . برای اینکه فر یاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه همراه با جنایت قتل ندا آقا سلطان آنگونه جهانی شده است که تصویرش در مجله تایم بنام زن قهرمان جهان چاپ شده است و گفته می شود که پس از وقایح 11 سپتامبر تصویر خبر ی جنایت قتل ندا آقاسلطان بیش از هر خبر دیگری برروی آنتن های ماهواره و شبکه های خبری جهانی بازتاب داده شده است . البته خالق چنین تصویر و فیلم برداری و منتقل و مخابره کردن و از مرز سرخ سانسور و ممیز گری عبور کردنش همین جوانانی بوده اند که بیش از 70% جمعیت کشور را تشکیل می دهند و آرایش نبرد ورزم و مبارزه علنی ورو در رو با حاکمان کودتائی نامشروع و ضد مردم را همآهنگ کرده و همانگونه که موسوی در بیانیه شماره ی 17 خود اعتراف کرده که خیلی وقت است از سران رقیب مغلوب دوم خردادی عبور کرده و بطور مستقیم عمود خیمه ی نظام را با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای نظام قرون وسطائی نشانه گرفته و به چالش طلبیده اند و خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران می باشند . حال معلوم نیست که مدعی سر مقاله نویس چرا با هذیان گوئی وخوش باوری و ساده انگاری هموار سازی از وقت تدبیر توافق ملی سخن گفته است؟

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881012/index.html

روزی نامه ی جکومتی جمهوری اسلامی شنبه 12 دی 1388